Minuz skrev 2012-01-04 12:42:47 följande:
Gulp........... Har nu en som troligtvis vill köpa den guldiga klänningen..... Köper hon den så är det så.... eller?
Sälj säger jag-du tänkte väl endå inte ha den?
Darling Daisy skrev 2012-01-04 12:43:18 följande:
Vi har varit i kontakt med detta djursjukhus vid fyra tillfällen och av dessa har vi upplevt dem nonchalanta tre gånger...
1. Katten hade fastnat med sin svans och slitit av halva svansen. Det stack ut en decimeter nakna svanskotor liksom, och då vägrade de först att ta emot katten. "återkom imorgon" (vi ringde på morgonen, de tyckte alltså att katten skulle vänta ett dygn...).
2. Hund som hade feber, hässjade och var riktigt illa allmänpåverkad (på juldagskvällen). Honom tog de emot, men veterinären undersökte slarvigt, var ointresserad och otrevlig mot oss. Skickade hem med en salva som ev hjälpte. Ordinarie vet uppsöktes första vardagen som ställde en annan diagnos och skrev ut antibiotika, sen blev hunden direkt bättre.
3. Händelsen i måndags.
4. Hund som brutit en klo. Okej bemötande denna gång och hunden blev frisk.
Behöver jag säga att vi endast kontaktar detta djursjukhus i YTTERSTA nödfall?
usch o fy, tror jag skulle bett dom dra åt helvettet redan efter g. nr 2. ha nämligen märkt liknade tendenser hos några kommunala veterinärer här runt. Så det är några jag aldrig mer åker till, men vi bor ju i storstan så här kan man ju välja o vraka, antar det är annat på landet där det finns 2 veterinärer inom rimligt avstånd:/
Jag gillar också schnauzrar, men tyvärr har aveln börjat spåra ur -då tänker jag speciellt på dvärgarna.. jag har en schnauzer nu men jag tror nog det är min sista av den rasen, skall hålla mig till terrorister aka terriers nu ett tag:P farsan drömmer dock om att skaffa en svart reisen så vi får se vad som kommer dit... man kan ju alltid låna