emmadeckmar skrev 2012-06-13 10:16:24 följande:
Jag har kollat här bra länge men har inte läst något om det du beskriver nu. Varför känns det jobbigt?
Frågar bara eftersom jag själv känner att det är jobbigt. Jag har en viss social fobi och jag försöker skräddarsy allting så mycket jag bara kan för att jag ska slippa stå i centrum (lycka till) ha ha :P
För det första, herreguuuuuuud vilken snygg klänning!!!!!!!! :-O :-O Den måste du ju bara göra... Och hos Landy, de gör den nog snyggast. Och i taft såklart!
Och som svar på din fråga... Jag har inte social fobi utan kan få panikångest (inte alltid dock, oftast är det bara superjobbigt) i trängda situationer, typ alla ställen/situationer där jag känner mig låst och trängd. Värst brukar vara bussar, tåg, flyg, tunnlar osv. Men allra värst att att bli stående i bilköer (eller annat fordon iofs). Och att stå still i kyrkan inför alla människor kanske utlöser det hela, jag vet inte. Men superjobbigt kommer det vara iaf, och inte det minsta njutbart för min del. Det är inte alla människor i sig, utan att möjligheten att gå ifrån eller ha en utväg som tas ifrån mig i och med att alla sitter där. Typ. Om det nu gjorde nån klokare...
Men jag förstår hur du menar med din sociala fobi, då är det nästan värre faktiskt för då handlar det väl främst om att stå i centrum och alla människor? Hur löser ni det med allt då, och hur gör ni med festen - känns det jobbigt då med eller är det mest vigseln?