Kinaklänningar och gaffel däremellan!
tigerlily skrev 2011-04-15 22:58:07 följande:
Då kanske det är hög tid att vi går och lägger oss, då. Så får vi lite sömn i alla fall. Men det är ju skitjobbigt att behöva vakna hela tiden, jag förstår att du drar dig för att lägga dig! Är det för sondmatningens skull, eller? Lillfisen här hade en period på ett halvår när han vaknade en gång i timmen hela nätterna igenom. Jag tog alla nätter. Needless to say, bröt jag ihop och fasade inför att gå och lägga mig eftersom det var så jobbigt att vakna hela tiden. Nu sover han bättre (tack, gode gud!) och vi delar på nätterna. Ett klart uppköp.
Ja, han behöver ett mål mat på natten också, går inte att trycka in mer på dagarna. Ibland är vi lata och kör upphottad vätskeersättning (vätskeersättning med extra kolhydrater) med pump nattetid men då ska man hålla koll på den och ibland tjuter den flera gånger i timmen. Annars sover han rätt bra, jag ska inte klaga, men det är ett evigt fixande dag som natt.
Urk, en gång i timmen? Vansinnigt, barn borde inte få göra så mot sina stackars föräldrar.