• Smuppra

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Grattis Lunah!!!
    Är liiite avis. Suck att jag blir fru i augusti, såååå långt dit! :-/

• Smuppra

Men äntligen sol och värme! Det var dock mycket tungt att jogga idag, så otroligt kvavt. Men men, man vänjer sig!

Miceme jag vill också få tips på bra smink, jag använder typ bara mascara så är lite osäker på vad jag ska ha

Och så håller jag på att bli tokig. Bror min gifter sig den 18 juni och jag har ärligt talat sprungit i hur många affärer som helst utan att hitta någon klänning. Bor i huvudstaden och har strl 38-40, ska det vara så sjukt svårt?! Får inte ha svart eller vit klänning och den ska vara knälång ungefär, iaf inte lång och inte utmanande. Jag vill gärna att den ska se lite lyxig ut, dvs inte vanlig bomullsklänning man kan ha på stranden direkt, och inte blommönstrad eftersom det finns överallt just nu och jag vill vara lite unik. Ingen klänning typ H&M klänning, som är jättevanlig och som folk när de går hem från bröllopsfesten ser i skyltfönstret liksom, lite unik. Har varit i flera shoppingcenter, i city, på Drottninggatan och andra gator. Sökt efter små boutiquer, kollat i affärer jag aldrig går in i annars. Tänkte lägga max 1000 kr, helst mycket under. Jag kammar hem noll. Har funnit en fin som bara fanns i strl xs och inte kommer in igen i större strl, och en fin som kostade 1299 kr. Sedan tycker jag denna är fin också men finns bara i strl xs och s och är osäker på om jag kommer i s så den sitter fint... Jag blir absolut galen

• Smuppra
    1700tal skrev 2011-05-31 18:26:30 följande:
    Oj, om du inte hittar världens utbud i sthlm så vet jag inte... :-/ Brukar handla fina festklänningar på Noa Noa, det är min favvobutik. Men så jättebilligare är de förstås inte...
    En tusenlapp kan jag ge iaf om det är så, men det är klart det är bättre ju billigare man kommer undan. :-P Men jag trodde verkligen det skulle gå superlätt att finna. Hittat tidigare år, men inte nu :-/ Och mamma som gått enr massor i vikt sedan förra sommaren och nu har strl 40 konstaterade idag "jag trodde det skulle bli lättare att hitta klänningar nu än förut!". Måste helt enkelt vara så att modet inte alls är så som vi vill ha det just nu ^^
    Tack för tipset om Noa Noa, ska se vad de har

Ska till ännu en shoppingcenter imorgon, hittar jag inget där så beställer jag den röda och hoppas den passar :-/
  • Smuppra
    Knopan skrev 2011-05-31 18:58:09 följande:
    Smuppra - Jag kan verkligen rekommendera en butik i Degerfors (du får förvisso åka en bit). Butiken heter Bröllopspalatset och är en av (om inte den största) de största butikerna i Sverige, människor från hela landet vallfärdar dit.
    Jag var där för att titta på brudklänning och såg då att de hade två avdelningar med andra klänningar. JÄVLAR vad snygga alltså, jag hade utan problem - om pengarna hade funnits - kunnat dra med mig 12 - 15 klänningar hem.

Det blir som sagt en bit att åka och dessutom hamnar du nog inte under tusenlappen. 
    Åh, kunde den inte finnas här :-P Blir 50 mil t/r så det funkar inte. Mina föräldrar ska norrut över helgen så hade det bara legat relativt nära rutten där hade de kanske kunnat stanna till och kika. Synd, men ska komma ihåg att den finns där!  Tack för tipset!
  • Smuppra

Knopan: spanade in hemsidan nu, det känns som de har massor även om de inte visar särskilt mycket klänningar på hemsidan. *-)

• Smuppra
    Miceme skrev 2011-05-31 19:15:05 följande:

Min foundation är lancomes teint idole silky matt, puder maybellines affinitone, mus kajal/eyeliner pennor vanilj och svart, mus ögonskuggor jag blandar två olika färger och använder dessa som rouge också.Macaran är lancomes hypnose drama waterproof det är den bästa jag någonsin provat, jag försov mig en morgon och sprang in på dagis och ursäktade mig då sa en annan mamma; du hann ju sminka dig iaf =O Det var gårdagens mascara.

Max factors lipfinity den som ligger två olika i en liten kartong är totalt kysssäker, så det är svårt att prova för jag kan inte ens gnugga bort det. Glanset man lägger ovanpåfärgen ger genomskinliga pussmärken så den kan man ju hoppa över om inte m2b gillar att glänsa. Men INGEN färg lossnar

Kommer ha smashbox primer under på bröllopet

Tack! Skriver upp detta för sminkshoppingen!
  • Smuppra
    Skumboll skrev 2011-05-31 19:19:55 följande:
    Smuppra: Noa noa skulle jag också tipsa om! Har även köpt några festklänningar från MQs märke stockhlm, de kan ha fina grejer ibland i lite finare material. 
    Tack, ska kika! Såg att Noa Noa finns i ett shoppingcenter jag ännu inte hunnit till. Så kammar jag hem noll imorgon på första stället, sticker jag dit och kikar.
  • Smuppra
    Humlan66 skrev 2011-05-31 19:28:13 följande:
    Hälsingebrud
    Jag kollade i lådan och nää inget kort har dem lämnat, och det är konstigt för det brukar man ju jämt få

Hur gör man nu då tro ?
    Är du säker på att de var där? Kanske hann de inte komma bort till dig idag och kommer imogon istället. Annars skulle jag nog ringa dem om jag visste vilket företag det var.
  • Smuppra
    Humlan66 skrev 2011-05-31 20:05:47 följande:
    Joo jag ser då jag kollar på spårningen av paketet att dom vart hemma hos mig. Men ingen lapp som sagt och det är DHL som kör ut
    Då skulle jag ringa DHL  Typiskt att de kommer när man är ute lite snabbt. Varför är det alltid så?!
  • Smuppra
    Miceme skrev 2011-06-01 21:29:20 följande:
    IMORN`??? Vad ska jag göra då?? Har jag glömt något? Eller är du veckovill?
    Skulle inte du ut och segla? :-S
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!