1700tal skrev 2012-01-21 17:26:56 följande:
Usch, har såna kval... Kan verkligen inte ha nån av de kinaklänningar jag beställd hittills, de är för stora. Nu är jag i valet och kvalet att beställa ytterligare en (den jag visade för ett tag sen från milly) och så får den gälla. Eller köpa ett original. Var och provade idag och gillade verkligen ett par st men då är det närmre 10 000 kr. Vilket hade varit ok (vi har mer att röra oss med än förut) men i samma veva idag lämnade jag in min ring för att den ska göras om till mera min smak. Det kommer kosta en del, inte långt ifrån vad en klänning här kostar och nu börjar jag fundera på om jag borde beställa en ny kinaklänning i mina nya mått trots allt.. Men börjar bli lite ont om tid, då måste jag göra det nu. Usch, det här känns inte roligt längre...
Haha skrev i en annan tråd tidigare också och vilka lyxproblem man kan ha ibland ;P
Har du råd att köpa ett orginal? Känns det värt att lägga ut de pengarna? Då kanske det är lika så bra?
Jag vet ju att de klänningar du beställt är jättefina och att du fått enligt dina mått, visst stämmer det? Men jag tycker det verkar ha varit lite sisådär på klänningsfronten på senaste, flera som är lite missnöjda. Har en bekant, som inte är medlem här vad jag vet iaf, som fick hem en klänning från Milly före jul och hennes var för kort. Jag vet ju inte om hon hade skickat in helt korrekta mått iofs, men jag tänker bara att om du skulle chansa på en klänning till.. har du då tid att göra ändringar om något skulle bli tokigt? Jag vet inte, du kanske kan sy själv, men annars ska du lägga ut pengar på att någon ska ändra den också.. hm.
Samtidigt tycker jag ju att 10 000kr är hiskeligt mycket pengar för en enda klänning och hade aldrig någonsin spenderat den summan själv, så därför tänker jag ju också att beställa en klänning är så värt. Vilken klänning är det du spanat in dig på? Jag kommer ihåg att du visade någon med volanger nertill och någon o spets va? :)
Svårt det där.. haha förstår att det är svårt att ta ett beslut.. jisses..