• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Love you til the end skrev 2011-07-08 13:49:15 följande:
    Kolla i inredningsbutiker, samt på plantagen! Vet inte riktigt hur fina de brukar vara, men jag har sett rätt mycket plastblommor på plantagen! :) 
    Haha synd då att vi inte har just några inredningsbutiker här i stan och de vi har är väldigt dyra. Jag tänker faktiskt inte betala 150kr/blomma, det blir alldeles för dyrt då jag behöver typ 20st. Ja, och att plantagen ligger 15 mil bort :P Hade definitivt åkt dit en sväng och kikat annars :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Love you til the end skrev 2011-07-08 14:01:32 följande:
    Ahh, jag förstår dilemmat! Jo, de vet hur de ska ta betalt för grejer! ;) 
     Men detta kanske kan vara något? www.konstvaxter.com/ 
    Tack, ska kika in där :)
    Humlan skrev 2011-07-08 14:10:08 följande:
    men har du ett ÖB eller rusta där du bor då ? kolla där ? Jag köpte rosor för 9 kr på Öb
    Jag har inte ens tänkt på att de kan ha. Tack, ska absolut åka dit en sväng och kolla :D
  • Pinkgrape
    Smileycat skrev 2011-07-08 14:26:39 följande:
    Annars kan Ikea oxå ha plastrosor
    Vet att de har fina plastcallor osv.. =)
    Dit är det ännu längre, ca 25-30mil :P hehe

Allt blir svårt (och många gånger dyrt) när man bor i "skogen" (bor i en stad) i Norrland haha
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-07-08 16:43:02 följande:
    har ni Dollarstore i Skeå? Kolla där isf, de brukar ha en ganska stor avdelning med konstblommor och där kan man göra fynd.
    Haha nej, inte ens det har vi! Illa :P
    Vi kanske måste ta oss en tur till Luleå, där har de iaf både Dollarstore och Lagerhaus.
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-08 16:38:23 följande:
    Hej tjejer ..

Nu sitter jag här och gråter igen..- Ännu en gång känner jag mig totalt motarbetat och ifrågasatt för bröllopet och nu känner jag bara för att lägga ner hela skiten Rynkar på näsan.. Så fort jag pratat mat, klänning osv så kommer det VARFÖR måste ni göra så.. ha det enkelt.. om och om igen.. folk fattar inte att VI VILL ha det såhär ..

Min bror kanske inte kommer heller bara för att han inte får tummen ur och kan fråga flickans mormor om hon kan passa henne.. bara så slött tycker jag.  Känns som om jag strafafs för att jag /vi vill ha ett fint bröllop
    Nä usch .Är så så lessen

Sen ville jag ha hjälp för att jag ska ju sy om klänningen- ja då kom det där oxå VARFÖR gör du så..
    Kanske helt enkelt för att JAG vill ha klänningen så. Nu ska jag skaffa proffs hjälp och sen får det kosta.
    Hoppas någon är ledig bara
    Men fy vad trist!

Förstår om du blir ledsen, besviken och.. ja, förbannad! Det hade jag blivit. Måste ju vara riktigt jobbigt att behöva försvara sina val och tankar hela tiden, speciellt kring något där ni faktiskt är de som måste välja hur saker och ting ska vara på er dag. Jag hoppas och tror verkligen att er dag, trots alla "varför" kommer bli helt underbar :) Stå på er!
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-08 16:54:30 följande:
    Spara ca 5 mil enkel resa och åk till Dollarstore i Piteå
    Fast i Luleå har vi släkt att hälsa på, vi kan lämna en blomma på min morfars grav och min blivande kan gå en sväng på Biltema :) Piteå är ingen favorit :P
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-08 18:49:48 följande:
    Pinkgrape, har du varit inne på DHgate idag?
    Hur gör jag nu egentligen för att gå vidare med mina klagomål på klänningen, nu vill jag verkligen ha mina pengar tillbaka. Tycker DHgates sida och jag pratar inte samma språk :(
    Hoppas du vill hjälpa mig.
    Jag har lyckats lösa min tvist med säljaren. Vi kom överens att jag fick köpa klänningen till grovt rabatterat pris :) Kändes lite skönt, då jag trots att jag inte kan ha den, hade lite separarionsångest :P

Hur var det, tiden hade gått ut idag va? Då skulle det gå att föra det vidare till det där DHgate resolution center va? Om du går in på sidan där man kunde se datumet för det osv, har det inte kommit fram en knapp eller något man kan trycka på? :P Jag har faktiskt ingen aning, då inget av mina ärenden har gått så långt. Du kan ju annars mejla DH och fråga. Enklaste sättet att kontakta dom (och där man får svar snabbast) är att använda sig av det jag ringat in på bilden nedan, det finns längst ner till vänster på sidan när man loggat in. Meddelandet skickar man på "Message DHgate" och svar hittar man sen under "Message History"

• Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-08 18:09:48 följande:
    Tack för erat stöd pinkis och s2011 Hjärta =)

Man undrar ju VARFÖR gästerna ens vill komma om dom nu tycker att vi har sånt "överklass" bröllop och inte slänger fram en låda pot sallad på bordet.Då är det bara att sluta gnälla och stanna hemma
    Vi vill nämligen ha potatiskaka och deeeet är ju inte ett bra val- nej nej
    Pot gratäng eller pot sallad DET är myyyycket enklare Demon
    Jag kan instämma även jag i att jag inte riktigt kan förstå varför de inte kan låta er köra ert race, dyka upp och vara glad över att få dela det med er och sen är det bra med den saken. Låter ju jättekonstigt att de ska hålla på som de gör. Jättetråkigt för er.
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-09 10:17:45 följande:
    Åhh pust,, sitter och försöker sy tyll på den underkjolen jag har med ringar. Jag har ju en med släp som jag ska ha i kyrkan ,men sen på festen ska jag byta underkjol så inte klänningen tar upp hela lokalen :P fniss

Men det är inte lätt att sy :-s
    Vad du är duktig :) Jag skulle aldrig våga mig på ett sådant projekt.. sömnad är inte min grej alls :P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!