Och jag fyller 30 den 22e! Säger ju att vi har en hel drös fiskar här i tråden!!
DD skrev (kan inte citera av nån anledning):
"Hihi, visst är det så! Som det har skrivits här ovanför, så förändras ju kroppen med åldern. Det är nog bäst att man tar tag i sin vikt/kropp innan det gått ännu några år... "
Det där nog bland det klokaste jag hört! Det är precis så folk (särskilt ett par st) säger till mig hela tiden och det gör mig oerhört provocerad. När jag säger att jag har 5 kg kvar (det här började de med att säga när jag hade 15 kg kvar) till den vikt som är "jag" så svarar de ALLTID med att "din kropp förändras ju nu när du blir äldre, du måste nog acceptera att du inte kan väga som du gjorde när du var yngre". Ursäkta, what??? Visst ändras kroppen men herregud... Jag gick inte upp av ålder utan av M E D I C I N! Och även om kroppen förändras, några 5-10 kg extra mellan 27-30 års ålder har jag aldrig hört skulle vara någon slagt standard (har heller inga barn) som MÅSTE accepteras?? Kan inte förstå varför det ses som sån fysisk orimlighet eller varför det ska ifrågasättas. Alla jobbar med sina mål efter sina förmågor... Jag gör det här för min skull, för att jag är skyldig min kropp det. Min lojala kropp som kämpar tappert för min skull hur mkt jag än misshandlar den. Och för mitt psykes skull, som jag gjort ännu mer illa. Mitt liv hänger inte på de sista kilona, men de hör inte heller hit!
Men det där du skrev DD var så klockrent, det ska jag använda nästa gång dessa människor påpekar att min kropp förändras med åldern. "Japp, det gör den! Därför är det desto mer viktigt att ta tag i de återstående 5 kilona innan det går ännu fler år!"
Obs, obs, obs... Får nog tillägga här (med tanke på alla versaler, utropstecker och frågetecken ovan) att min frustration inte alls beror på vad någon av er här i tråden har sagt. Så ingen känner ett behov av att gå till motattack. Det är bara skönt att få häva ur sig lite, eftersom varje gång dessa personer i min närhet går igång får jag bita mig i tungan och jag hör det här sååå ofta. Varje kg jag gått ner har mötts med att de istället borde "accepteras", istället för "bra jobbat"...
*Trettioårskris?*