• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    nica83 skrev 2011-04-13 11:05:04 följande:
    Hej tjejer!

Vilken härlig tråd! En sådan här tråd kan jag behöva för att komma igång med allt vad bröllop heter. Om man får hänga på?

Vi har kommit så långt att vi bokat festlokal den 10 september samt skickat save-the-date. Thats it! Börjar få panik!!! Särskilt vad gäller klänningen... Fick bebis nr 2 i november och har haft problem med vikten sedan dess, kan inte börja träna pga div komplikationer och ammar fortfarande men kommer ha slutat helamma vid tidpunkten för bröllopet. Dvs 10 kg att gå ner + bröst som ska sluta amma (ni som har barn vet vad det innebär).

Funderar på att beställa en korsettklänning från Kina men vet inte vilken sida som är bäst?! Mottager gärna vart man får mest valuta för pengarna, det är ju som sagt en chansning med tanke på hur mkt min kropp kan ändras från beställning till bröllop....
    Hej och välkommen!! Självklart får du hänga på. Kasta dig in snarare!

Här finns det gott om tjejer med samma dilemma som du, kvarhängande kilon efter graviditet och vi är flera som går ner i vikt osv. Har dock inga barn själv så takten på att minska graviditetskilon och amning lämnar jag över till de som begriper sig på sånt...

Men korsettklänning är ju iaf givet när du inte vet dina mått i sep. Har du spanat in nån särskild klänning eller modeller? Vi gillar bilder!
  • Miceme
    nica83 skrev 2011-04-13 11:05:04 följande:
    Hej tjejer!

Vilken härlig tråd! En sådan här tråd kan jag behöva för att komma igång med allt vad bröllop heter. Om man får hänga på?

Vi har kommit så långt att vi bokat festlokal den 10 september samt skickat save-the-date. Thats it! Börjar få panik!!! Särskilt vad gäller klänningen... Fick bebis nr 2 i november och har haft problem med vikten sedan dess, kan inte börja träna pga div komplikationer och ammar fortfarande men kommer ha slutat helamma vid tidpunkten för bröllopet. Dvs 10 kg att gå ner + bröst som ska sluta amma (ni som har barn vet vad det innebär).

Funderar på att beställa en korsettklänning från Kina men vet inte vilken sida som är bäst?! Mottager gärna vart man får mest valuta för pengarna, det är ju som sagt en chansning med tanke på hur mkt min kropp kan ändras från beställning till bröllop....
    Välkommen!
    Jag har beställt och fått min klänning från Landy jättenöjd är jag, Milly har bra recensioner, ligger lite efter i leveranser för tillfället.
    Du kommer säkert få fler svar, några får klänningar idag men jag är lite osäker på vilka företag de beställt från. Köp en klänning med snörning så är det lättare att anpassa den till kroppen
  • 1700tal
    awarwen skrev 2011-04-13 11:05:34 följande:
    Nu gick jag helt wild and crazy in på en ny firma, vet inte var jag hittad den. Hittade den här klänning för ca 800kr som de kan lev på 10 dgr. Vad tycker ni?

Men beställ med dig! En annan tjej beställde den för ett tag sen och var jättenöjd. Men var det dhgate du hittade den på menar du? Bilden verkar ju ha både deras logga och nån annan text mitt i?
  • Darling Daisy

Awarwem: den är jättesnygg!! Har sett den hos någon här på BT innan... undrar om det var i gamla kinatråden eller i "brud 11/12 - visa din klänning"

Nån har fått hem en liknande också tror jag. Kolla i kina-resultattråden!

• Miceme

Awarwen är det att du vill prova ett nytt företag annars har milanoo den klänningen för 693,87kr med fri frakt just nu. Bilden är märkt milanoo shoot så då tror jag att det är så att den klänningen på bilden har milanoo gjort

• nica83
    1700tal skrev 2011-04-13 11:12:30 följande:
    Hej och välkommen!! Självklart får du hänga på. Kasta dig in snarare!

Här finns det gott om tjejer med samma dilemma som du, kvarhängande kilon efter graviditet och vi är flera som går ner i vikt osv. Har dock inga barn själv så takten på att minska graviditetskilon och amning lämnar jag över till de som begriper sig på sånt...

