• Smuppra

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Mia4 skrev 2011-05-24 18:12:06 följande:
    Japp! Vi har samma modell. Flört Jag har också bestämt mig för att också stanna i "enklännings-klubben"! Inte många kvar där, men kanske några nytillkomna?

Ser fram emot bilderna! 
    Det är ju kul att vi är några få som går mot strömmen iaf
    Nu vet jag inte hur jag ska göra med fototagningen. Från början tänkte jag inte låta BM se mig i klänningen förrän vi ska fotas innan vigseln. Men isf kan han ju inte hjälpa mig att ta på den ikväll och fota den åt mig, och då vet jag inte alls när det kan bli av Och nu ville jag ju att han skulle få se den på så han också kunde säga att den var fin :-P Aja, han kommer hem sent så jag har tid att tänka. Vem fotade dig?

Hur ska du se ut i övrigt? Ska du ha slöja? Något i håret? Halsband? osv...
  • Smuppra

Jag tycker om båda och tycker att det beror på din personlighet! Tvåan är tuffare och lite rockigare eller vad man ska säga. Så om du är en sådan tjej så är den ju helt perfekt. Båda är ju jättefina så förstår att du ahr svårt att välja. På mig själv hade jag tagit ettan, det är mer jag

• Smuppra
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 20:37:00 följande:
    jag är en tjej som typ aldrig klär mig i annat än svart och innan barnen var det lack, skinn, nitar, kedjor och korsetter (punkrockare typ). Men efter barnen har stilen lugnats ner lite, lite av att jag gick upp 40kg...
    Haha förstår att din m2b föredrar den då, för antar att ni kände varandra då när din stil var mer så? :-P Jag tycker inte att den känns för lite brudklänning faktiskt. Hade någon kompis som har sådan stil kommit i den hade det verkligen varit en perfekt brudklänning. Inte går man i en sådan på vanliga fester liksom :-P
  • Smuppra
    he86 skrev 2011-05-24 20:33:06 följande:

Nu har min Kina klänning äntligen kommit. Är nöjd men det känns som det saknas något.  Vad tycker ni?
    Åh vad fin den var. Kan också känna att det saknas något, men tror att med en tillfixad Du med smycken och ett stort, nervöst, pirrigt leende kommer den vara toppen!
  • Smuppra
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 20:46:37 följande:
    haha ja jag hade den stilen när vi träffades...han hade typ samma fast slitna jeans, svart, nitar, kedjor och en stor mohawk Men nu ser han mer ut som en vanlig kille...tyckte liksom inte det "passade sig" o se ut så som tvåbarnsföräldrar så lugnade ner oss lite.
    Haha misstänkte det. Min BM har också haft mohawk, och vid ett tillfälle rosa hår. När vi träffades hade han blåsvart hår. Slitna jeans har han ofta, om han inte ska vara prydligt, tex då han jobbar, och gillar döskallar. Men nu är frisyren normal och hårfärgen hans naturliga (brunt). Men riktigt så mycket som ni har varit har inte han varit. Tror mest det var sådant han ville testa på någon gång i livet så lika bra att låta honom leva ut när han är ung och kan. Tänk om han skulle skaffa rosa mohawk när han är över 30 och förälder. Vad skulle barnens kompisars föräldrar säga! :-P Men en av mina brorsor var ungefär som ni som yngre, och har nu när han är 30 lugnat ner sig lite grann...
  • Smuppra
    Mia4 skrev 2011-05-24 22:10:30 följande:
    Det var min blivande som fotade mig. Han har varit med i hela processen med klänningen, från provning i butiker till att beställa den och sedan prova den hemma. Vi tycker inte att det gör något att han har fått se den innan. Som sagt blir det något helt annat när man väl är "fixad".

Jag kommer att ta en provrunda med lite olika smycken någon dag. Jag har fått låna ett tvåradigt pärlhalsband och ett fyrradigt pärlarmband som kommer från min blivandes mormor. Tyvärr misstänker jag att pärlorna är för gula, men vi får se när allt kommer på. Sen har en kompis som säljer smycken som har sett till att jag fått provlåna och testa med. Så jag har inte tagit något beslut om smycken.

Jag har väldigt långt hår, så jag kommer att köra på halvuppsatt. I den knut (eller vad det blir på bakhuvudet, har inte bestämt mig ännu) kommer jag eventuellt ha enkla pärlor. Fast jag vet inte än... Har lite beslutsångest!

Jag hoppas att jag kan bestämma smycken vid nästa provning, så att jag kan gå vidare med vad jag ska ha i håret. Kanske ska jag ha slöja eller en tiara? När klänningen är så enkel i sig, så tycker jag att man egentligen ha vad som helst till. Bara man känner sig bekväm i det man väljer.

Ja, det blev ett litet veligt svar. Flört
    Haha låter ungefär som jag då :-P

Min blivande totalvägrade att se den på. Han ville knappt se den irl som den var. Men det övertalade jag honom till och han tyckte den såg fin ut och han vågade tom peta lite på den för att känna på materialet ^^ Så att hjälpa mig med klänningen och fota var det inte tal om. Får försöka se om jag kan få hit någon kamrat som kan hjälpa till

Jag har också varit inne på pärlor. Tror det kan vara fint till klänningen om det är rätt nyans. Isf ett enkelt pärlhalsband, ett pärlarmband, enkla pärlörhängen och en tiara med någon pärla i. Har blivit (tack vare denna tråd) sugen på en slöja till detta. Tänkte ha utsläppt lockat hår (har också långt) och ha en tiara mitt på huvudet och direkt bakom den ha en slöja i två lager som går ut över håret och lite nedanför. Vet inte hur lång bara.
    Men säker är jag inte! Nästa måndag ska jag till frissan och göra mig sommarfin i håret och tänkte snacka med henne om vad hon tror då. Har bokat henne till bröllopsdagen.
    När är det du/ni gifter er? Vi gifter oss 6 augusti.
  • Smuppra

Junibruden & Mia: härligt! Då är jag sist att gifta oss ur enklänningklubben då, 6/8. Hur ska jag stå ut! Vi springer till te lådan stup i ett för att se om BM bytt efternamn så vi kan skicka in hindersprövningen. Vill ha det gjort! Idag beställde vi min vigselring och la handpenning på den. Så glad för det! Ja håret är lite klurigt. Jag är bekvämast i utsläppt och BM vill att jag har utsläppt och lockat. ja slöja, vad kan ser bero på...

• Smuppra

Te lådan= brevlådan. Damn you auto correct!

• Smuppra

Smileycat:välkommen till klubben! Hoppas du stannar kvar! Skönt med ett till augustbröllop Mia: ja hans besked borde komma när som helst tycker vi! Komsi komsi! Verkligen skönt att bocka av grejer. Sedan måste han ju fixa nytt pass o allt också :-/ Ringen är den jag har som bild här. En allians på 0.15 carat. Sitter så fint tillsammans med våra udda förlovningsringar. Längtar till båda får sitta på fingret ihop. Vi spanade in ringen i januari och priset har höjts drygt 450 kr sedan dess men utan att vi sa något sa expediten att vi kunde få den för det billigare priset. Jippi! Har ni ringarna klara?

• Smuppra

Haha ja det var den jag menade. Men bra att du visar dig. Vi är några få i klubben iaf. Och de med 2+ klänningar är ju rätt underhållande så kul att hänga här lite

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!