Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Skumboll skrev 2011-04-05 10:40:41 följande:
Nej, oftast så är gratislösningarna låsta att man inte kan gå in och ändra betalsätt. Jetshopfree erbjuder bara paypal som betalningslösning, inget annat vilket retar mig lite. Faktureringen fixar jag själv i sådana fall, det är bara återkommande kunder som skulle få det i sådana fall. Lite risky kanske, men men...
Finns massor med bra betallösningar, men jag har ingen lust att betala en månadsavgift på några hundra innan jag ser att det ens fungerar.
1700tal skrev 2011-04-05 10:30:20 följande:
Skumboll, får du betala paysons avgifter per köp oxå utöver shoppens egen transaktionsavgift?Men med paypal med i de 5 % var det ju inte så farligt. Har du tänkt att ta ut en betalningsavgift av kunderna? Hos oss skulle jag gissa 7 av 10 kunder tar faktura (39 kr för dem), 2 av 10 tar förskott (gratis för dem) och max 1 av 10 väljer payson (19 kr för dem).
Sveawebpay tror jag inte tar nåt i månaden men tar en liten slant per köp (runt 2 % tror jag). Och shopparna kostar från 59 kr/mån. Men de olika betalsystem skapar sjukt mkt pappersarbete jämfört med förskott.
Både jag, min syster och min bror har webshoppar och vi fakturerade alla själva först och blev samtliga blåsta på våra första ordrar... Inte kul när man just börjat. Min syster fick sin första order på 7000 kr och personen visade sig sen ha massa betalningsanmärkningar. Trist!