Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Tassiemon skrev 2013-05-21 19:40:50 följande:
Ja, det nog just det där lite glansiga, plastiga som jag är rädd för med organza. Jag håller med om att den ena klänningen från Aire Barcelona nog är lättare att få till bra.
Kan man få bilder från Landy på deras sydda grejer? Känns som att alla kinatillverkare är väldigt försiktiga med det.
Angående den andra klänningen, är det verkligen de där som är orginalet? Känns inte riktigt lika fina som bilden. Hmm..
Min absoluta drömklänning är en kombination av två klänningar från Aire Barcelona. Jag har mailat Milly tre gånger under de senaste veckorna och inte fått svår så nu skiter jag i dem. Idag mailade jag Landy istället och fick svar och pris för min kombo inom två timmar, lite bättre service :)
De vill ha 335$ för den, känns väl rimligt eller? Sedan blir det ju 100$ till för måttbeställning och frakt. Ca 3000 + eventuell tullavgift. Skickar med bilder :D
Den första visar klänningen, fast jag vill att bysten ska se annorlunda ut.
Den andra visar bysten jag vill ha.
Den tredje visar detaljerna på klänningen.
Och ja, det är dom där som är originalet. Bilden på Milly är ju också originalet, inget som Milly själva sytt upp, men där ser man ju bra hur en klänning kan skilja sig från produkbilder hos designern till hur dom ser ut i verkligheten så att säga.
Du vill alltså ha en väldigt slank siluett, en column-modell, med V-ringning? Jag tror att det skulle bli väldigt fint :) Är du säker på att du behöver måttbeställa? Vissa ligger ju väldigt nära i måttabell, medan andra inte alls stämmer överens med en sådan.