Kinaklänningar och gaffel däremellan!
S2011 - jag stryker mina klänningar som vanligt (inte sidenet förstås!) på ganska hög värme. Börjar på låg och ökar sen försiktig. Polyestern är ju inte känsligare än vilken skjorta som helst, det enda är att vara försiktig ifall man har ett strykjärn som kan missfärga.
Darling Daisy skrev 2011-07-08 08:08:46 följande:
Att be era gäster handla är väl en superbra idé!! De får ta med sig alkohol för egen konsumption utan att de ska råka ut för tullproblem, sa min tyska kompis som kollade innan de åkte. Om de har inbjudan med sig så kan de ju visa att de ska på värsta brakfesten och måste ha myyyyyycket vin!
Tips: Min kompis sa att i bilen var det lättare att packa 5litersfaten med öl än de vanliga småburkarna. Och det ser ju lite coolt ut för oss svenskar, att ställa upp ett ölfat istället för burkar!
Love you til the end skrev 2011-07-08 09:05:33 följande:
Haha, ja jösses! Vi funderade också på det igår kväll, hur sjutton man ska "Styrka" att alkoholen är till en bröllopsfest!
Vi har även en del vänner som kommer över från Finland, och de får ta med sig groggvirket, eftersom sprit är billigare där, och på båten!
Gäller att utnyttja resurserna liksom!
Men det är ju det som är praktiskt med systemet, att man kan lämna tillbaka. Ser framför mig hur vi sitter på 30 liter vin efter bröllopet, lite för mycket faktiskt!
Fast det där med att "styrka" att det är till fest/privat konsumtion behövs ju inte längre sedan alla literbegränsningar togs bort. Så det är fritt fram för vem som och man behöver inte längre vifta med gästlistor osv. Nu har tullen samarbete med polisen istället och fäller resenärer för övervikt på bilen. Så räkna vikten noga annars får ni lämna alkoholen hos tullen!