• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Vad tror ni om denna klänningen nedan? Kan man ha en sådan trots att man är mullig, eller ser det bara fel ut? Och färg, vill absolut inte ha blå, men vilken färg kan annars vara fin? Jag har ju mörkbrunt/svart hår, så får ju gärna passa till det. Här www.mylove-bridal.com/page.html kan man se färgerna som finns.

www.mylove-bridal.com/floor-length-dress-straps-and-waist-style-evening-dress-rs021_p5841.html

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-08-25 01:01:01 följande:
    Vad tror ni om denna klänningen nedan? Kan man ha en sådan trots att man är mullig, eller ser det bara fel ut? Och färg, vill absolut inte ha blå, men vilken färg kan annars vara fin? Jag har ju mörkbrunt/svart hår, så får ju gärna passa till det. Här www.mylove-bridal.com/page.html?id=9 kan man se färgerna som finns.

www.mylove-bridal.com/floor-length-dress-stra...

Och gröna ögon har jag...

Vill helst inte ha en vit eller svart, ja inte silver eller guld heller. Jisses, vad svårt det är..
  • Pinkgrape
    Madelen867 skrev 2011-08-25 06:36:19 följande:
    Är det en fin fest du ska på? Annars tycker jag att det känns lite väl uppklätt.
    Klänningen är jättefin, klart man kan ha den även om man är lite mullig!
    Jag tycker det är fint och ha en rätt klar färg så att det sticker ut lite, kanske turkos?
    Red skrev 2011-08-25 07:47:40 följande:
    Jättefin klänning om du ska på en lite mer uppklädd fest! På de nyårsfiranden jag brukar gå på hade den absolut passat. Min älsklingfärg är grön så jag röstar på det, extra fint på dig som har mörkt hår Glad
    Alltså.. vi ska inte på något firande alls. Vi ska bara vara familjen hemma och klä upp oss för att vi, och dottern framförallt, tycker att det skulle vara kul :) Därför kan det vara nästa hur uppklätt som helst, men jag tänker att en såndär klänning (till skillnad från en balklänning á la brudklänningsfluffig nästan) kanske man kan få användning för fler gånger. Det gör inget om en sådan hänger i garderoben. Jag vet ju att det kommer ett par bröllop inom en hyffsat snar framtid där den bör passa klädkoden osv.

Jag har funderat på färgen som heter "Grape" och "Hunter green", tror ni det blir för mörkt?
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-08-25 09:45:10 följande:
    Pinkgrape - Tycker klänningen är jättefin.
    Båda färgerna gillade jag.

Varför kan man inte klä upp sig för varandra även om man bara är hemma??????
    Jag funderar oxå på att köpa mig både en jul- och nyårs klänning. Kan väl vara roligt att vara fin någon gång????
    Tack :) Jag använder aldrig klänning, men min man tyckte jag skulle beställa en till efter alla brudklänningar :P Fastnade som för den där klänningen då, den kan jag tänka mig :P

Nej, precis. Ska man vänta på att bli bjuden på tillställningar, så får då vi vänta ihjäl oss nästan. Vi funderar på att bjuda bara ett par av de närmsta vänner och ha en mer stillsam, fin och mysig nyårs. Vi är rätt less på dessa suparfester som våra vänner alltid har. Vi vill ju kunna fira tillsammans med både vår dotter och våra vänner.
  • Pinkgrape
    Oh, på tal om jul och nyår..

Om allt går enligt planerna (ta i trä), så blir vi ytterligare en medlem i familjen i december! ;D
  • Pinkgrape
    2 0 1 2 skrev 2011-08-25 09:51:58 följande:
    Men GRATTIS!!
    PimPim83 skrev 2011-08-25 10:05:31 följande:
    GRATTIS!!
    Sessan67 skrev 2011-08-25 10:39:18 följande:
    Grattis {#emotions_dlg.flower}
    Skumboll skrev 2011-08-25 11:05:08 följande:
    Grattis, vad roligt!!
    Red skrev 2011-08-25 10:44:19 följande:
    Grattis! Då var det därför du ville ha alkoholfri cider på rummet på bröllopsnatten, misstänkte nästan det Flört  Hur skall du göra med storleken då, beställa för stor?

Angående nyår så brukar vi inte heller ha "suparfest". Vi är 8 st (fyra par) som brukar fira ihop, de som har barn tar med dem. De är dock väldgt små ännu, den äldsta är knappt 2 nu. Sedan äter vi trerätters, varje par bidrar med en rätt och det fjärde ordnar vin. Brukar bli supermysigt och roligt! Vi klär upp oss ganska mycket vilket också är kul, tjejerna har klänning och killarna kostym.

Båda färgerna var fina, men jag håller på fravoritetn grön haha!
    Haha oj, tack.. tyvärr måste jag nog göra er lite besvikna. Det är "bara" en hund :P Vi får veta v.37 om det blivit några valpar eller inte. Vi håller dock tummarna för det :) Barn har det inte velat bli för oss på ca 4år nu, så vi ger upp det helt enkelt (eller lägger det på hylla på obestämd tid) och fokuserar på vovve nu :)

Våra vänner är i åldrarna 20 - 35år och vi är de enda med barn. Därför blir det en nivå på festerna som vi inte riktigt uppskattar längre. Vår dotter är 4,5år så det går ju inte ha med sig henne på såna tillställningar. Vi tänkte därför göra något liknande det du berättar om, vilken bra idé!, istället och hoppas på att de vill komma :)

Ja, grön är ju lite av en favorit för min egen del. Är väldigt förtjust i grönt, brunt och turkost :P
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-08-25 12:57:05 följande:
    Hahaha, vad du luras! Men cidern då, varför skulle den vara alcoholfri? Nu blir jag ju nyfiken och måste få veta Tungan ute
    Haha fy på mig! ;P Jag dricker inte alkohol, någonsin, så enkelt är det :) Tycker inte att det smakar gott, vilket är absolut främsta anledningen.
  • Pinkgrape
    Red - Åh, jag måste nog säga att alternativ nr.1, de för 749kr, är de som faller mig mest i smaken. Jättefina! :) Och ja, de har fri retur, så du kan beställa hem och skicka tillbaka de du inte vill ha :)
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-08-25 19:16:23 följande:
    Pinkgrape: Grattis till hunden! Vilken ras blir det? Har själv en cocker.

Sitter och pillar med fotobok med alla bröllopsbilderna, skall bli så kul att få sitta och bläddra i den sen Solig
    Tack :) Det blir en Staffordshire bullterrier :) Vi är båda helt förälskade i den rasen.

Vad roligt med en fotobok :D Något sådant skulle jag också vilja ha, men det får bli ett senare projekt :P
  • Pinkgrape
    Just Me - Tack :D Haha ja, för oss är det ju precis som att vi väntar på ytterligare ett barn :P

Smileycat - Lycka till! :D Ni kommer få en toppendag imorgon, det är jag säker på :)

DD - Ja, det känns verkligen spännande :) Åh, men vilken liten sötnos det ser ut som :D

Minuz - Grattis till er och er nya familjemedlem också. Såg riktigt fin ut :D Är själv väldigt förtjust i båda de raserna. Härliga och trevliga raser. Vi var inne ett tag på att bli fodervärdar åt Försvaret :P Hoppas allt ska gå bra :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!