Inlägg från: andersson1970 |Visa alla inlägg
  • andersson1970

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

MySweetShadow skrev 2011-08-24 20:36:09 följande:
    Underbar klänning!! Den har jag sparad i min "klänning-map". Ska bli spännande o se hur den ser ut IRL o sånt. Vart hittade du den? Jag hittade den på Ebay, men har för mej att den va dyrare där...
    Hos tidebuy.com
    Ja vi får se hur det slutar, spännande är det iaf!
  • andersson1970
    Pinkgrape skrev 2011-08-25 18:17:37 följande:
    Red - Åh, jag måste nog säga att alternativ nr.1, de för 749kr, är de som faller mig mest i smaken. Jättefina! :) Och ja, de har fri retur, så du kan beställa hem och skicka tillbaka de du inte vill ha :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja de hade jag oxå valt. Är klackhöjden dessutom rätt kompenserar du priset med vad det skulle kosta att lägga upp klänningen dessutom.
  • andersson1970

Thank you for your shopping at Tidebuy.com.We are happy to note you that we have already shipped out your item of sub-order

Tjohooo vad spännande!!
    Fråga: Free shipping står det ju på Tidebuys sida, men jag undrar...ska jag lösa ut DHL när de kommer eller?
    Levererar de till dörren eller ska jag hämta på deras terminal? Blir jag aviserad på nåt vis??

• andersson1970
    fasit skrev 2011-09-02 22:09:50 följande:
    Tidebuy? någon med erfarenhet som kan avråda eller rekommendera?
    Har en klänning på väg därifrån, status just nu är att den är shipped.
    Återkommer med recension.
    Än så länge är infon: beställd den 25 augusti, shipped 2 september.
    Detta är en klänning som är beställd utifrån befintliga storlekar. Så inga specialmått så att säga.
  • andersson1970
    Pinkgrape skrev 2011-09-03 14:03:13 följande:
    Står det "Free shipping", så brukar det vara helt gratis frakt. DHL brukar leverera till dörren, du skriver under, och går nervös in med paketet och undrar hur fasiken de fick plats med en hel brudklänning i det lilla paketet! :P Man packar upp och inser att de är jäääkligt bra på att packa och att det man vecklar ut faktiskt är en brudklänning... men... inte alls vad man beställt! Ja, tills man inser att de vänder klänningen ut och in innan de packar den. Man vänder då klänningen och får ett leende på läpparna och drar en lättnadens suck! ;D

Haha så har det varit för mig alla gånger iaf :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hahhaha!! okej, låter intressant onekligen.
    Ja jag vet att de kan verkligen packa, beställde en canadian goose kopia från kina...en liten liten paket kom.
    Jag blev så paff när jag fattade att det faktiskt var jackan i detta paket på 25*20*20 cm.
    De måste ha nån slags maskin som pressar ut all luft ur bubbelplasten, eller så är de 4 asiater på ett paket att få ihop det. 2 håller, 1 tejpar och 1 håller emot :)
  • andersson1970

Pinkgrape..eller nån annan som vet? : Kan man kontakta DHL och be att få hämta på en av deras terminaler själva, tror ni? De har parcel ( paket ) hantering precis bredvid mitt jobb. Enklare så än att missa budet.

• andersson1970
    andersson1970 skrev 2011-09-03 11:48:45 följande:
    Har en klänning på väg därifrån, status just nu är att den är shipped.
    Återkommer med recension.
    Än så länge är infon: beställd den 25 augusti, shipped 2 september.
    Detta är en klänning som är beställd utifrån befintliga storlekar. Så inga specialmått så att säga.
    Nu är den i Frankfurt. Flyger den till Köpenhamn/Stockholm ikväll så är den nära! Går den by road så bör den vara i Sverige imorgon eftermiddag om lastbilen kör innan midnatt.
  • andersson1970

Till er som har 50-talstema
    ; Måste återigen tipsa om tärnklänning från Kinasäljare på e-bay. Denna finns bara i färdiga storleker, jag tog en M och den passade  perfekt. Ca 80.- inkl frakt. 6 veckors leverans för den ena och 4 veckor för den andra.  ( Köpte en till efteråt att ge bort )
  • andersson1970
    Smileycat skrev 2011-09-04 23:26:20 följande:
    länk??
    vill ha en till mig själv  
    Sök på classy polka dress på e-bay!!
    finns massor av säljare som har sådana, kolla de med free shipping först Flört
    jag köpte en för runt 80.- och en för 110.- inkl eventuell frakt.
    ta den storlek du har, de passar.
    P.s den är ganska kort..10 cm ovanför knät slutar den på mig. jag är 168 cm.
  • andersson1970
    andersson1970 skrev 2011-09-04 21:57:33 följande:
    Nu är den i Frankfurt. Flyger den till Köpenhamn/Stockholm ikväll så är den nära! Går den by road så bör den vara i Sverige imorgon eftermiddag om lastbilen kör innan midnatt.
    Här går det undan! Min klänningen är just nu i Malmö under sortering för utkörning. Har ringt DHL och bett dem lev till jobb. Börjar 11 idag så då hinner de nog inte hit, och på jobbet kan ngn annan ta emot. Kommer den först imorgon så är det samma då.
    Supernöjd med leverans, snabbt! Beställde 25 augusti, finns hos mig idag eller senast imorgon 7 september. Det är 13 dagar :)
  • andersson1970
    andersson1970 skrev 2011-09-06 07:21:47 följande:
    Här går det undan! Min klänningen är just nu i Malmö under sortering för utkörning. Har ringt DHL och bett dem lev till jobb. Börjar 11 idag så då hinner de nog inte hit, och på jobbet kan ngn annan ta emot. Kommer den först imorgon så är det samma då.
    Supernöjd med leverans, snabbt! Beställde 25 augusti, finns hos mig idag eller senast imorgon 7 september. Det är 13 dagar :)
    Oj oj...out with courier står det nu på trackingsidan,,,då kanske den ligger på jobb och väntar när jag kommer :o)
  • andersson1970
    andersson1970 skrev 2011-09-06 09:23:25 följande:
    Oj oj...out with courier står det nu på trackingsidan,,,då kanske den ligger på jobb och väntar när jag kommer :o)
    Så där ja, då var klänningen i hamn! Ser jättefin ut vid första anblicken, välsydd. Att klaga på är kanske paljetterna, som enligt mig borde vara stenar....underkjolen saknas och är definitivt nödvändigt då kjolen ska vara stor och vid. Denna skulle finnas i sydd enligt info, men jag kan då inte känna ngn. Detta är dock ett litet problem tycker jag och går lätt att fixa till. Kjolen ser väääldigt lång ut men dottern är lång samt kommer ha höga klackar så jag tor det blir bra i slutändan.
    Fick betala ytterligar 79.- avser tullavgift.
    12 dagar från beställning till leverans!!!
    total kostnad klänning 686.- + 79.- =765.-
  • andersson1970

Ja klart det ska bli bilder,,,ni får nöja er med orginalbilden så länge. Detta är ingen brudklänning utan det blir till dotterns studentbal hon ska ha denna.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!