• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FelizLane
    pulmonate skrev 2011-12-27 15:52:53 följande:
    Hej Allihopa!
    God fortsättning på er!

Här kommer lite dålig kritik för Milly - Lily. Jag fick ju bilder på min färdigsydda klänning i förra veckan. Jag tyckte inte att spettsen var fin och inte lik bilden jag hade skickat. Jag fick bara som svar att jag kommer att gilla den när jag får den. (Kan inte låta bli att de vet att jag kommer att gilla den). Efter många mejl fram och tillbaka gick de med på att de skulle ändra spettsen. Detta var igår. 
    Idag får jag ett sms av min svärmor som säger "din klänning blev levererad idag". Uhm? Vad? Då har de ju absolut inte haft någon chans att ändra någonting. Varför säger de ens att de ska göra det då? Då kunde de ju lika bra skickat klänningen utan att ens skicka foton till mig, och på ett sätt hade det varit bättre.

Jag har inte sett klänningen (inte svärmor heller för den delen då hon inte har packat upp den), så det kan vara så att den är jätte fin och att jag blir nöjd!  Jag ska inte säga någonting om det ännu. Men det verkar som att Millys arbetsätt har ändrats under senaste tiden.

Är inte denna bra vet jag inte hur jag gör. Kanske skickar samma bild till andra kina-klännings sajter? Hmm. Vi får se! 
     Suck nu blir jag lite orolig :( Vilket datum beställde du din klänning? Är så nyfiken på när min ska komma. Har ju gjort en heldel ändringar på "orginalet".... Hoppas Hoppas att den blir bra :( :)
  • pulmonate
    FelizLane skrev 2011-12-27 19:21:39 följande:
     Suck nu blir jag lite orolig :( Vilket datum beställde du din klänning? Är så nyfiken på när min ska komma. Har ju gjort en heldel ändringar på "orginalet".... Hoppas Hoppas att den blir bra :( :)
    Hej! Fotona på klänningen som jag skickade till dem och resultatet finns här några sidor bak. Det fanns ingen "orginalklänning" utan det var ett ihopklipp av 3 klänningar. Men det var inte det som var problemet. Själva klänningen ser ut att vara jätte fin och formen och allt det var bra. Det "enda" problemet var att spetsen inte var snygg på framsidan. Men jag hoppas att det går att fixa. Antingen om jag kan köpa ett annat tyg och be en sömmerska byta den, eller nåt...

Men jag tror inte i allmänhet att ni behöver vara oroliga. I alla fall om det inte råkar vara en klänning helt i spets

Jag beställde och betalade 3 November. De skrev att den skulle vara färdig sista December och sen framme i mitten på Januari (då jag valde 2 veckors leveransen). Den blev färdig redan den 20 December och kom fram 27e December. Så circa 2 månader från beställningen till att den var framme, vilket var mindre än de sagt från början.

• Tinzi
    FelizLane skrev 2011-12-27 11:08:04 följande:
    Någon av er som kan rekommendera en bra Gördel? Den ska vara axelbandslös och helst ha lite ben. Nån annan som lider av att man gnider ihop låren så man nästan får brännskador? :(
    Vill jag också veta! Har samma problem nämligen!
  • Tinzi

*urk* Ingen klänning från Milly än trots att den är klar, och de har inte svarat på mailet jag skickade för 9 dagar sedan :( de skickade tillbaka ett för 12 dagar sedan som inte gick att öppna i hotmail :( sen har jag inte hört ngt alls :(

Börjar bli orolig nu...

• Jensing

Usch vad är det jag hör!

Jag har beställt en klänning i nästan heeelt i spets från Milly. Nu börjar jag bli nervös på riktigt.

Dock har jag Superbra kontakt med "min Lilly" Jag skickade ett mail här om dagen ang spetsen och fick tillbaks ett svar samma dag! Så om nåt blir fel med klänningen så hoppas jag att det går att lösa smidigt... Klänningen bör komma om ca 2-3 veckor!! =)

• SaraJoakim

Hej på er!
    Hur fungerar det med kinaklänningar? Är det svårt att måtta upp för den? Eller måste man ta sig till en butik och "falskt" prova deras klänningar. Jag tycker de känns så fel....
    Bor även i en småstad  med en bit att åka för att komma till större stad för att prova klänningar.

