Darling Daisy skrev 2011-07-23 22:50:14 följande:
Vad tråkigt om ni inte kommer iväg! Det kräver ju lite extra planering för er förstår jag.
Om vi kommer iväg så blir det en långweekend till Hamburg. Där har jag en av mina bästa vänner som ska bli mamma för första gången alldeles strax. Därför tänkte vi kombinera bröllopsresan med att hälsa på dem. Och för oss som bor på landet känns en helg i en storstad som lyx!!
För att komma iväg så måste vi "bara" fixa nån som sköter hästarna, hunden, katterna och getterna! Och så nån som vill ta hand om dottern = min mamma! Hon är vidtalad och fixar egentligen det mesta även med djuren, men det förutsätter att det inte blir några konstigheter (typ sjuka djur, trasiga staket, oväder...). Så därför behöver vi ytterligare en "ansvarig", gäller bara att hitta denne!
Mjo, det är alldeles för mycket logistik. Och att ta med lilleman vore rena vansinnet (dvs ingen semester alls). Men men, sånt är livet och det får man anpassa sig till hur jävligt det än känns ibland...
Låter jättetrevligt med hamburg, hoppas ni hittar nån till så att ni kommer iväg! Har ni varit ifrån dottern och så tidigare?