• Vickymb

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Pinkgrape skrev 2011-08-27 12:12:53 följande:
    Oh, vad spännande.. jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att den hinner komma i tid!!! Jag tror det, det kommer gå bra, allt blir bra :)

Men.. bara.. OM.. har du någon backup-plan?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack Pinki jag hoppas verkligen det..min man skulle bli så överaskad...jag längtar till att visa honom den fina klänningen =)
    Neeeej tyvärr ingen plan B...jo en tar bara en annan fin klänning jag har men denna har jag ju beställt med snörning i ryggen för min man älskar det och eftersom jag inte hade det i min brudklänning så är det ju själklart jag ska ha det nu ;)

Bara positiva tankar det finns ingen möjlighet i min värld att den inte kommer till tiden!

=D
  • Vickymb

Nu har jag snackat med DHL och jag fick snacka med en trevlig och serviceminded kille (det fick jag inte igår) min klänning ska levereras idag =) Jag ska ju jobba hela dagen men frisören i samma hus sagt att han tar imot klänningen och betalar så jag kan hämta den imorgon=)
    Nu hoppas hoppas, hoppas och hoppas jag att allt går som det ska...sist var chauffören en idiot så vi fick hämta paketet på deras stora central.
    Åhhh vad jag längtar hoppas han blir glad för den fina klänningen =)
    Första bröllopsdagen på lördag...nu ska jag bara hitta en fin liten gåva till min man också ;)

Önskar alla en härlig dag....helt glad i  hela kroppen så det smittar sjukt mycket av sig =) =) =)

• Vickymb

Nu har min klänning kommit hem...men hej och hå vad jag fick stressa på DHL men nu hänger den i säkert förvar hemma hos grannen ;)
    Den är verkligen sååå fin jag är verkligen så nöjd med den...har dock inte provat den än...jobbade till kl 23 igår och måste prova utan att maken ser ;)

Bilder kommer senare...ha en skön helg!

• Vickymb

Det kommer garanterat bilder senast söndag ;)

• Vickymb
    pinklove skrev 2011-09-02 09:11:40 följande:
    Underbart! Vart beställde du ifrån?
    Jag har beställt från Landybridal...jag är redan gift men firar ett års bröllopsdag på söndag.
    Jag hade faktiskt tänkt att beställa från kina men när jag skulle i butiken för att pröva lite modeller så finner jag en Pronivias till 70% rabatt så jag lovar jag slog till ;)
    Problemet är att min man älskar, älskar snörning i ryggen och det var det inte på min pronovias så nu har jeg beställt en klänning...knälång med snörning i ryggen och svart bälte i mitten.
    Han kommer bli så sjukt överaskad hi hi hi ;)
  • Vickymb

Nu kommer bild på min klänning till första bröllopsdagen...bandet i midjan var inte det som följde med...jag tyckte den var lite bred så den kommer jag att sy in lite senare..för jag ska på fest i oktober så då blir den möjlighet för att använda klänningen igen =)

• Vickymb
    Pinkgrape skrev 2011-09-05 21:08:22 följande:
    Åh, vad söt klänning :) Den ser ju jättefin ut! Kul också att kunna få användning för den flera gånger :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack Pinkgrape =)

Jooo klart man ska det ;) Men jag börjar redan att se på klänning till trash the dress bilder til nästa år...pappersbröllop..tycker att potopapper borde gå under den genren =)
    Och kanske fin klänning till nyår....kan man få för många vackra klänningar i sin garderob...NEJ det kan man inte ;)
  • Vickymb
    Fröken Söt skrev 2011-09-06 05:44:03 följande:
    Landy var rätt snabba på att leverera. Jag fick inget meddelande om att klänningen var på väg, utan jag fick en glad överraskning när DHL plingade på dörren. Min klänning var lite för stor, men det kan förstås ha varit jag som mätte fel.
    Din klänning är superfin! Går den inte att sy in så den passar dig bättre?
  • Vickymb
    Fröken Söt skrev 2011-09-06 08:48:39 följande:
    vickymb - klänningen är hos sömmerskan nu, att sy in den var inget större problem sa de. Däremot hade de problem att korta den, pga volangerna. "hur svårt kan det vara" tänker jag, men å andra sidan kan jag inte sy heller. :)
    Hoppas det lyckas iaf...den var superfin :)
  • Vickymb
    Fröken Söt skrev 2011-09-12 18:24:35 följande:
    Halloj! Jag skickade en bild till Landys, det blev kanon. Snabbt, smidigt och mycket bra mailkontakt.
    Jag är jättenöjd med mina landy klänningar =)
  • Vickymb

