• bruden

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Åhhh vad jag vill ha mig en symaskin!!!  Skulle kunna sy hur mycket som helst men har inte hittat en maskin som passar mina krav... *oppsss* Tips nån? Helst med overlockfunktion också och det är där som det faller på de jag har tittat på...

• bruden
    Skumboll skrev 2011-07-09 19:07:41 följande:
    Fuskoverlock finns på de flesta nya maskiner idag, men jag tycker nog tyvärr inte att de håller måttet riktigt. Det är ju ingen kniv som skär och det går inte att få till diffmatningen vilket gör att det blir bubbligt. Sömmarna blir heller inte lika hållbara som en en riktig overlockssöm. Vill du verkligen ha overlock för att sy ordentligt i trikåtyger (tex!) hade jag absolut valt att köpa en enkel overlocksmaskin.
    Jag vet... Men helst vill jag ha en kombination men jag har kollat på att ha två om jag inte hittar en riktigt, riktigt bra
  • bruden

Vi betalar vår solist 1500:- men han ska dessutom vara kantorn så han står för hela det musikaliska även under festen. Det är min arbetskollega så jag vet ju vem han är Superduktig och älskar att blanda musik så jag tror nog att han kommer få bo vid flygeln på festen. Jag får väl se till att hans mat serveras där
    1500:- är absolut inte för mycket tycker jag. Han ska ju öva en hel del också vilket man får tänka på. Det inplanderade måste ju sitta i ryggmärgen på honom

• bruden
    Humlan skrev 2011-07-11 15:29:03 följande:
    Åhh va irriterad jag blir på folk som bara ändrar utan att berätta .. Först skulle jag möta solisten som ska junga den hemliga överasskningslåten för gubben i kyrkan.Hon kom inte
    sen när jag kommer hem då ser jag att hon skickat ett mess på datorn att hon vill ha mer pengar

Från 200 kr som vi kom överens om till 500 kr.Jag tycker inte man gör så , även om beloppet inte är så högt så jag skrev det till henne nu så få se vad hon säger . Erbjöd henne 250 kr + gratis skjuts till och från kyrkan.

Usch sån dålig dag jag har-Tiden bara rinner iväg och jag får inte mkt gjort tycker jag.

Hur går det för er andra ?
    Jag hade sagt: okay du får resten efter vigseln. När hon håller på sådär vem vet om hon ens dyker upp om hon får alla pengar innan?
    Uselt gjort av henne i alla fall{#emotions_dlg.djavulsk} 
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-12 16:19:48 följande:
    Hoppas hoppas!
    Väntar med spänning på bilder som de skulle skicka innan de skickar iväg klänningen. Gaahh, jag är värre än mina barn på julafton
  • bruden
    Callie skrev 2011-07-12 17:44:03 följande:
    Hade gärna lagt in bilden jag fick men jag har inget bildprogram på denna dator och jag tror inte att hon vill att jag skall visa hennes ansikte. Bilden var visserligen väldigt suddig men det känns lite fel.

Har ni något förslag så bilden kommer upp? {#emotions_dlg.flower}
    Har du inte Paint på datorn? Då kan du enkelt beskära bilden
  • bruden

Åhhh vilken vacker klänning!!!! Jag hade nog valt volanger för att inte förstöra det naturligt utsvävande som klänningen har. Men gudomligt fin är den

• bruden

WEIII!!! Senast fredag skickas min klänning och underkjol!! Jag är som ett barn som längtar till julafton
    Kommer bilder på den innan den skickas så när jag fått dem petar jag in dem så får ni kika
    Bröllopsresan är också spikad. Vi åker tillbaka till underbara Skottland nästa år. Ohhhh, bara älskar det!! Skulle kunna bosätta mig där direkt  

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!