• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • lunah
    Sommarbrud skrev 2011-04-12 14:59:50 följande:
    Oj oj oj, jag hinner knappt med längre i tråden super tråkigt :( Men jag läser alltid det ni skriver så roligt :)

jenkan81: Ja 600 kr vilket klipp!!! Hoppas att den blir fin!

Jag sitter fortfarande o funderar på lilly klänningen..
    Beställ den Sommarbrud! Våga chansa som sagt!

Hinner inte skriva mycket mer nu, blev just väldigt irriterad på DHL! De sa att de skulle komma vid kl 13 när jag snackade med killen igår.. När han nu inte hade kommit 15.20 ringde jag kundservice som berättar att de levererar mellan kl 16 och 20 till privatpersoner! Grrrrr... Visste väl att något skulle gå fel idag! Har suttit på helspänn här hemma i soffan sedan 12.30.. 
    Bröllop 28/5 2011
  • Sommarbrud
    lunah skrev 2011-04-12 15:28:29 följande:

Hinner inte skriva mycket mer nu, blev just väldigt irriterad på DHL! De sa att de skulle komma vid kl 13 när jag snackade med killen igår.. När han nu inte hade kommit 15.20 ringde jag kundservice som berättar att de levererar mellan kl 16 och 20 till privatpersoner! Grrrrr... Visste väl att något skulle gå fel idag! Har suttit på helspänn här hemma i soffan sedan 12.30.. 
    Bröllop 28/5 2011
    Men åh vad jag hade blivit ledsen! Jag vågar ju knappt lämna huset o min klänning skickades från kina idag... Så dety dröjer ju..

Ringer de när de leverar eller hur funkar det ?

Ja jag sitter på lilly just nu o spanar lite .. Flört
  • Miceme

Awarwen: Säg till chefen att du glömde makaronerna på hemma och måste dra!!

Skumboll: Du pratade om att använda texten för sig emellanåt, om du gör texten lite mer grafisk så kan du ju i de sammanhangen bara låta ekorrarna springa till skogs

• Miceme
    lunah skrev 2011-04-12 15:28:29 följande:

Bröllop 28/5 2011
    Surt!! Men snaaaart så.

jenkan: tuff klänning!!
  • Miceme

Jag har börjat att fila på festhäftet, men tycker att det är så svårt.
    Ska jag har blommor i nederhörnet också eller ska jag sätta fler där uppe. finns det något annat jag kan göra som inte är för avancerat. Detta är bara en testversion så inget förutom blommorna i övre hörnet sitter fast ordentligt och datumgrejen är inte symmetrisk för fem öre men det får jag ta sen.
    Tar gärna emot tankar och råd
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-04-12 13:49:22 följande:
    Tänk, ni får mig alltid att skratta! 
    Kan bara hålla med! Riktigt undehållande att läsa ikapp efter en tråkig skoldag!! Skrattande
    Skumboll, jag kan tyvärr inte se bilderna i ditt galleri på din sida... så jag kan inte se den nya loggan, men av de andra två tycker jag fortf att du ska gå på magkänsla... Men bra idé med att ha en logga till varje iof....
    Miceme skrev 2011-04-12 15:34:10 följande:
    Awarwen: Säg till chefen att du glömde makaronerna på hemma och måste dra!!
    hahahahahah!!
    Sommarbrud skrev 2011-04-12 14:59:50 följande:
    Oj oj oj, jag hinner knappt med längre i tråden super tråkigt :( Men jag läser alltid det ni skriver så roligt :)

jenkan81: Ja 600 kr vilket klipp!!! Hoppas att den blir fin!

Jag sitter fortfarande o funderar på lilly klänningen..
    Håller med dig, hänger heller knappt med... men man får läsa ikapp dessa gafflande damer
    Lillyklänningen är fantastisk, ligger som en liten favorit här!!
    Längtar till helgen då jag förhoppningsvis kan få provat lite Skrattande

Gud så spännande med alla klänningar som är i slutfaser, skickade och vissa som är på väg hem idag!!
  • tesso77

Tjingeling brudar Skrattande Nu måste ni hjälpa mig lite! Mailar fram å tillbaka med "min" Silvia som har hand om ordern av min klänning. Hon undrar nu om jag vill ha grå-färgade pärlor på livet av klänningen, eller om jag vill ha nån annan färg eller diamanter eller strass (typ). Åhhh jag blir nu alldeles förvirrad om vad jag vill ha!!!!Skrikandes
    Så, snälla ge mig lite åsikter!! Jag lägger in bilderna igen.

• Smuppra

Tänkte bara säga att idag skickade vi ut våra inbjudningar, anmälan till skatteverket att MB ska byta efternamn till sin mors flicknamn och att min klänning börjar tillverkas just idag. Mycket på en dag där :-P Nej nu ska jag åter till tentaplugg, hoppas kunna vara mer aktiv när tentan är över!

Skumboll, jag kan inte heller se den "nya" loggan på din sida, inga bilder alls faktiskt. Men om du ändrar lite på texten kanske du kan ha samma text till båda loggorna som kopplar samman det till varumärket, trots att loggorna är olika för de olika produkttyperna? Då menar jag ändra texten på något vis så att den blir utmärkande i båda loggorna så att man faktiskt efter att ha sett logga nr 1 i ett sammanhang när man stöter på logga nr 2 sedan tänker "vänta nu, det där känns bekant...".

• Skumboll

Okej, nu har jag gjort något jag INTE skulle göra, fipplat med loggan själv. (dendär loggan med loppan blir det inget av, han gav idén till någon annan)

Jag tror jag "stör" mig på ekorrarna, själva symbolen att den är för barnslig, däremot älskar jag typsnittet i namnet.

Kika in i mitt galleri igen, jag är beredd att bli sågad vid fotknölarna nu. Cool

• Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-04-12 18:37:23 följande:
    Kan bara hålla med! Riktigt undehållande att läsa ikapp efter en tråkig skoldag!! Skrattande
    Skumboll, jag kan tyvärr inte se bilderna i ditt galleri på din sida... så jag kan inte se den nya loggan, men av de andra två tycker jag fortf att du ska gå på magkänsla... Men bra idé med att ha en logga till varje iof....
    Smuppra skrev 2011-04-12 19:54:19 följande:
    Skumboll, jag kan inte heller se den "nya" loggan på din sida, inga bilder alls faktiskt. Men om du ändrar lite på texten kanske du kan ha samma text till båda loggorna som kopplar samman det till varumärket, trots att loggorna är olika för de olika produkttyperna? Då menar jag ändra texten på något vis så att den blir utmärkande i båda loggorna så att man faktiskt efter att ha sett logga nr 1 i ett sammanhang när man stöter på logga nr 2 sedan tänker "vänta nu, det där känns bekant...".
    Jag var tvungen att ta bort senaste bilden, illustratören hade gett designen till någon annan. 

Men nu har jag lagt in en ny bild på det jag gjort själv. Jag gillar nog väldigt enkla grejer.... uppenbarligen. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!