Hej jag vill bara tillägga med landys färgkartor att dom typ inte alltid stämmer. Jag har beställt deras färgkort som är en stor mapp massor av tygprover i många olika tyg och färger.
    Så en champagne i taffeta eller silke eller chiffon kan skilja sig en del...tyvärr, så man kan bli lite besviken där kan jag tro.
    I min mapp har tygproverna inga nummer utan heter champagne, dark champagne, gold, green och så vidare men i frågan om champagne vill jag säga så här...

Taffeta - Mycket mycket ljus champagne nästan ivory eller lite äggskalsfärgad

Chiffon - Nästan beige eller konstig champagnefärgad

Satin - svarar till vad jag skulle säga är en ljus champagne färg

Elastic silk - lite men bara lite mörkare än vad jag tycker är champagne men nästan perfekt ;)

Organza - Mycket ljus färg...nästan som tafettan dvs ivory färg (taffetan är lite mer gul i tonen)

Elastic satin - bra champagne nyans men gul i tonen...vill säga att dark champagne i samma tyg är en finare och varmare nyans fast den är mörkare.

Jag veeeet det är jättesvårt att se det genom mina ögon men det är verkligen ingen champagne färg som liknar varandra...men hur lätt är det att veta när man beställer =(

• Vickymb
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-02 10:43:15 följande:
    Hej Skrattande

Jag skriver ett inlägg här också. Det är så att jag, och ett par vänner, planerar en möhippa. Vi hade tänkt ha lite tävlingar som Fångarna på fortet och sedan en trash the dress fotografering för bruden. Tanken är ju då att hon ska ha en brudklänning på sig. Vi är dock alla studenter och har en väldigt begränsad ekonomi. Därför tänkte jag höra om någon kunde tipsa om vart jag skulle kunna hitta en brudklänning i storlek 42-44, golvlång utan släp, för en billig peng? Kring 500kr kanske. Den behöver inte vara av jättebra kvalitet, då den ska förstöras.
    Kul idé...hoppas ni hittar något =)
  • Vickymb
    M040812J skrev 2011-12-02 19:16:04 följande:
    Försöker igen då. Ni som beställt från landy bridal. Hur har ni upplevt era klänningar? Är det stor skillnad mellan bild och resultat? Kvalitet? Vad kostar frakten?
    Jag har tre klänningar fårn Landy...dock ingen brudklänning (jo en vit klänning till vår första bröllopsdag men den var knälång och ganska enkel i modellen) utan två tärnklänningar och en balklänning. Efter första klänningen lärde jag mig att om man beställer i färg så kan färgen skilja sig lite från det man ser i datorn, så gången efter beställde jag färgkarta =)

En annan sak man ska tänka på är att dom är ganska precisa så är det något veck på klänningen så markera det på bilden och skriv att du utgår från att det är ett veck från naturligt fall. Men i övrigt är klänningarna så sjukt välsydda, jag kan inte annat än rekommendera dom =) Och dom är jävligt snabba om man pushar på och kommer alltid till avtalad tid så jag kan inte annat än säga att jag är nöjd och jag beställer snart en ny klänning för jag ska göra  trash the dress bilder till våran två-års bröllopsdag =)

Kommer inte ihåg vad frakten kostade...tror det står på hemsidan.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!