• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tack Humlan, skickar en tröstkram tillbaka också. Det verkar som du behöver en sådan också. Usch vad trist för er att gästerna/tärnan gör sådär. Det är ju precis så man inte vill att de ska bete sig!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Haha min käre blivande kom hem idag med glass åt mig, så jag tror han försökte undvika ett utbrott här :P

Jag kanske inte är rätt person att ta det där med barn med, för jag tycker själv att barn har en självklart plats på bröllop :P Det är så jag är uppväxt och det är så jag tänker om vår dotter och våra vänners barn. Hm. MEN, jag tycker iofs också att man ska respektera brudparets önskan en sådan här gång och faktiskt ordna barnvakt. Det tycker jag nog ändå, ja.

• Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-01 01:22:56 följande:
    Pinkgrape: Jag har funderat lite på din klänning nu ikväll.
    Du skrev nåt om att den är 15 cm för liten upptill nu eftersom du fick m blixtlås istället för snörning. Hur kan det ha blivit så? Det är inte så att du skrivit "fel" mått? Bystmåttet är ju alltid samma, oavsett om man ska ha snörning eller blixtlås, man drar ju inte av glipan där snörningen sitter liksom.
    Tror inte att något blivit fel från min sida. Jag har en klänning hemma i storlek 40 med snörning och den passar perfekt. För att vara på säkra sidan dock, så beställde jag denna klänningen i storlek 42 med snörning.
  • Pinkgrape
    Två ska bli tre skrev 2011-07-01 09:45:31 följande:

Är helt ny på detta med Kinaklänningar men jag har hittat en klänning som jag har fastnat för.

Såg att flera tillverkade samma klänning och kontaktade den som var billigast.

Chattade lite med säljaren och jag tyckte att hon var väldigt på och verkade ha bråttom.. "Beställer du idag så kan vi ha den klar om 3 veckor" osv.. I övrigt vekade hon väldigt trevlig och tillmötesgående.

Vill ha en del ändringar på klänningen och det var absolut inga problem.

Blir lite fundersam.. Är de flesta kinatillverkare så på? Förstår att de gärna vill tjäna pengar då konkurrensen är stor pga så många olika leverantörer därute.

Hur upplevde ni eran säljare i början?

Är det dumt att kontakta den som säljer klänningen till billigaste pris? Vad tycker ni inbitna om den saken?

Jag säger - köp en klänning från en säljare eller sida där folk har köpt klänningar ifrån och är nöjda! Själv har jag blivit snuvad på två kinaklänningar som både har varit fel och står nu drygt en månad före bröllopet utan klänning.
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-01 09:26:49 följande:
    Ja, men då kan det ju verkligen inte bero på att du skrivit fel... Så himla tråkigt för dig!!! (för det är en toppenvacker klänning!!)
    Nej, precis, det kan ju som inte bero på det :/ Ja, klänningen är toppenfin! :)

Gifter du dig imorgon? Åh, LYCKA TILL!!!! Ni kommer få en underbar dag :D
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-01 10:51:38 följande:
    Hmm hmm här ärdet lite lurigt just nu och jag misstänker att en hippa är på G.Igår  va det ett himla viskande på mina tärnor så fort jag vände ryggen till.Inte speciellt diskret fniss .
    Undrar vad dem hittat på bara Förvånad
    Ooooh... vad spännande! :D
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-01 11:48:56 följande:
    Nu behöver jag er hjälp igen..
    Klänningen från DHgate var en katastrof och ska skickas tillbaka omedelbart, eftersom säljaren inte svarar på mina mail, så vem kontaktar jag för att få tillbaka mina pengar?
    Litar inte alls på de här kinamänniskorna längre :o(
    AVSLUTA INTE ORDERN! Så länge du inte gjort det, så får inte säljaren några pengar. Kontakta DHgate för att få tillbaka pengarna och säljaren ska betala frakten tillbaka!
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-01 11:58:51 följande:
    Pink: Kolla lillys rea, både jag o zwartaliljan hamnade väl i Lillyklänningar till slut!

Alla;  Tack för alla lyckönskningar, nu verkar det t o m finnas lite sol på prognosen!
    Jag var just hos floristen och fick en liten tjuvtitt på brudbuketten! Jag är överlycklig, han har precis fattat vad jag ville ha. Den är ljuvlig!!!

Ett stort lycka till till Sommarbrud också!
    Tack, men har kollat där flera gånger och hittar verkligen inget jag gillar alls :(

Härligt att buketten blev precis som du tänkt dig :)
    Hihi jag blir alldeles fnittrig då jag tänker på att ni ska gifta er, så spännande och roligt :D
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-01 12:12:34 följande:
    Jag får inga meddelanden från DHgate alls, inget trackingnummer eller något. Så jag undrar om jag kommer få något meddelande där de frågar om jag vill avsluta ordern
    Såhär ser det ut på DH.

Det du inte ska göra om/när du fått din klänning och inte är nöjd, är att klicka i där jag markerat med en röd ring nere till höger, Complete order. Det är först när du klickar där som säljaren får pengarna.

Om säljaren inte svarar på dina meddelanden, så ska du genast kontakta DHgate, det gör du genom att klicka där jag markerat med röd ring uppe till höger.
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-01 13:13:08 följande:
    Ska jag klicka på return?
    Jag har chattat med dem, klänningen är skitig vilket jag påpekade de kräver bild men jag har inte fått någon mail att skicka bilden till och sen avslutade de chatten utan att vi sa hejdå. Det kanske är ett fall för dhgate service? Jag vill ha tillbaka mina pengar så fort som möjligt då jag nu bestämt mig för att köpa en på Lilly, visserligen täcker ju inte pengarna men jag känner inte att jag vill ha 3 klänningar här hemma när jag beställer min fjärde :S
    Fan! 
    Man får inte lämna ut mailadresser på DHgate, men man kan ladda upp bilder i meddelandena man skriver på DH, inte i chatten alltså. Där kan du skicka bilder. Kontakta Dhs service och fråga exakt hur du ska gå tillväga för att skicka tillbaka klänningen och få pengarna tillbaka. De är jättebra på att hjälpa tycker jag.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!