Mia4 skrev 2011-05-24 22:10:30 följande:
Det var min blivande som fotade mig. Han har varit med i hela processen med klänningen, från provning i butiker till att beställa den och sedan prova den hemma. Vi tycker inte att det gör något att han har fått se den innan. Som sagt blir det något helt annat när man väl är "fixad".
Jag kommer att ta en provrunda med lite olika smycken någon dag. Jag har fått låna ett tvåradigt pärlhalsband och ett fyrradigt pärlarmband som kommer från min blivandes mormor. Tyvärr misstänker jag att pärlorna är för gula, men vi får se när allt kommer på. Sen har en kompis som säljer smycken som har sett till att jag fått provlåna och testa med. Så jag har inte tagit något beslut om smycken.
Jag har väldigt långt hår, så jag kommer att köra på halvuppsatt. I den knut (eller vad det blir på bakhuvudet, har inte bestämt mig ännu) kommer jag eventuellt ha enkla pärlor. Fast jag vet inte än... Har lite beslutsångest!
Jag hoppas att jag kan bestämma smycken vid nästa provning, så att jag kan gå vidare med vad jag ska ha i håret. Kanske ska jag ha slöja eller en tiara? När klänningen är så enkel i sig, så tycker jag att man egentligen ha vad som helst till. Bara man känner sig bekväm i det man väljer.
Ja, det blev ett litet veligt svar.
Haha låter ungefär som jag då :-P
Min blivande totalvägrade att se den på. Han ville knappt se den irl som den var. Men det övertalade jag honom till och han tyckte den såg fin ut och han vågade tom peta lite på den för att känna på materialet ^^ Så att hjälpa mig med klänningen och fota var det inte tal om. Får försöka se om jag kan få hit någon kamrat som kan hjälpa till
Jag har också varit inne på pärlor. Tror det kan vara fint till klänningen om det är rätt nyans. Isf ett enkelt pärlhalsband, ett pärlarmband, enkla pärlörhängen och en tiara med någon pärla i. Har blivit (tack vare denna tråd) sugen på en slöja till detta. Tänkte ha utsläppt lockat hår (har också långt) och ha en tiara mitt på huvudet och direkt bakom den ha en slöja i två lager som går ut över håret och lite nedanför. Vet inte hur lång bara.
Men säker är jag inte! Nästa måndag ska jag till frissan och göra mig sommarfin i håret och tänkte snacka med henne om vad hon tror då. Har bokat henne till bröllopsdagen.
När är det du/ni gifter er? Vi gifter oss 6 augusti.