Smuppra skrev 2011-05-24 19:35:04 följande:
Det är ju kul att vi är några få som går mot strömmen iaf
Nu vet jag inte hur jag ska göra med fototagningen. Från början tänkte jag inte låta BM se mig i klänningen förrän vi ska fotas innan vigseln. Men isf kan han ju inte hjälpa mig att ta på den ikväll och fota den åt mig, och då vet jag inte alls när det kan bli av
Och nu ville jag ju att han skulle få se den på så han också kunde säga att den var fin :-P Aja, han kommer hem sent så jag har tid att tänka. Vem fotade dig?
Hur ska du se ut i övrigt? Ska du ha slöja? Något i håret? Halsband? osv...
Det var min blivande som fotade mig. Han har varit med i hela processen med klänningen, från provning i butiker till att beställa den och sedan prova den hemma. Vi tycker inte att det gör något att han har fått se den innan. Som sagt blir det något helt annat när man väl är "fixad".
Jag kommer att ta en provrunda med lite olika smycken någon dag. Jag har fått låna ett tvåradigt pärlhalsband och ett fyrradigt pärlarmband som kommer från min blivandes mormor. Tyvärr misstänker jag att pärlorna är för gula, men vi får se när allt kommer på. Sen har en kompis som säljer smycken som har sett till att jag fått provlåna och testa med. Så jag har inte tagit något beslut om smycken.
Jag har väldigt långt hår, så jag kommer att köra på halvuppsatt. I den knut (eller vad det blir på bakhuvudet, har inte bestämt mig ännu) kommer jag eventuellt ha enkla pärlor. Fast jag vet inte än... Har lite beslutsångest!
Jag hoppas att jag kan bestämma smycken vid nästa provning, så att jag kan gå vidare med vad jag ska ha i håret. Kanske ska jag ha slöja eller en tiara? När klänningen är så enkel i sig, så tycker jag att man egentligen ha vad som helst till. Bara man känner sig bekväm i det man väljer.
Ja, det blev ett litet veligt svar.