Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Men med paypal med i de 5 % var det ju inte så farligt. Har du tänkt att ta ut en betalningsavgift av kunderna? Hos oss skulle jag gissa 7 av 10 kunder tar faktura (39 kr för dem), 2 av 10 tar förskott (gratis för dem) och max 1 av 10 väljer payson (19 kr för dem).
Sveawebpay tror jag inte tar nåt i månaden men tar en liten slant per köp (runt 2 % tror jag). Och shopparna kostar från 59 kr/mån. Men de olika betalsystem skapar sjukt mkt pappersarbete jämfört med förskott.
Både jag, min syster och min bror har webshoppar och vi fakturerade alla själva först och blev samtliga blåsta på våra första ordrar... Inte kul när man just börjat. Min syster fick sin första order på 7000 kr och personen visade sig sen ha massa betalningsanmärkningar. Trist!
Nej, egentligen är inte 5% så farligt, 3% går ju till paypal och resterande 2% till jetshop själva, men då slipper jag ju månadsavgiften på själva webshopen.
Tanken var väl inte att ta ut betalningsavgift av kunderna, kan man baka in det i själva priset på produkten annars kanske?
Fakturering kanske inte är en sån bra idé ändå, får fundera på det där en gång extra tror jag. Jag vill ju inte bli lurad.
Ett alternativ är ju att ha webshopen för färdiga kläder, men vill man specialbeställa så får de maila och betala i förskott. Jag vet inte, jag vill inte göra något för avancerat när det är så nytt och så litet.
Kolla där, det tror jag skulle kunna vara en bra löäsning. Där kan du lägga upp en annons så hittar du säkert någon som kan hjälpa dig att fixa en logga för en rimlig penning.