Monarkfjäril skrev 2011-04-11 11:12:23 följande:
1700tal jag såg att du är online och du verkar ha lite koll, men ni andra får gärna svara också.
Jag chattade med Lillywedding och de verkar har samma 91 ljusljus rosa som milly. Tänkte att det kanske går fortare med Lilly nu när Milly är så upptagna.
Jag frågade om antal lager i kläningen och "ben" i livet (heter det så på svenska?).
De gör klänningarna med två lager, ett i satin och ett i lining, räcker det?
Man "får" lägga till extra met add. fee.
Samma med "ben", 3-4- stycker mot ex corals 11!
Hur mycket stöttning behövs?
Jag vill gärna ha en klänning som är lite styv och håller in på ett bra sätt inte en som sjunker ihop i formen.
Vad tror ni?
Ok, nu har jag lämnat spisen! Tillfälligt iaf...
Hm, antal lager... Milly använder ju 4 lager men behovet av antal lager borde ju variera med vilken modell det är. En tung klänning med korsett som ska snöras hårt behöver ju både stadigare och tjockare överdel och fler fjädrar. Men vad kostar det extra med fler fjädrar och ytterligare 1 eller 2 lager med foder? En fjäder i varje söm skulle nog jag helst vilja ha, det brukar ju bli 6 st, 2 på framstycket (går rakt över varje bröst och ner till midjan så den håller sig slät och fin över bysten), 1 i varje sida och 2 där bak. Ju tajtare den ska sitta, desto fler behövs för att den ska hålla sig slät och inte korva sig.
Men det är ju jättebra att de gör fler lager och mer fjädrar efter önskemål. Det skulle iaf jag välja till.
Ska räkna hur många fjärdrar det är i den jag har hemma nu, den är superstadig.