Tinzi - synd att den var för lång. Men förstår inte riktigt hur du menar med att släpet skulle bli kortare av en underkjol med släp? Hur då? :-/ Hursom, om det inte löser sig så har jag några milly-underkjolar till salu, både med och utan släp ifall du vill slippa beställa därifrån. Och nu vill vi se bild!!!
Angående Milly Bridal, deras provklänningar och mailade bilder till er som undrar!!
Förut var det så att på specialbeställde klänningar (dvs att man själv skickade in bilder som de sydde efter) så sydde de först upp en provklänning i billigt fodertyg som fotades och bilderna emailades. För ett antal 100-lappar kunde man även få provklänningen skickad till sig för att kontrollera strl, då tillkom frakt. Jag har aldrig hört nån på BT som lät dem skicka hem klänningen utan använde de mailade bilderna. Hursom, på denna provklänning fick man sen göra hur omfattande ändringar man ville och efter varje ändring de gjort på provklänningen skickade de nya foton. Till slut fick man godkänna provklänningen för att gå vidare till nästa steg i produktionen. Först då sattes saxen i det "riktiga" tyget. Efter det skickade de nya foton och bilder när det var dags för tex spetsar, pärlor, broderier osv. De sydde tex dit lite pärlor för att visa och frågade sen "är färg/täthet/mönster ok?" osv. Varje steg godkändes och när man väl godkänt var det omöjligt att ändra sig.
Valde man däremot en klänning ur deras eget sortiment på hemsidan, eller en ur deras sortiment med mindre ändringar (tex släplängd, annan färg, ändrad urringning, annat tyg mm) så gjordes varken provklänning i billigt tyg eller foton togs. Då var även leveranstiden avsevärt kortare.
Vad som nu verkar ha skett med de sista klänningarna därifrån (nåt halvår tillbaka) är att inga bilder kommer och så plötsligt kommer en bild på en färdig klänning. Och då är det försent att göra ändringar.
Dessutom har jag viss insyn i sortimentet med klänningar som sys till företag och jag måste säga att kvalitén verkar ha blivit sämre. Frågan är om de bytt ägare, ändrat stategi el dyl efter sämre tider, men det är förstås spekulationer.
Hoppas ni som läser detta kan vidarebefodra detta med provklänningarna och bristen på bilder till nya tjejer i tråden som undrar. Jag tror absolut fortf Milly är värda att beställa från, men det är inte bra om de nya beställarna tror att man kan göra massa ändringar längre.