• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-04-02 09:20:31 följande:
    Här hade det också lovats sol men det är jämngrått. Plusgrader i alla fall så man får ju vara glad för det lillaObestämd
    Här tittar iaf tulpanerna upp ur hela gräsmattan och i rabatterna. Liiite skoj bland allt det gråa...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-02 09:21:45 följande:
    Guten morgon! Ingen sol här heller... Tittar dock aldrig på väderleksrapporterna så då blir man aldrig besviken.

Men vadå gubbkalas, din gubbe kan ju inte fylla år. Han är ju tvilling.
    Nej nej, inte min gubbe.... min svåger! 
  • Sessan67
    Sessan67 skrev 2011-04-02 08:57:08 följande:
    Gomorron allihop Solig Stängde visst av datorn alldeles för tidigt igår - 20! nya sidor att läsa ikapp! Men kul e det Skrattande. Älskar era nya bilder - både tupp, höna o smilie. Skönt att se att du lyckades till slut Miceme! Såg att det till o med hunnit slinka in nåt inlägg om Kinaklänningar i tråden under kvällen/natten!

Fattar inte hur jag ska hinna med idag. Har födelsedagskalas härhemma i eftermiddag o måste åka iväg o handla innan dess. HUR ska jag hinna hänga med i tråden Flört. Lutar åt att jag får läsa ikapp inatt!
    Fast det klart - kan ju köra lite via mobilen - eller verkar man osocial på kalas då ;) Hm, har nog blivit lite trådberoende här!
  • Skumboll
    Sessan67 skrev 2011-04-02 09:24:36 följande:
    Fast det klart - kan ju köra lite via mobilen - eller verkar man osocial på kalas då ;) Hm, har nog blivit lite trådberoende här!
    Haha, då kommer du sitta där på kalaset och småfnissa och ingen kommer fatta varför...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-02 09:23:05 följande:
    Här tittar iaf tulpanerna upp ur hela gräsmattan och i rabatterna. Liiite skoj bland allt det gråa...
    Haha, här ligger det fortfarande 30 cm snö över mina rabatter.... 
  • 1700tal
    Fröken Söt skrev 2011-04-02 09:22:27 följande:
    Okej, hoppar in här istället. Ska beställa klänningen på bilden (men med snörning i ryggen) från Millys.

De vill göra klänningen i Duchess Satin och Tulle. Vad är det och är det bra? Jag funderar på inbyggd korsett, någon som har beställt med sådan? Går den att ta bort om det blir helfel? Tror ni att man måste ha spetsen under allt bling? Är inte så förtjust i spets. och känner att går det fel någonstans så är det nog där... Jag vill ha klänningen i ljusljus ivory, nästan vit. Vad ska man beställa för färg då? Är det lönt att beställa swarovski chrystals istället för deras beads?
    Många frågor blir det.... Hoppas på lite experthjälp! Skrattande
    Ursnygg klänning först och främst!! Gillar skarpt...

1. Satin under (kommer inte synas) och tyll ytterst blir nog perfekt. Alternativet som de hade kunnat komma med var ju att ha organza istället men tror tyll blir mkt bättre.
    2. Hur menar du då? Alla klänningar från hyfsade ställen har inbyggd korsett (=skenor/boning/fjädrar) för att de ska sitta bra. Visst skulle de gå att sprätta ut skenorna men då kommer överdelen säcka ihop, särskilt när den är axelbandslös.
    3. Hmm. Om de väljer swarovski kan de iaf sy dem direkt på tyget för det har jag sett massa millybilder på. Jo, har förresten sett när vanliga glaspärlor sys direkt på tyget oxå. Men den kommer ju inte se likadan ut då... Men förstår hur du menar, gillar inte heller spets IHOP med blingblinget. Usch... Var för sig blir det snyggare. Tycker jag iaf.
    4. Då skulle jag ta ivory. Vit ser blå ut och light champagne är mörkare. Sen har inte milly fler brudfärger.
    5. Fråga om priser på båda vettja! Spännen (alltså handsydda på så de liknar ett spänne) är väl det vanligaste att göra med swarovski så de får mkt effekt (många på ett ställe) tror jag kostar ett par tusen extra. Men du betalar styckpris för dem så du kan ju välja så många som din budget tillåter! Men de är sååååå fina!! Har funderat mkt på hur jag ska kunna smyga in lite swarovski på mina klänningar.
  • Sessan67
    Skumboll skrev 2011-04-02 09:27:19 följande:
    Haha, då kommer du sitta där på kalaset och småfnissa och ingen kommer fatta varför...
    Japp! Stackars dom Solig

Nu ska jag dra iväg o handla. Ska också titta om boleron jag hittade förra helgen finns kvar - ångrar sååå att jag inte köpte den på en gång! Finns den kvar idag så är den MIN! Är också sugen på ett par rosa ballerinaskor med blommor på, som nån här på BT hade köpt på Skopunkten, ska nog prova dom också!

Fast egentigen är det ju mat jag ska handla, men viken tur att det finns ett köpcentrum precis brevid ICA MAXI Flört

Ha det bra allihop, tittar nog in via mobilen nån gång under dagen!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-02 09:23:25 följande:
    Nej nej, inte min gubbe.... min svåger! 
    Ahaa..
    Skumboll skrev 2011-04-02 09:27:19 följande:
    Hear hear!
    Skumboll skrev 2011-04-02 09:28:08 följande:
    Haha, här ligger det fortfarande 30 cm snö över mina rabatter.... 
    What?! Bodde inte du i Sthlm?? Där var det barmark när jag var där..
  • Skumboll

1700tal: Jag tror Fröken Söt menar en sådan inbyggd korsett som pronovias och la sposa har, typ bh-knäppning i ryggen innanför själva klänningen. 

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-02 09:38:03 följande:
    What?! Bodde inte du i Sthlm?? Där var det barmark när jag var där..
    Vi bor i ett köldhål (på vintrarna, på somrarna är det bastuhål) så här ligger fortfarande snö kvar. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!