1700tal skrev 2011-04-02 18:21:59 följande:
Aha, var barnmenyerna med dryck? Det var ju bra. Jo, såg att barnpriserna och de var väldigt bra. Dock har vi inte så många små barn med, de flesta är lite större och äter nog samma men läste nånstans att barn under 12 äter a la carte till halva priset.
Men så bra med mkt köttfärs! Vi har tom frys just nu, vi brukar få en årsförbrukning malet kött i taget av svärisarna men nu var det ett tag sen. Tror inte de ska slakta för eget bruk i år... Synd..
Har ni egna djur eller köper från gård m.m.?
Nu ska här målas lite... Började tvätta 2 av fönstrena men så kom jag på att jag hade ett litet temper tantrum för ett tag sen över att fönsterputsning fortf är kvinnans givna lott i livet och det gjorde bli putt. Dela dammsugning och tvätt kan den moderna mannen sträcka sig till (kan tom va lite coolt att va jämställt) men fönstren, ååh nä! Sambon har aldrig tvättat ett enda fönster EVER och bestämde då att han nu ska göra den biten (efter instruktioner förstås..) så nu fortsätter jag inte! Damm it!
Jajemen det var inklusive men det är klart att de äldre gärna äter samma.
Ja det är kanon 52 kg drygt har vi fryst in nu. Det är hemskt när man har slut på kött och inser hur dyrt det faktiskt är att köpa. Jag är som du och vill helst inte ha fläskkött, skinkschnitslar går bra tycker jag!
Vi har egna djur både kor och får. Med fåren är produktionen ganska nystartad så det har inte blivit slakt där än, men framöver så blir det lamm i frysen också.
Ja ibland får man köra ett race med guysen! Ett tips till fönsterputsen kasta den där förbannade gummiskrapan och använd tidningspapper! Det blir inte en rand!! Det är det bästa man kan ha¨!