• knyttan
    SaraJoakim skrev 2011-12-28 12:06:38 följande:
    Hej på er!
    Hur fungerar det med kinaklänningar? Är det svårt att måtta upp för den? Eller måste man ta sig till en butik och "falskt" prova deras klänningar. Jag tycker de känns så fel....
    Bor även i en småstad  med en bit att åka för att komma till större stad för att prova klänningar.
    Du får en guide där de visar var måtten ska tas, sen kan du be sambon eller mamma hjälpa dig ta måtten, det är inte svårt. Det kluriga var att räkna om det till inches men jag kunde lämna i både cm och inces för säkerhets skull. Att prova klänningar i butik gav jag upp efter ett tag eftersom jag ändå inte hittade något som såg ut ungefär som det jag tänkt mig. Det var helt enkelt alldeles för bökigt och krångligt och jag tycket  inte jag fick den hjälpen jag ville ha utan de som jobbade i affären tog bara fram klänningar i helt tvärt om modell mot vad jag beskrev eller helt fel storlek. Många gånger kan man ändå inte prova en klänning i rätt storlek utan man är tvungen att beställa (köpa) klänningen för att de ska ta hem den storlek man vill ha. Jag har inte haft så bra erfarenheter av brudklänningsbutiker helt enkelt. Det var faktiskt därför jag tillslut bestämde mig för att beställa en kinaklänning, för om jag ändå måste beställa en klänning utan att prova den först i rätt storlek mm så kan jag lika gärna göra det mycket billigare!!
  • MsChevy
    FelizLane skrev 2011-12-27 11:08:04 följande:
    Någon av er som kan rekommendera en bra Gördel? Den ska vara axelbandslös och helst ha lite ben. Nån annan som lider av att man gnider ihop låren så man nästan får brännskador? :(
    Det brukar finnas väldigt osexiga gördeltrosor med lite längre ben som både håller in magen o benen gör att man slipper lårgnidningen. Som sagt, fruktansvärt osexiga, men man får väl va snabb att hoppa ur dom innan bröllopsnattenTungan ute
  • daniiel
    SaraJoakim skrev 2011-12-28 12:06:38 följande:
    Hej på er!
    Jag har beställt i min standardstorlek med snörning i ryggen och klänningarna har suttit bra :) Annars kan man enkelt be sambo, mamma, vän eller någon till hjälp att mäta. Det brukar finnas bra beskrivningar på sidorna vilka mått man ska ta. Måtten kan man sedan lämna i båda cm och inch, så det inte blir några missförstånd :) Jag prövade inga klänningar i butik innan jag beställde.
  • pulmonate
    Jensing skrev 2011-12-28 11:28:54 följande:
    Usch vad är det jag hör!

Jag har beställt en klänning i nästan heeelt i spets från Milly. Nu börjar jag bli nervös på riktigt.

Dock har jag Superbra kontakt med "min Lilly" Jag skickade ett mail här om dagen ang spetsen och fick tillbaks ett svar samma dag! Så om nåt blir fel med klänningen så hoppas jag att det går att lösa smidigt... Klänningen bör komma om ca 2-3 veckor!! =)
    Ja jag tyckte också jag hade en bra kontakt med Lilly (om det nu är en enda person). Hon svarade alltid direkt och det blev till och med lite personliga mejl där hon frågade om hur vi firar jul, mm. 
    Men har du fått se ett foto på spettsen de kommer att använda? De tog väl spettsen de tyckte var mest lik till min klänning, men jag tyckte inte det var så likt direkt. De sa att de skulle ändra saker, men skickade den ändå utan ändringar. Jag fick ett mejl idag o där skriver hon
    "Hope you have had a very wonderful Christmas time.
     Yes,we have shipped the dress to you.
     For the lace,we have checked with our factory about it.
    the arrangment of the lace is almost the same as the picture.
     When you receive the dress,we think you will like it.
     Have a very nice day,
     Lily

Igen det här med att jag kommer att gilla den när jag får den och att enligt dom är det likt fotot. Så de har väl gjort det bästa de kunde, även om jag inte håller med om att det är så likt fotot. Jag är såå spänd på att se klänningen live! Ofta här har ju folk fått skräckfoton och sen när de fått se klänningen har de varit nöjda, så jag hoppas på det ändå! 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!