• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • S2011
    Humlan66 skrev 2011-04-15 13:59:53 följande:
    Tror du att den skulle vara snyggare med cap sleeves än halterneck kanske  ?
    Inte så bekväm med bara tubmodell sådär
    om jag skulle köpa den klänningen, trots att jag inte var bekväm med axelbandslöst skulle jag satsa på att köpa en bolero/jacka till (finns i alla möjliga modeller, lång/kort ärm, spets eller tjockare tyg, "cape"-modell med "släp" ner över ryggen osv osv). klänningarna är så pass stadiga att det inte finns en sporta att tappa den (så som det kan kännas med tubmodeller i bomullstyg o dyl) och jag skulle inte äventyra modellen med ett sånt "ingrepp" som halterneck eller cap sleeves är. om jag absolut inte skulle kunna tänka mig klänningen axelbandslös skulle jag undersöka möjligheterna med spaghettistraps.

men det är jag. om du vill prova att förändra modellen ändå tycker jag att du ska prata med sömmerskorna på företaget som syr dem - hör om de tror att det vore möjligt och skulle gå att göra på ett snyggt sätt. 
  • 1700tal

Just det, skulle ju visa mina pleating-bilder... Vad tycker ni? Ser rätt bra ut tycker jag. Skrattande Och vad tycker ni om sidentyget. Det här är alltså taft i 100% siden istället för polyester. Sidenet har oxå en mkt mörkare ivorynyans än polyestern. Vad tycker ni om färgen? I lööööööv nyansen...

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-15 14:10:55 följande:
    Just det, skulle ju visa mina pleating-bilder... Vad tycker ni? Ser rätt bra ut tycker jag. Skrattande Och vad tycker ni om sidentyget. Det här är alltså taft i 100% siden istället för polyester. Sidenet har oxå en mkt mörkare ivorynyans än polyestern. Vad tycker ni om färgen? I lööööööv nyansen...

Det ser ju fantastiskt ut!!
  • S2011

wow! den kommer ju bli rena drömmen när den är klar!!
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-04-15 14:08:04 följande:
    om jag skulle köpa den klänningen, trots att jag inte var bekväm med axelbandslöst skulle jag satsa på att köpa en bolero/jacka till (finns i alla möjliga modeller, lång/kort ärm, spets eller tjockare tyg, "cape"-modell med "släp" ner över ryggen osv osv). klänningarna är så pass stadiga att det inte finns en sporta att tappa den (så som det kan kännas med tubmodeller i bomullstyg o dyl) och jag skulle inte äventyra modellen med ett sånt "ingrepp" som halterneck eller cap sleeves är. om jag absolut inte skulle kunna tänka mig klänningen axelbandslös skulle jag undersöka möjligheterna med spaghettistraps.

men det är jag. om du vill prova att förändra modellen ändå tycker jag att du ska prata med sömmerskorna på företaget som syr dem - hör om de tror att det vore möjligt och skulle gå att göra på ett snyggt sätt. 
    Fast både cap sleeves och halterneck kan ju göras avtagbara...
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-04-15 13:10:56 följande:
    KÖÖÖÖÖÖÖP!
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 13:13:34 följande:
    Köp! Inget o fundera på :)
    Humlan66 skrev 2011-04-15 13:00:53 följande:
    Det blev denna skon från Milanoo .. skulle det inte vara snyggt med strasset så är det bara att ta bort det ju ..För 345 kr fick jag dessa skor + en vanlig långklänning :-d.....Life is great sometimes girls .sweet
    Men hoppsan, här har vi totalt tappat all vett och sans och skamlöst hängett oss åt köpfrosseri!?? Eller ja, åtminstone till att vilseleda andra stackars själar till köpfrosseri! (för jag är såååååååå oskyldig själv, minsann!!)

(skrev inte alls kööööööp åt humlan nyss...) *oskyldig smily*

Jag ska se om jag listar ut priserna på den där sidan...
  • Skumboll
    Supersnyggt! 
  • S2011
    1700tal skrev 2011-04-15 14:12:56 följande:
    Fast både cap sleeves och halterneck kan ju göras avtagbara...
    kunde ju kanske vara en lösning då Skrattande

jag är ju som sagt inte så mycket för att "klippa och klistra" så mycket i modeller, men det är ju fortfarande bara min lilla egenhet. jag tycker att det lätt kan bli så att det blir en liten besvikelse när man ändrat om i en modell som man gillar som grundmodell - att den helt enkelt inte blir det man tänkte den skulle vara när man har ändrat mellan axelbandslös/halterneck/ärmar osv.. 
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 14:11:48 följande:
    Det ser ju fantastiskt ut!!
    S2011 skrev 2011-04-15 14:12:55 följande:
    wow! den kommer ju bli rena drömmen när den är klar!!
    Tror ni det? Den ser inte för enkel ut i överdelen nu då? Det ska ju inte på några som helst spetsar eller anat blingbling...

Hm, undrar om jag ser färgen på ivoryn likadant som ni gör. Den här skärmen är lite konstig, den visar BTs färger som skarpt cerise tex istället för lila. Förvånad Tycker mitt tygprov hemma (och det stämmer ju åtminstone med verkligheten! ) ser något ljusare ut än på skärmen. Tycker ni den ser väldigt champagne/beige ut eller ser det ut som ivory på era datorer? Men man tycker ju att det borde vara det tyg de skickat prov på...
  • Junibruden

wow, ser ju mycket bra ut!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!