• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hahaha de VILL att jag skickar tillbaka klänningen! Det hade jag aldrig kunnat tro...

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-06-09 12:51:41 följande:
    Hahaha de VILL att jag skickar tillbaka klänningen! Det hade jag aldrig kunnat tro...
    Och hur gör jag det? Vad skickar man med? Posten?
  • Pinkgrape

De vill att jag kollar vad det kostar att skicka den och säger det, så sätter de över pengar för klänningen och frakten till mig. Klart jag inte skickar förrän jag sett pengarna.

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-09 13:05:38 följande:
    Eller Schenker eller DHL. De har bättre internationellt system. Är billigare oxå. Men se till att den skickas som express (samma som kineserna gör) så den inte skickas med snigelpost. Då tar det nog halva sommaren innan det når dem.
    Okej, tack :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-09 13:08:36 följande:

äsch, svarar jämt för långsamt! Går den att skicka tillbaka i samma paket/påse som den kom ifrån? Enklast är väl att använda det företag som tillverkaren skickar med. För då kan du ringa till dem, DHL eller vad det är för att fråga.

Nej, det går inte. Var tvugen att riva sönder den för att få ut klänningen. Jisses, vad mycket jobb detta blev.... Funderar på att behålla den och sälja den. Enklare :P
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-09 13:32:22 följande:
    Nej men! Men gör du ingen förlustaffär då?
    Njaaaa... jag köpte den för 1050kr och hon får den för 1000kr :) Den 50-lappen bjuder jag på :P
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-09 13:38:51 följande:
    Haha, men det är ju fantastiskt! Så slipper du jobbet att packa och skicka den! Skrattande Ska hon gifta sig i sommar hon oxå?
    Nej, det är ju dock det som.. hon ska inte gifta sig! Eller jo, men det är inte bestämt datum eller något. De har pratat om att gifta sig under 2012, senast 2013. Jag vet ju dock att hon kikat på lite klänningar redan och att vi har samma smak :)
  • Pinkgrape
    helsingebrud skrev 2011-06-09 13:41:01 följande:
    pinkgrape - har skrivit i din gästbok om ev klänning

vart hittade du din underkjol för släpklänning?
    Okej, ska kolla, tack :)

Beställde här www.dhgate.com/p_ff8080812e7a6478012eb2ee209915d2.html
    Jag betalade dock bara 30 dollar, hon har satt upp priset. Jag tycker dock det är värt 50 dollar också, för den var jättefin :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-09 14:03:06 följande:
    Oj! Men jaja, hon kan ju sälja den i sin tur om hon hinner ändra sig. Men då kan du inte beställa en likadan eller lik klänning till dig nu då för då blir ni ju likadana? Flört
    Ja, precis :) Haha jo, kommer beställa en liknande ändå. Vi är så olika i övrigt att det inte gör något :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!