• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • awarwen

Gick ut på wholesale och läste. Det skulle vara fjädring i klänninge, men det står inte hur många.
    Däremot upptäckte jag en annan sak... det stod att klänningen gick att få med dragkedja eller band.
    Jag har inte sett det innan, så jag har inte skrivit ngt. Skrev bara att jag ville ha klänningen som den är på bilden och där är det med band. Suck, undrar hur de valde då.... attans att jag missade det. Vill inte ha dragkedja ju. Rynkar på näsan

• Malin24
    1700tal skrev 2011-04-11 12:32:40 följande:
    Jo, det hade jag oxå räknat med. Men så har jag haft en gnagande känsla i bakhuvudet som gjort att jag ville ha beskräftelse att de sett och noterat mina kommentarer. Och det hade de uppenbarligen inte.

Men har de bekräftat dina ändringar eller skickat nåt sorts svar som säger att de sett dina mail?

Jo, just det, det var ju en av mina frågor till dem - om de till slut lyckades göra höftmåttet lite större. Fick till slut svaret att hon inte visste, sömmerskan har varit borta från jobbet ett tag?! Okeeey...
     Meeen åh så frustrerande..hoppas de fått till måtten rätt..

Jo hon har i och för sig bekräftat att de har rätt mått på min men jag blev lite nervös nu iaf :) Vill ju bara se att den är på g iaf, kanske får skicka iväg ett mejl iaf..
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-11 12:23:06 följande:
    I tid och i tid. JAG upptäckte det direkt när testklänningens bilder kom men de har medvetet struntat i att svara mig. Idag var 3:e gången jag påpekade det och jag fick vänta på chatten i 2 timmar innan hon gav det svaret. Morr...
    Skumboll skrev 2011-04-11 12:00:52 följande:
    Fast kineser är sådana, de skulle aldrig medge att de gjort fel eller att de är försenade. 

Nu ska vi inte ropa hej, överdelen kan ju bli pannkaka. 
    Jo, jag vet det man jag är ju västerlänning så det beteendet kan jag inte riktigt gå med på!

Själv utgår jag från att mina blir pannkaka. Lättast att uthärda då.
    Nu blir jag lite orolig faktiskt.... min andra klänning ska ju vara med snörning men på testklänningen hade de gjort den för dragkedja. Bella sa att det skulle ändras när de gjorde den riktiga klänningen men när man hör om sånthär blir man ju livrädd!

Eller hur, utgår man från att allt blir pannkaka kan man ju inte bli mer än positivt överraskad i slutändan!
  • 1700tal
    awarwen skrev 2011-04-11 12:37:19 följande:
    Gick ut på wholesale och läste. Det skulle vara fjädring i klänninge, men det står inte hur många.
    Däremot upptäckte jag en annan sak... det stod att klänningen gick att få med dragkedja eller band.
    Jag har inte sett det innan, så jag har inte skrivit ngt. Skrev bara att jag ville ha klänningen som den är på bilden och där är det med band. Suck, undrar hur de valde då.... attans att jag missade det. Vill inte ha dragkedja ju. Rynkar på näsan
    Men då gör de den säkert med snörning. Och gör de inte det så har ju du rätt i detta fallet.
    Malin24 skrev 2011-04-11 12:37:19 följande:
     Meeen åh så frustrerande..hoppas de fått till måtten rätt..

Jo hon har i och för sig bekräftat att de har rätt mått på min men jag blev lite nervös nu iaf :) Vill ju bara se att den är på g iaf, kanske får skicka iväg ett mejl iaf..
    Men då är det säkert ingen fara. I mitt fall fick jag inget svar alls så det var därför jag hade den där knagande känslan.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-11 12:39:12 följande:
    Nu blir jag lite orolig faktiskt.... min andra klänning ska ju vara med snörning men på testklänningen hade de gjort den för dragkedja. Bella sa att det skulle ändras när de gjorde den riktiga klänningen men när man hör om sånthär blir man ju livrädd!

Eller hur, utgår man från att allt blir pannkaka kan man ju inte bli mer än positivt överraskad i slutändan!
    Jo, kommer ihåg att din hade likadant på testklänningen. Men kan du inte få bella på chatten imorg och bara dubbelkolla?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-11 12:45:05 följande:
    Jo, kommer ihåg att din hade likadant på testklänningen. Men kan du inte få bella på chatten imorg och bara dubbelkolla?
    Får nog göra det.... Obestämd

Skickade ju även in korrigering av måttet för min första klänning, undra om de glömt bort det också? Blä i sådana fall. 
  • S2011
    awarwen skrev 2011-04-11 12:37:19 följande:
    Logga in på wholesale och kolla din beställning. Där ska det stå om det är zipper up eller lace up.
    På alla klänningar jag har sett så måste man välja det när man lägger den i korgen, så nånting borde du ju ha valt? Håller tummarna för att det är lace up! (f.ö. så skrev jag också "som på bilden" för att beskriva vissa detaljer med min klänning och det har de förstått alldeles utmärkt) 
  • awarwen
    S2011 skrev 2011-04-11 12:52:35 följande:
    Logga in på wholesale och kolla din beställning. Där ska det stå om det är zipper up eller lace up.
    På alla klänningar jag har sett så måste man välja det när man lägger den i korgen, så nånting borde du ju ha valt? Håller tummarna för att det är lace up! (f.ö. så skrev jag också "som på bilden" för att beskriva vissa detaljer med min klänning och det har de förstått alldeles utmärkt) 
    Jag har inget login Rynkar på näsan Gjorde min beställning via email till min kontaktperson där.
    Skickade med bilderna från deras hemsida och skrev att jag ville ha den som på bilden och med den färgen.
    Nu är jag ännu mer nervös, den är ju på väg. Snart kraschar magen... SUCK!!!
  • S2011
    awarwen skrev 2011-04-11 12:54:53 följande:
    Jag har inget login Rynkar på näsan Gjorde min beställning via email till min kontaktperson där.
    Skickade med bilderna från deras hemsida och skrev att jag ville ha den som på bilden och med den färgen.
    Nu är jag ännu mer nervös, den är ju på väg. Snart kraschar magen... SUCK!!!
    aha, ok. men du, jag tror inte du behöver oroa dig. som sagt, "som på bilden" verkar de förstå väldigt bra. och eftersom du inte hade några "men", så ska du se att de har fixat det bra. de allra flesta klänningar är väl snörning nu för tiden också, eller åtminstone beställs med snörning, så jag skulle tro att det är deras "default".

annars får du skicka den till 1700-tal och be henne riva ur dragkedjan Flört 

jag är stolt över mig själv: har skrivit 246 ord på mitt exjobb!Skrattande 
  • Skumboll

Hörrni, kan ni se loggan och funkar det med turkost och brunt (kom inte riktigt överens med den orangea färgen...)?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!