• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Madelen867 skrev 2011-08-26 13:26:51 följande:
    Pinkgrape: Hörde du av något från mylove-bridal efter att du lagt din beställning. Jag har skickat mail om "rush order", men inte hört något. Det är ju lite tajt om tid så jag vill ju att de startar med det samma.

Beställde förresten kavajset med väst och kravatt till m2b och sonen i morse hos Anders på luxury-dresses för 2600:-
    Har du prövat prata med dom via msn? På morgonen går det att få tag på dom där och då får man ju svar direkt :) Jag mejlade före beställningen och frågade om de kunde ha klänningen klar i tid och fick veta att de kunde det och fick då ett datum för när den skulle skickas. När jag la beställningen så skrev jag där att jag behövde den innan ett visst datum och jag valde det dyrare fraktalternativet. Efter någon vecka pratade jag med dom via msn och fick då veta att de höll tiden. Sedan skickades klänningen ändå ca 1 vecka tidigare än vad de hade sagt först :)

Du mejlar till deras gmail va? Och använder inte webbformuläret?, för via det svarar dom aldrig.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Just Me skrev 2011-08-27 00:40:56 följande:
    Är det ngn som beställt från www.wonderfuldress.com ??

Vad tyckte ni? Leveranstid??

Har ev hittat tärnklänningar där
    Tyvärr, aldrig hört tala om den sidan.

Jag beställde mina tärnors klänningar härifrån
    www.dhgate.com/wholesale/store/ff8080811a95f1f6011a9c731b6c3079.html
    Hoppas att det blev länkat till rätt säljare nu :P Betalade ca 350kr/klänning, gratis frakt, och de blev jättefina :) Ca 4-5 veckor från beställning till att de var hemma.
  • Pinkgrape
    Just Me skrev 2011-08-27 00:56:41 följande:
    Åh tusen tack för tipset Pinkgrape, du är en klippa!!!!!
    Jag beställde denna klänningen, fast i rosa och med svart band i midjan.

Såhär såg klänningarna ut som jag fick hem :) De var hur fina som helst, mina tärnor, tycker jag :) Precis såna klänningar som jag hade tänkt mig i huvudet innan :P haha

Beställde även små svarta boleros från etsy.com som de hade till :)

• Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-08-27 01:05:25 följande:
    Hur många gånger får man gifta sig? Jag har just hittat min drömklänning!!!!!!!!!!!!! ;P

www.dhgate.com/unique-wedding-dresses-silver-...
    ÅHHHH! Den fanns ju till och med på Mylove, hur kunde jag missa den då?!

www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dress-alw0406_p1405.html
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-08-27 10:26:51 följande:
    Ouch, så snygg! 
    Vi får införa lite nya traditioner: en bröllopsfest per år? Trådträff med alla iförda kinaklänningar?  
    Ja, jag måste hitta något sätt att få bära den klänningen, men det är lika bra att det inte blev nu. Satsar på en bröllopsfest om 5år (vi har pratat om det tidigare) och då ska jag också ha hunnit gå ner alla 20kg som är kvar. Då kommer jag verkligen se fin ut i klänningen också :P
  • Pinkgrape
    MySweetShadow skrev 2011-08-27 10:02:45 följande:
    Den va verkligen skitsnygg! Letar själv efter något liknande :) Fast just nu hittar jag så många fina att jag får beslutsångest Drömmer

Just idag (ändrar mej hela tiden) är nog denna min favorit:

Förstår att den är favoriten, jättefin :) Speciellt överdelen, supersnygg :D
  • Pinkgrape
    Vickymb skrev 2011-08-27 08:38:57 följande:
    Nu måste jag ta mig samman och inte bli hysterisk...landy bridal missade lite i mitt
     mail att jag ville ha klänningen före den 1 september så när jag skickade ett mail
    l i början på denna vecka och frågade om klänningen var send så fick jag till svar att
    den skulle skickas i slutet på denna vecka.

Så igår skickade jag ett mail till om den var skickad och idag får jag till
    svar att den blir skickad imorgon....OKEJ liiiiite tight om tid nu.
    Så nästa fråga blir hur lång tid tar det att skicka den för nu börjar jag bli nervös...men nu har dom lovat att det tar 3 dagar med DHL och att dom får mitt telefon nr så DHL kan
    ringa mig så fort den kommer fram.

Hooooopppas allt klaffar nu och att det inte blir något skit med tull och annat...jag orkar inte...
    min fina klänning...måste bara ha den på lørdag!
    Oh, vad spännande.. jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att den hinner komma i tid!!! Jag tror det, det kommer gå bra, allt blir bra :)

Men.. bara.. OM.. har du någon backup-plan?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!