• Lommila1

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

hehe, skrev fel.. 2.5 meter bred skulle nog se ut de;) Tänker mig  bilden; altare där bruden o brudgummen står ca 1.5 m från varandra för att klänningne  e så bred...

ok så 80 e normalt. tror jag klickar hem dendär då! den går ju knappast i kategorin sexiga underkläder, snarare blankt billigt skräp men ja tror nog de blir bra:)

Återkommer med bild å sånt sen då!

• Lommila1
    viqueur skrev 2012-04-28 08:28:44 följande:
    nu sitter jag o väljer mellan fyra klänningar.. vad säger ni? funderar på att spräcka budeten lite och beställa 2 klänningar o sen rpova vilken jag gillar bäst, typ en av varje modell.. men det blir ju typ 2000sek över budget.. + ev tull..

jag röstar på ngn av dessa!
  • Lommila1
    Anny skrev 2012-04-28 20:50:31 följande:
    Nu har jag provat min klänning igen. Klart bättre snörad! Och utan sressen av att min kladdiga 2årige sn springer mkring och hotar klänningens vithet

Jag har knutit fast mina leggins också så ni får se hur det kan vara med svart band.

Här är med alla volanger intakta

Bakifrån, ignorera leggins-knuten

Här med översta volangen gömd under bandet.

Nu har jag ju inte underkjol på, mer än det lilla tyll som är isytt. Och så är den ju lite lång (eller jag kort )
    Tror en underkjol kan göra...underverk (fniss...ack så vitsigt!)

Detdär blir nog bra de! har du BTW lagt iväg din LITB beställning? köper du ett band därifrån också eller hur gör du? Jag beställde en underkjol ikväll med express beställning, ska se hur nsabbt de kommerX)
  • Lommila1
    viqueur skrev 2012-04-28 20:15:05 följande:
    det är mina toppfavoriter, nu sitter jag o funderar på om jag bara ska beställa den ena av dom eller bägge. ;) vi tycks ha liknande smak! älskar din klänning, jättefin!! skulle också säga en ring men det där har ni ju löst redan :P
    Om du bara tar en röstar jag på den senare!
  • Lommila1

nI som har undrat på light in the box skall jag lugna:)

Jag har tidigare beställt två klänningar därifrån ( ej brud..) och dom har kommit inom utsatt tid och sett ut som på bilderna. Och de har varit kvalite!
     Lika så har de svarat på meil om jag undrat ngt, men updaterings saken på deras sida är pålitlig vill jag påstå! Sen har jag även köpt skor...

Jag blev rekomenderad sidan av en bekant som shoppat loss ordentligt inför sitt bröllop där. Och även hon var nöjd!

Jag beställde en underkjol för exakt en vecka sen och den kom med UPS igår.. ( synd att ingne var hemma..) så snabb leverans!

• Lommila1
    Anny skrev 2012-05-04 21:39:24 följande:
    Låter kalas! Har ju också beställt lite grejer och det står att de ska skickas den 19 maj tror jag det var. Beställde en cocktailklänning bla.

Vilken underkjol köpte du?
    BettyBoop skrev 2012-05-04 18:19:33 följande:
    Har fått klänningarna från Landy och omdöme är som följer:

Min brudklänning är vacker men... ca 20-30cm för lång.. med avtagbara axelband som jag INTE beställt (skulle vara V-ringad) och axelbanden ser bara.. ofärdiga ut för kanten sticker ut på ett jättefult sätt. Vet inte om det går att sy fast dem så det blir snyggt eller om jag måste köra axelbandslöst, vilket jag inte vill.. Och klänningen hade två bläck-fläckar varav den ena var mitt på framsidan. Hoppas jag kan få bort fläckarna. I vart fall den på framsidan.

Tärnklänningarna var vackra men... fel storlekar. Ena var 10cm kortare än de andra och strl 34-36 istället för strl 40... och hade två fläckar på framsidan.

Balklänningen var felfri och extremt välgjord. Så.. blandade känslor här. Hade räknat med att få göra justeringar men fläckar etc hade jag inte räknat med.
    Nej vad tråkigt!! Hoppas det går att göra något åt ehm något iaf.

Jag beställde ju och fick klänning från Landy och jag kan inte hitta något konstigt så förutom lite dåligt avklippta trådar. Ja och lite mer fluffig i midjan än bilden...

