• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

IDAG skickades tärnklänningarna! :D

Oh, vad det ska bli spännande att se dem.............

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Hallå hallå alla "kinabrudar", nu skulle jag behöva ett tips.

Jag beställde min underkjol för ett par dagar sedan och idag fick jag ett mejl av säljaren där hon säger att hon satt priset på underkjolen för lågt och att hon skickar den om jag betalar ytterligare 10 dollar.

Kan jag svara henne att jag redan har betalat summan som stod i annonsen och att jag inte ska behöva betala för hennes misstag. Att om jag måste betala mer, så vill jag ha tillbaka mina pengar idag, så jag kan beställa den av en annan säljare.

Jag vet att 10 dollar inte är mycket, men vår budget och vår ekonomi i övrigt är redan pressat till max just nu och det finns ju andra säljare som tar samma pris som jag trodde hon gjorde och beställer ju hellre av någon annan då, om hon ska öka på priset i efterhand.

• Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-05-11 11:13:26 följande:
    Nej det låter inte rätt och så får man INTE göra. Satt pris gäller !! hade det vart ebay hade du ju kunat anmäla säljaren men jag vet inte hur det funkar nu . Annars be att få pengarna tilbaka tycker jag å välj en annan säljare
    Tack, då kan jag göra så alltså, bra. Det känns ju inte riktigt rätt.
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-05-11 12:11:56 följande:
    Jag kommer inte in på dhgate.com
    Hoppas det bara är något tillfälligt!  
    Det är bara tillfälligt. De hade en serverkrasch inatt och jobbar med det.
    Jag kom mig in tidigare idag, men nu verkar de ha fått problem igen.
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-05-11 12:19:45 följande:
    Tack för infon! Det är ju fantastiskt, du kan fråga nästan vad som helst här i tråden och dert är alltid nån som har svar!
    Haha ja, det är sant. Det är ju rätt toppen faktiskt :)
  • Pinkgrape
    Emma F skrev 2011-05-12 08:19:25 följande:
    Jag väntar också, frustrerande att inte kunna gå in och titta! Man följer ju nedräkningen varje dag Glad
    Även jag väntar på klänningar från DH, två tärnklänningar och en brudklänning + underkjol :)

Än så länge är jag inte alltför oroad och kontakten med säljarna har hittills varit bra :)
  • Pinkgrape

Wiho :D Får pengarna tillbaka för underkjolen, inget mer tjaffs där. Puh, skönt.

Meeeeen... nu är jag ju utan underkjol istället.

Vart är det bra att beställa en sådan ifrån? Tips, tips, tips :D

• Pinkgrape
    zvartaliljan skrev 2011-05-12 12:53:06 följande:
    hennes fot är 16,8cm så någon sko med innermått typ 17,5-18cm, ca.strl.28 och hon har väldigt smala fötter.
    Har du kikat på skopunkten? Jag beställde ett par rosa med en liten klack därifrån till min 4,5åring. Hon har också storlek 28 och smala fötter, de satt jättebra :)

Hittade dessa, med en bred klack så de är lite stabilare, men det är ju sandalmodell iofs.
    www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/24-30-%281%29?art=260092

Dessa från Dinsko är ju också rätt söta
    www.dinsko.se/SHOP-ONLINE/BARN/Flick-stl-25-30
  • Pinkgrape
    Malin24 skrev 2011-05-12 13:19:19 följande:
    När ni ändå är inne på det här med barnskor...ingen som sett några fina cerisa skor till två små näbbar? Tycker jag har letat överallt men de enda jag hittat hittills kostade nästan 700kr paret och det är jag inte riktigt beredd att läggaGlad
    Vilken storlek? :)
  • Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-05-12 13:22:09 följande:
    Så du menar att hon hellre gav dig pengarna tillbaka än att få en vara såld.. för ynka 10 dollar.. Vilket pucko :-s
    Mend et va ju bra att du fick tilbaka dom iaf. Kolla ebay är mitt tips
    Haha japp, men det skiter jag i nu, så länge jag får pengarna tillbaka. Såg även att hon skrivit att det skulle ta 2 månader tills hon kunde skicka, då det i "annonsen" stod att det skulle ta 5 dagar.

Ebay, tack, där känner jag mig inte hemma alls, men ska kolla :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!