Sommarbrud skrev 2011-04-14 17:09:15 följande:
Fina ringar 1700tal :)
Försöker läsa ikapp har varit o träffat en präst ska döpa W på lördag, liteeee sent men ändå..
Och om gratänger, det gillar jag inte alla i min familj älskar gratänger men jag är inte alls så förtjust faktiskt. Men ska prova 1700tals variant kanske. Men jag gillar inte kladdig mat..
Men ta inte så det svämmar över av grädde så blir det inte så kladdigt. Brukar göra jordärtskocka, morot, fänkål, majrova och sötpotatis. Mmmm...
Miceme skrev 2011-04-14 17:17:33 följande:
Ha ha ne 30000 är ju faktiskt inte mycket pengar när det gäller bröllop
Funkade länken?
30 000 får man ju knappt en huvudrätt för till våra många gäster!
Ja, länken funkade. Ska åka dit och titta men tror det är den som är jättetunn på baksidan.
Sommarbrud skrev 2011-04-14 17:19:20 följande:
Ni har inte sagt vad ert bröllop kostar?? :)
As if!
Den enda som har full inside sight är mamma för hon kan ta det. Hon tycker det kostar mkt (men det konstaterandet gör vi ju alla) men inte mer än så. Nej, men svärisarna frågade mig om vad det kostar och var vi ska vara en gång när inte sambon var med (sambon har vägrat tala om nåt för dem men jag kan inte stå emot sån press
). Jag berättade vad cateringen skulle gå på om vi väljer bjärka säby vilket är ungefär 1/3, kanske hälften av vad totalsumman blir. Men samtidigt fick jag ju fram då att vi är 80-100 gäster (beroende på lokalens begränsningar) och då förstod de att det blev så mkt. Däremot kunde de inte förstå att det kunde bli så många. Öööh, räkna! Och det är nästan bara släkt. Sambons sida är dessutom en hängiven sådan och min släkt är lika stor. Men svärmor ställde sig på min sida och snäste att det fattar han väl att det blir så många!
Bless her...