• jennifaer

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Sommarbrud skrev 2011-04-01 21:17:05 följande:

1700tal och ni andra som diskuterar ordet WORD har det verkligen varit med så länge? Jag trodde inte att jag var lastgammal, visst börjar väl bli lite halvgammal men vi har aldrig använt det ordet (jag har iof inte FB heller) men använder man det ordet i vanligt tal?

Ooooh ja det är gammal surfing/skateboard-slang tror jag. Vet att det har hängt med sen minst när jag gick på högstadiet i alla fall så ganska länge är det i alla fallGlad
  • jennifaer
    Skumboll skrev 2011-04-01 21:20:30 följande:
    Tro mig, alla "enkla" grejer är kollade 100 gånger om. Gluten vet jag att man kollat minst 3 gånger med biopsi och 10-tal gånger med blodprov. 
    Hans hälsa är nog allt annat än bra tyvärr. Han har något (förmodligen neurologisk orsak) som gör att han får extrema kräkanfall, han är infektionskänslig och blir ruskigt dålig för minsta lilla, dethär med ämnesomsättningen då och så har han autism. Det är ett enda stort kaos här hemma...

Usch, nu var det här inte menat att det skulle bli någon klagotråd.... ber om ursäkt om ni tar det så. 

Härligt att höra att sonen din mår bra idag! Det är ju så viktigt att man upptäcker det tidigt så barnen slipper "lida" längre än nödvändigt. 
    Jag tycker inte att du klagar! Alla måste få prata av sig lite ibland och då är väl den här tråden ett väldigt bra ställe att göra det påSkrattande 
  • jennifaer
    Pimpinellros skrev 2011-04-01 21:22:55 följande:
    typ som något gymnasium då eller? nja. blir lite skeptisk, för jag hade nära vänner som "lallade" runt där och det var kanske mest en skämt över det hela.... Men så var ju vi flummiga rockers också som bara dräggade utanför med ciggen i mungipan :-P
    Jo exakt det finns otroligt duktiga fotografer att hitta där om man letar lite. Jag kände flera stycken som inte ens lämnade huset utan sin kamera, de levde med sin kamera och tog otroliga bilder. Om man letar runt på olika fotobloggar kan man hitta 16-17 åringar som är sjukt duktiga!
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 21:23:04 följande:
    Oj då jag måste ju bli lite mer skate alltså .) Ska jobba på det helt klart! jag vet på jobbet så har jag en del unga som jobbar (alltså 18 år) och ibland när dom pratar så gäller det bara att nicka och se glad ut för man fattar ju inte riktigt allt.. Och då är jag 27 vill jag tillägga ! Inte 84!
    Hehe ja men jag vet inte om word används så mycket bland yngre nuförtiden så det är nog inget du kommer höra från 18-åringarna. Man vad vet jag som kör norrlandsslang för alltFlört
  • jennifaer
    MrsBrud skrev 2011-04-01 21:24:14 följande:
    Jag letar inspirationsbilder på Fotosidan, där finns massor av olika stilar. Enklast är väl att hitta liknande bilder som du kan visa för fotografen, www.fotosidan.se/pools/view/7372

Herregud BRUDAR!!!
    Jag hänger inte med i alla svängar, men vad roligt att ni finns!
    Denna tråd känns lite som 118 100 fast för brudar. Släng in en fråga, du får svar och tips och ibland en värmande kram.

Ni är guld värda!!

Med det sagt letar jag nu efter tips Glad
    Vi letar "bröllopsresa", ja den riktiga blir barnfri om ett par år. Men vi vill hemskt gärna komma iväg efter bröllopet och ta med oss vår lilla ettåring.

Har någon tips på bra ställe, gärna Grekland eller Spanien. Det ska vara en barnvänlig långgrund sandstrand, gärna barnpool... och lägenhetshotell känns lämpligt när man har en sån liten med sig kanske.
    solsäkrast är ju faktiskt cypern och de har många barnvänliga hotell där. Jag gillar ju sunwing resort som brukar vara väldigt barnvänliga också tror jag att det är där barnen äter gratis när man äter på hotellet. Då brukar det finnas en liten buffé med typisk "svennemat" för barnen. Annars har ju mallorca grymt många barnvänliga hotell men jag vet inget exakt hotell tyvärr
  • jennifaer
    MrsBrud skrev 2011-04-01 21:33:16 följande:
    Sommarbrud, vi har varit inne på charter  men nu när du säger det så... Man kanske ska prova något annat. Jag blir lite nervös över det här med semester med en liten.. Charter känns soft då alla barn alltid känns välkomna!
    Har ni varit i Nice förrut?

Skumboll: Tråkigt att höra, men du klagar inte! Och Mallis har vi spanat på, hihi! Svennebanan, jo tack.
    Vi tänkte också försöka dra iväg på bröllopsresa tillsammans med barn men det blir charter för oss just för att det finns så mycket för barnen att göra där. Vår son kommer ändå vara ca 4 år när vi åker så då kan vi förhoppningsvis skicka honom till bamseklubben en liten stund varje dag hehe. Men förhopppningsvis har vi en till liten till dess så charter blir det definitivt för oss. Vi gillar att ha det bekvämtSkrattande
  • jennifaer
    MrsBrud skrev 2011-04-01 21:51:33 följande:
    Vi åkte på roadtripp runt Sverige när sonen var  3 veckor. Smart tänkte vi, det var ju för fasen 32 grader hela juli, skönt med AC i bilen. Linköping, Blekinge och Ven....

Nu när jag tänker tillbaka på det undrar jag va fan vi höll på med? Haha... men uppenbarligen gick det bra Skrattande
    Hehe nu vet jag ju inte om ni åkte till många fler ställen men allt det där upptar en väääldigt liten del av Sverige. Det finns ju ett helt norrland ocksåFlört
  • jennifaer

Herregud vilka gamlingar det är här i tråden! Själv är man 20 år ungSkrattande

• jennifaer
    MrsBrud skrev 2011-04-01 21:58:18 följande:
    Från Uppsala! Men vi skippade mina hemtrakter i Norrbotten, så kaxiga var vi inte Flört
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 21:53:23 följande:
    Åh w hatar att åka bil han gråter efter 4 minuter :( Fjällen imorgon 6 timmar ser vi framemot.. NOT!
    Ah, den är ju inte rolig alltså.... Lycka till och sjung många roliga sånger.

Vem var det som hade en blogg förresten, var det du Skumboll?
    Någon med bröllopshemsidor?
    Från uppsala? Ohh var i norrbotten är du ifrån?
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 21:58:15 följande:
    Men okej, vi får snart öppna en tråd för oss som är över 25! Då blir det du och skumboll kvar här!Tungan ute
    Ja men nog blir det bra mycket mer party utan käppar och rullatorer att snubbla över!Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!