Men fin är den.
    Den här undekjolen köpte jag ; www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedding-Petticoats--WAP003-_p51945.html
    ( Im sexy and I know it... haha nå den ska ju inte synas...)
    Har ännu inte fått den UPS kommer först på tisdag, då ingne e hemma före de dagtid... återkommer med recension

Dethär har jag handlat tidigare;
    www.lightinthebox.com/Satin-Upper-Stiletto-Heel-Pumps-With-Rhinestone--Satin-Flower-Wedding-Bridal-Shoes-0986-655-3-_p178815.html
    www.lightinthebox.com/Empire-Strapless-Floor-length-Chiffon-Bridesmaid--Wedding-Party-Dress--HSX104-_p22535.html
    www.lightinthebox.com/A-line-Strapless-Knee-length-Satin-Bridesmaid--Wedding-Party-Dress--FSD0225-_p140297.html

JAg håller nog LITB som den mest seriösa kina sidan jag sprungit på hittills. Dvs de kör me egna bilder och inte kopierade märkesklänningar. Dock e dom ju inte alls felxibla med ändringar, och dom vet sin kvalite- det tar dom även betalt för. Sen så skriver dom det exakta värdet på paketet-hej tullen!
  • Lommila1
    Monstertjejen skrev 2012-05-07 14:00:58 följande:

Här är bild på klänningen jag fick för godkännande när dom va klara!

Man ser klart å tydligt hur mycket slätare den är här på bilden innan den legat ned tryckt i en låda!

Men gud så fin! Den storgillade jag:) speciellt den prickiga tyllen!
    Ganska vågad färgkombination på näbbklänningen, har ni lila o orange som färgtema eller gillar tjejen de färgerna? Obs jag menar inget illa! Men de flesta brukar ju köra vit/ ljusrosa snuttepluttigt till näbbarna
  • Lommila1
    Ringsåker skrev 2012-05-07 17:02:36 följande:
    Någon som vet något om JENJENHOUSE eller JENNY JOSEPH?
    Har klänningpanik, har inte fått tag i någon klänning än och jag gifter mig i juli.
    Jag har inte hört om någon av dem.. Men spana in lightinthebox.com de har relativt säker leveranstid ( iaf enligt min erfarenhet) det verkar ju många andra av kina-kedjorna inte ha:/
  • Lommila1
    operfekt skrev 2012-05-09 20:25:12 följande:

Blivande svärmor hjälpte mig att prova klänningen ordentligt, men hon är inte så bra på att ta kort..
    (& jag glömde det där med att göra iordning mig för bilderna, hej osminkad & rufsknut)

Trots en riktig kamera blev bilderna såhär, haha.. (Här utan bandet, får se om jag använder det eller inte, är även en blomma som man kan fästa på bandet,
    Men klänningen passade iaf perfekt (hon borde dock ha dragit åt lite mer)
    Får dock inte gå ner såå mycket i mått, vill inte att snörningen ska gå ihop så mycket mer..

Klurar på om jag behöver underkjol eller inte, vad tror ni? Vill ju egentligen inte ha den puffigare, skulle bara vara för att "stötta" släpet isåfall..

Den blev ju jättefin:) påminner lite om min , heheh;)
    Tror du skall ha en underkjol, trots att du säger att du nte behöver lyfta klänningne mer så tor jag den gör sig bättre då... Det är lätt för tyllen att den börjar leva ett eget liv då den är så lätt
  • Lommila1
    Anny skrev 2012-05-08 12:11:04 följande:
    Monstertjejen: Vad fina ni är! Klänningarna ser kalasbra ut allihopa!
    Jag skulle vilja se skorna i närbild jag =) 

car1021: Vad spännande!!!  
     mjeanettek: Spännande även här! =)

Jag börjar vela deluxe...eller fortsätter kanske.
    Har ju en Lilly hemma. Nu är jag sugen att göra iordning den iaf. Korta den och sätta svart band under bysten. Jag är dock sugen på at köpa en sådan här att ha under:
    www.pettiskirtstyle.com/petticoatslip.htm

Eller man kanske skulle satsa på en i färg i sådana fall? 
    Hur ser den andra klänningne ut? kan du lägga upp bilder på dig iklädd båda? Underkjolen du skickade på länk är as läcker! har ni nån tema färg? ex blå? då skulle ju en blå underkjol vara pricken över i

nu har jag fått min LITB underkjol www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedding-Petticoats--WAP003-_p51945.html

ja vad säger man, den var billig, är billig och ser billig ut.
    Men den uppfyller sin funktion väl! alltså är jag nöjd! de e ju inte direkt ett plagg man använder ofta...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!