• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-13 17:30:57 följande:
    Mäh, nehe, vi fick ingen prisuppgift alls... Hon visste ju inget, vad var syftet att ringa då... Nu ska vi dit på tors, hoppas nån är där som har lite koll iaf. Har nu pratat med dem 3 ggr totalt utan att nån kan ge nån info. Jeeze! Vill ju bara VETA om vi överhuvudtaget kan ha festen där eller inte!
    låter som görväln...
  • FrökenSnartFru

Mina klänningar + skorna från Milanoo. Standardstorlek 10. Bysten är ENORM på båda klänningarna. De är väldigt välsydda, men "taften" i den gula klänningen är snarare fodertyg. Satinklänningen är babyrosa (alltså inget att rekommendera om man planerar att gifta sig i klänningen, men perfekt för mig som bröllopsgäst). Det är inte tjockt satin, inte alls som brudklänningar i butik. Har själv arbetat med försäljning av brud- och festklänningar så lite koll har jag på materialen.
    Nu inser man ju i alla fall att tygkvalitén är det de framför allt drar ner priset på. Skorna sitter för övrigt som en smäck, så de kommer nog användas flitigt, men de har blivit lite tillknycklade så även här säger jag - helt okej nu, men om det vore till mitt eget bröllop hade jag inte blivit glad.

• 1700tal
    FrökenSnartFru skrev 2011-04-13 17:34:15 följande:
    Mina klänningar + skorna från Milanoo. Standardstorlek 10. Bysten är ENORM på båda klänningarna. De är väldigt välsydda, men "taften" i den gula klänningen är snarare fodertyg. Satinklänningen är babyrosa (alltså inget att rekommendera om man planerar att gifta sig i klänningen, men perfekt för mig som bröllopsgäst). Det är inte tjockt satin, inte alls som brudklänningar i butik. Har själv arbetat med försäljning av brud- och festklänningar så lite koll har jag på materialen.
    Nu inser man ju i alla fall att tygkvalitén är det de framför allt drar ner priset på. Skorna sitter för övrigt som en smäck, så de kommer nog användas flitigt, men de har blivit lite tillknycklade så även här säger jag - helt okej nu, men om det vore till mitt eget bröllop hade jag inte blivit glad.

Den rosa ser dock ut som den sitter fint över bysten. Inte lätt med en sån urringning. Den var riktigt söt! Men den gula... OMG... Det ser verkligen ut som fodertyg. Och vilken passform... Förvånad
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 17:32:07 följande:
    låter som görväln...

Vad trista de är... Sa just det till sambon, tänk om man skulle gå in hos en bilhandlare och säga att man skulle vilja köpa en bil... Och de har ingen där som vet nåt om bilen. Och ingen kan tala om vad den kostar. Och den som vet minsta lilla om bilen är inte tillgänglig på några veckor utan skickar ut praktikanten istället... I don't think so!

• FrökenSnartFru
    1700tal skrev 2011-04-13 17:44:40 följande:
    Den rosa ser dock ut som den sitter fint över bysten. Inte lätt med en sån urringning. Den var riktigt söt! Men den gula... OMG... Det ser verkligen ut som fodertyg. Och vilken passform... Förvånad

Nej, inte sitter den bra över brösten inte.. vet inte riktigt hur jag ska kunna sy in den heller, får fundera på det ett tag.
  • Skumboll
    tigerlily skrev 2011-04-13 16:44:11 följande:
    Jättefina kort! Helt klart en affärsidé!

Vad gäller logga tycker jag också att den med kronan var toppenfin!!

I övrigt har jag inte hunnit hänga här så mycket idag, och ikväll ska jag och sambon gå ut bara vi två för första gången på evigheter, men jag lovar att lägga upp bilder på klänningen så snart jag kan.
    Ja, kom igen, vi vill se bilder NU!
  • Skumboll
    FrökenSnartFru skrev 2011-04-13 17:34:15 följande:
    FrökenSnartFru skrev 2011-04-13 17:48:26 följande:
    Nej, inte sitter den bra över brösten inte.. vet inte riktigt hur jag ska kunna sy in den heller, får fundera på det ett tag.
    Jäklar i mig, den gula såg precis ut som fodertyg ja! Den rosa var karamellsöt och jag framifrån såg den inte så står ut över bysten men när du la in den andra bilden så förstår jag var du menar, så kan man ju inte gå runt på en fest!
    Skorna såg i alla fall jättefina ut!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 17:32:07 följande:
    låter som görväln...
    Haha, precis min tanke!
    1700tal skrev 2011-04-13 17:48:24 följande:

Vad trista de är... Sa just det till sambon, tänk om man skulle gå in hos en bilhandlare och säga att man skulle vilja köpa en bil... Och de har ingen där som vet nåt om bilen. Och ingen kan tala om vad den kostar. Och den som vet minsta lilla om bilen är inte tillgänglig på några veckor utan skickar ut praktikanten istället... I don't think so!

Vad trist att de inte kunde ge er några prisuppgifter. Jag menar, vad fasen vinner de på det? Ingenting! Skrikandes
  • 1700tal

Frökensnartfru - oj, nej den satt ju inte bra! Den såg helt annorlunda ut framifrån... Men om inte Vadstena är servicemindiga alls eller är otrevliga på minsta sätt så struntar vi i dem. Nån måtta får det vara. Men vi får väl se när vi kommer dit nästa vecka.

• 1700tal
    1700tal skrev 2011-04-13 18:03:29 följande:
    Frökensnartfru - oj, nej den satt ju inte bra! Den såg helt annorlunda ut framifrån... Men om inte Vadstena är servicemindiga alls eller är otrevliga på minsta sätt så struntar vi i dem. Nån måtta får det vara. Men vi får väl se när vi kommer dit nästa vecka.
    Hm, nu förvann mina radbrytningar så det så ut som vadstenasnacket riktades till frökensnartfru... Aja, ni fattar nog.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!