Callie skrev 2011-06-12 15:31:19 följande:
Vad bra med bandet! Nu spelar det ju ingen roll för jag valde ju ett vitt band till slut.
Sitter här med värsta beslutsångesten nu, skall jag maila och be dem ändra till storlek 6 eller skall jag låta det vara kvar i storlek 8? Och jag valde även att ha klänningen lång, borde jag skrivit dit min längd också?
Av min erfarenhet så skulle jag nästa säga att du ska skriva och ändra till den mindre storleken och skriva din längd, så att det blir rätt. Annars kanske klänningen blir för lång eller för kort. Jag tror dock säkert att det blir bra ändå, men jag skulle inte våga chansa. Mitt tips, om du väljer att göra det, är att inte använda formuläret de har på hemsidan, utan att skicka ett mejl direkt till
mylovebridal@gmail.com, skriva ditt ordernummer och det du vill ändra :) Jag har aldrig fått svar på det jag skickat via hemsidan, utan bara på det jag skickat direkt till deras mail.
Callie skrev 2011-06-12 15:28:16 följande:
Nu är klänningen beställd! Hoppas den passar och jag blir nöjd
.
Valde den vit (frågade om färgen i en annan tråd), och ändrade till vitt band och utan blomma. Valde även till snörning där bak och i storlek 8. Kanske borde valt storlek 6 efter vad du skriver Pinkgrape, men jag får hoppas att den sitter bra. Annars får jag väl snabbt som attan sprätta upp en sömn och sy in den, om jag nu klarar det... Ändrade till vitt band för jag tror jag vill ha rosa rosor i buketten och tänkte det blir för mycket, och kanske att bandet och rosorna går in i varandra så det inte blir bra på korten.
Pinkgrape: En månad låter perfekt. Hoppas den hinner komma då. Dock står det på sidan att det är minst 20 dagar nu plus leverans. Valde den lite dyrare leveransen för att spara in några dagar.
Idag är det exakt 2 månader tills vi skall gifta oss "på riktigt"
. Och vi kommer hem till Sverige exakt en vecka innan. Så passar inte klänningen eller att den inte hunnit komma så får vi bege oss ut och panikköpa en. Plus att vi skall köpa makens kläder när vi kommer hem. Vi skall även kolla på kläder till maken här men misstänker att det är svårt att hitta rätt storlek. Ni har säkert diskuterat det tidigare men vad skall era män har på sig? Maken min skall titta på svart eller grå kostym, och sen skall han prova om det är kravatt eller vanlig slips han vill ha. Han tror kravatt. Sedan vill han ha en silvrig väst. Troligtvis blir kravatten i silver eller rosa. Som tur är bor vi i Göteborg så det finns gott om butiker att kolla i. Men det känns lite stressigt att hinna ordna allt så snabbt.
Jag hoppas att du ska bli nöjd och att klänningen ska ha kommit! :) Så vitt jag vet, så har alla som beställt den klänningen fått sin efter ca en månad, så då borde det ju inte vara något problem :)
Min blivande kommer ha svart kostym och vit skjorta, köpta på Dressman och sedan en rosa väst och rosa kravatt :) Jag tycker, och även han, att kravatt ser lite mer uppklätt och speciellt ut. Slips används ju på vanliga fester och liknande.