IdaGotland skrev 2012-02-12 21:30:20 följande:
Tack snälla du för snabb å bra respons!
Jag älskar båda klänningarna å kan verkligen inte bestämma mig, så det får bli båda för att jag ska kunna prova här hemma å bestämma mig...
Det värsta med Milly är att sidan är såå seeeeg! Man kan ju bli galen för mindre...
Ang färgen så hade jag tänkt vit... När jag har provat klänningar irl så har jag känt en större dragning till de vita än de i ivory. Men jag är ju inte den som är den, om andra mer erfarna kommer med åsikter om att ivory är snyggare...
Då skulle jag, som har alla tygprover hemma, ta kritvit till den i satin och ivory till den i taft (dvs den röda). Det skiljer stort på färgerna mellan de olika tygerna. Den vita i satin är en ganska behaglig vit (ivorysatinet är mer gräddvitt) medan den vita i taft ser blåaktig (och ivorytaften ser "vanligt" vit ut). Gäller bara Millys färger dock, de andra vet jag inget om.. Hängde du med?
Satin: vit=vit, ivory=gräddvit
Taft: vit=blåvit, ivory=vanlig vit
När min taftklänning i ivory kom hem var jag helt säker på att de hade gjort fel, så vitvit tyckte jag den var...
Vad har du för färger själv då, hårfärg/hudfärg? I de butiker jag provade i fanns typ 2 vita av 100 ivory, bara för de var så svårburna. :-/