tigerlily skrev 2011-04-03 22:15:54 följande:
MrsBrud skrev 2011-04-03 19:31:09 följande:
Haha
Vad goooa ni är! Ja, jag är himla nyfiken på om den känns så lyxig som den ser ut.
Fick förresten mail av Bella igen. Den skickas på onsdag eftersom dom har holiday måndag-tisdag.
Kan ju vara bra för alla att veta så ingen onödig panik uppstår.
Alltså: Holiday i Kina måndag och tisdag!!
Hur som helst så redde vi ut trasslet med urringningen, det visade sig att den är precis som den ska, så nu är min klänning fäääääärdig!!! Hurra! Så snart, snart kommer det en leverans till mig! Tjohooo!
Åh, vad kul för dig!! Får vi se den på dig sen? Pleeeease??
Uppsalatösen skrev 2011-04-03 22:48:13 följande:
Hej! Vilken bra tråd!
Ni som köper Kinaklänningar:
- köper ni fler än en ifall en av dem inte passar?
- Ofta ser man ju bara EN bild på klänningen, hur ska man då våga köpa den...?
- är det svårt att returnera?
- måttbeställer ni eller väljer ni en storlek?
- Något företag ni kan rekommendera eller varna för?
- känns klänningarna välsydda och i bra kvalitet?
Tacksam för svar!
//Ida
- Ja, jag har beställt 4 st (men jag är nog extremisten i denna tråd!
) varav 1 redan har kommit.
- Jag skulla aldrig beställa en klänning där jag inte ser den från olika vinklar. But that's me.. Däremot sätter många ihop olika modeller eller designar en egen helt och hållet och då köper man förstås grisen i säcken.
- De flesta har returnering av standardstorlekar inom några veckor efter att du fått hem den. Ibland får du tillbaka hela summan (men måste förstås betala frakten själv), ibland får du tillbaka 80% av summan osv. Måttbeställda däremot har jag aldrig sett att man kan returnera på nån sida. Värt att tänka på är oxå att de lagstadgade 2 veckors ångerrätt vi har på alla distansköp- och avtal inte gäller i kina.
- Jag har måttbeställt alla mina. På gott och ont eftersom jag på den ena i 100% siden råkade skriva fel mått.
- Har bara handlat av milly. Kan bara tala för mig själv men jag föredrar företag som kan visa upp egensydda klänningar (inte stulna bilder från stora märken) och är anslutna till paypal.
- Mkt välsydda, bra kvalité och perfekt passform. Som tidigare omtalats i tråden håller de flesta kinaklänningar samma kvalité som klänningar i 7-10 000 krsklassen här i svenska butiker. Men självklart gäller samma princip i i kina som här och priserna skiljer ganska mkt mellan kinafabrikerna oxå. Maximalt pressade priser kan bara på konsekvens på 2 områden - arbetarnas förhållanden och/eller tygkvalité/tygmängd. Och vilket kan vi aldrig veta på förhand. Och vilket vill man helst tumma på...
Darling Daisy skrev 2011-04-04 08:52:29 följande:
Jag tänkte på en sak:
Skulle vi kunna göra en liten sammanställning över vem som beställt från vilket företag?
Det skulle vara intressant och underlätta när nykomlingar frågar om nån viss sida.
Sen kan man försöka komma ihåg på vilken sida listan ligger och vet då att när jag undrar om det är nån som har beställt från ubrides så går jag till sida 90, tex.. Kan förstås lägga listan i trådstarten, men det kan nog bli lite klantigt.
Typ så här:
Nick
Darling Daisy Landy beställt 25 mars
Mmm, menar du för att vi ska hålla redan på varann nu innan klänningarna kommer? För annars är det ju ungefär den funktionen sammanfattningstråden har (med länk i trådstart). Men där är förstås inte nån av oss med eftersom vi väntar... Eller berätta mer hur du tänkte.
Skumboll skrev 2011-04-04 08:52:51 följande:
Men vaddå, vad är det för sida man kan se det på?
Har du inte fått länk och login till din "track order" eller vad det heter?