• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2011-05-13 13:42:24 följande:
    Pinkgrape - På min står det att leveranstiden är mellan 4-10 dagar............. Så stämmer det ska min klänning alltså komma senast den 19 maj.
    Okej, då hoppas jag på att det är något liknande för min del :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Farmall skrev 2011-05-13 18:05:42 följande:
    Vilken av dessa är finast?

cgi.ebay.com/Ivory-Halter-Taffeta-Applique-Sh...

cgi.ebay.com/Halter-Ivory-Satin-Applique-Shor...

cgi.ebay.com/Ivory-Taffeta-Short-Bubble-Prom-...

Egentligen letade jag efter en golvlång med axelband av nåt slag och gärna spets, nåt förslag? och BILLIG ska den vara. (funderar bara nu alltså, sen beror det på budgeten, om man kan dra ner någon annanstans)
    Jag tycker den första var finast :)
  • Pinkgrape

Jag har fått ett trackingnummer på underkjolen nu, som tydligen ska vara skickad med EMS.

Hur i hela friden gör man för att spåra det?!

Jag går in på www.ems-tracking.net och fyller i numret, men då ska man fylla i en verifieringskod också och hur jag än gör, så blir inte verifieringskoden godkänd.

• Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-05-16 08:29:44 följande:
    Pink:
    Kan tyvärr inte hjälpa dig ang ems trackingen. Förhoppningsvis så kommer ju paketet fram i alla fall!  
    Haha ja, det är ju trots allt huvudsaken :)
  • Pinkgrape

Hihi det knackade nyss på dörren och utanför stod en.. ja, snygg kille faktiskt, och med sig hade ett paket. I det paketet fanns TÄRNKLÄNNINGARNA! :D

Jag blev jätteförvånad, då jag inte hört ett ord om att klänningarna skulle varit skickade.

De är i färgen jag beställde, i storlekarna jag beställde och de har snörning i ryggen istället för dragkedja, precis som jag bad om och dessutom känns de riktigt fina i kvalitén. Den har dessutom bra stöd för bysten och alla sömmarna ser riktigt bra ut. Det är dock en sak som inte är som jag bad om och det är att det saknas axelband, trots att säljaren till och med dubbelkollade med mig om färgen på axelbanden. Nåja, det är faktiskt väldigt skitsamma i sammanhanget, för klänningarna är fantastiskt fina.

Detta är alltså klänningen jag beställde, fast i färgen ljusrosa med svart band i midjan.

Såhär blev resultatet då, tänk er den på en människa och utan skrynklor :P

• Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-05-16 15:19:09 följande:
    Pinkgrape - Klänningarna blev ju kanonsnygga
    Tack :) Det känns faktiskt riktigt skönt, för innan jag beställde dessa har jag och tärnorna gått igenom ca 50 olika klänningar från butiker i Sverige. Jag valde att chansa och det lönade sig. Betalade 340kr per klänning och gratis frakt. De är faktiskt värda varenda krona :)
  • Pinkgrape
    Aylas skrev 2011-05-16 15:29:34 följande:

Jättefina! Hur lång tid det att få hem dem? kanske behöver en back-up till mina tärnor...

Visst är budkillarna snygga? vet inet om det är för att de kommer med presenter eller om de helt enkelt är det...
    Jag beställde 29 april och de kom idag, så det tog väl ca 2,5 veckor då :)

Hehe ja, det är allt fina de där pojkarna :) Man kanske blir lite påverkad av att de kommer med presenter, det har jag inte tänkt på faktiskt :P haha
  • Pinkgrape
    Aylas skrev 2011-05-16 15:47:21 följande:
    Emma F, Tack! den är från Milly, uppsydd efter en bild på Cymberlines Cilibri från 2009.

Pinkgrape; Paket, blommor, diskning, matlagning och uniformer tycker jag alltid gör killarna lite snyggare...
    Haha så sant, så sant ;D
  • Pinkgrape

Nu är min underkjol i Sverige och jag fick mig en ordentlig chock igår. Min ena brudklänning är skickad. Jag trodde knappt de hade börjat med den, då de för ca 10 dagar sen sa att det skulle ta 25-30 att sy klart den.

Usch, hur lugnar man nerverna nu då?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!