Men korsettklänning är ju iaf givet när du inte vet dina mått i sep. Har du spanat in nån särskild klänning eller modeller? Vi gillar bilder!

Tackar! Ja det verkar vara rätt så heta och snabba diskussioner här så jag försöker kasta mig in! Jag har spanat en del och har fastnat för den här kläningen: http://millybridal.com/images/big/0000864.jpeg
    Den kostar ca 320 dollar från Millys. Är dock osäker på om den blir fin på mig med gravidmagen som hänger kvar Hade jag varit mitt gamla jag.... men vad gör man inte för de små underverken....

Miceme skrev 2011-04-13 11:14:37 följande:
    Välkommen!
    Jag har beställt och fått min klänning från Landy jättenöjd är jag, Milly har bra recensioner, ligger lite efter i leveranser för tillfället.
    Du kommer säkert få fler svar, några får klänningar idag men jag är lite osäker på vilka företag de beställt från. Köp en klänning med snörning så är det lättare att anpassa den till kroppen

Tack för tips om Landy, ska spana in dem. Har inte varit inne där och kikat ännu. Milly har den fina klänningen jag spanat in och länkade ovan.

• 11juni2011
    awarwen skrev 2011-04-13 11:05:34 följande:
    Nu gick jag helt wild and crazy in på en ny firma, vet inte var jag hittad den. Hittade den här klänning för ca 800kr som de kan lev på 10 dgr. Vad tycker ni?

En sån har ja beställt! Fast från ebay från ett kinaföretag! Fick ge 95 dollar med frakt, och den ska komma innan 30 april. Jättefin!
  • Miceme
    nica83 skrev 2011-04-13 11:35:20 följande:

Tackar! Ja det verkar vara rätt så heta och snabba diskussioner här så jag försöker kasta mig in! Jag har spanat en del och har fastnat för den här kläningen: millybridal.com/images/big/0000864.jpeg
    Den kostar ca 320 dollar från Millys. Är dock osäker på om den blir fin på mig med gravidmagen som hänger kvar Hade jag varit mitt gamla jag.... men vad gör man inte för de små underverken....

Miceme skrev 2011-04-13 11:14:37 följande:
    Välkommen!

Tack för tips om Landy, ska spana in dem. Har inte varit inne där och kikat ännu. Milly har den fina klänningen jag spanat in och länkade ovan.

Jag är faktiskt övertygad om att du skulle bli jättefin  på dig, det är en bra modell.
    Tycker inte att du ska oroa dig över magen.
    Jag är storlek större + och jag tänker inte gå på min bröllopsdag och oroa mig för min kropp. Alla vet att jag är stor och de älskar mig hur jag än ser ut.
    Jag tycker det är viktigare att storleken på min klänning är rätt än att den trollar bort 10 kg.
    Det är inte lätt men försök att koppla bort att du inte trivs med magen, den har tillkommit av något underbart och dina nära och kära kommer tycka att du är underbart vacker. En brud stråååålar från topp till tå! 
  • S2011
    Darling Daisy skrev 2011-04-13 10:31:19 följande:
    Vad var det för ämne du skriver om, S2011? 
    Jag roar mig med att kolla vilka kurser jag skulle kunna läsa i höst. Det är ju sista anmälan nu på fredag... Har hittat en hel bunt roliga kurser på SLU hittills.

Awarwen: Jag tror som sommarbrud, att Milanoo är billigare och kanske snabbare men att Landy kanske är bättre.

Jag funderar ju också på en reservklänning, men velar precis som du ang firma.

Ett alternativ är ju att gå wild and crazy och beställa från nån helt ny firma, typ dom som är listade i trådstarten med jättekort leveranstid.
    Jag skriver ett exjobb som undersöker om det finns ett samband mellan travtränares utbildning och kunskap om djurskydd och hästen som djur och vidtagna disciplinära åtgärder vid lopp (av djurskyddsskäl). Tyvärr så är det ju lite dåligt beforskat runt utbildning/kunskap, felaktigt användande av utrustning osv.

SLU har himla många fina kurser - vilka är det du tänker dig? 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!