• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2011-09-01 10:08:32 följande:
    Pinkgrape - Även om jag inte gift mig ännu så är det ju det värsta............ att se alla fina klänningar. Man blir kär hela tiden. Jag väntar nu på nr 3...... *S*
    Ja, jag har ju 4 klänningar här hemma och är redan gift :P Ingen användning för någon av dom och vill ändå ha fleeer ;D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    andersson1970 skrev 2011-09-03 11:46:46 följande:

Thank you for your shopping at Tidebuy.com.We are happy to note you that we have already shipped out your item of sub-order

Tjohooo vad spännande!!
    Fråga: Free shipping står det ju på Tidebuys sida, men jag undrar...ska jag lösa ut DHL när de kommer eller?
    Levererar de till dörren eller ska jag hämta på deras terminal? Blir jag aviserad på nåt vis??

Står det "Free shipping", så brukar det vara helt gratis frakt. DHL brukar leverera till dörren, du skriver under, och går nervös in med paketet och undrar hur fasiken de fick plats med en hel brudklänning i det lilla paketet! :P Man packar upp och inser att de är jäääkligt bra på att packa och att det man vecklar ut faktiskt är en brudklänning... men... inte alls vad man beställt! Ja, tills man inser att de vänder klänningen ut och in innan de packar den. Man vänder då klänningen och får ett leende på läpparna och drar en lättnadens suck! ;D

Haha så har det varit för mig alla gånger iaf :P
  • Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-03 14:40:54 följande:
    hahaha... exakt!!!!! när jag öppnade min igår så såg klänningen verkligen märklig ut... tills jag som du insåg att den var utochinvrängd ;)
    Haha ja, jag blev helt förtvivlad när första klänningen kom innan jag insåg det :P
    andersson1970 skrev 2011-09-03 15:19:57 följande:
    Hahhaha!! okej, låter intressant onekligen.
    Ja jag vet att de kan verkligen packa, beställde en canadian goose kopia från kina...en liten liten paket kom.
    Jag blev så paff när jag fattade att det faktiskt var jackan i detta paket på 25*20*20 cm.
    De måste ha nån slags maskin som pressar ut all luft ur bubbelplasten, eller så är de 4 asiater på ett paket att få ihop det. 2 håller, 1 tejpar och 1 håller emot :)
    Hehe ja, det är intressant ;P
    Ja, men jag håller med. De måste ju använda sig av något som får ut all luften ur paketen. Annars skulle det ju inte gå. Haha ja, om man inte går på din teori om flera asiaster ;P
    andersson1970 skrev 2011-09-03 15:21:42 följande:
    Pinkgrape..eller nån annan som vet? : Kan man kontakta DHL och be att få hämta på en av deras terminaler själva, tror ni? De har parcel ( paket ) hantering precis bredvid mitt jobb. Enklare så än att missa budet.
    Jag har faktiskt ingen aning om det går, men jag kan ju tycka att det inte borde vara något problem. Vet andra som fått paketat levererat till jobbet istället också, så om inte annat kanske det skulle funka? Värt att kolla upp iaf :)
  • Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-04 09:01:36 följande:
    har beställt denna nu till min dotter: 140 kr inkl frakt.. :) ska bli kul att se hur den väl ser ut när den kommer! :)
    Jättefin klänning och vilket vrakpris! :) Har du valt samma färg som på bilden eller någon annan? Förstår att det ska bli spännande att se när när den kommer. Hoppas ni blir nöjda med den :)
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-04 12:49:59 följande:
    Hjälp !!! Jag MÅSTE ha en klänning FORT !!! Hittar ingen... Den jag beställt, är jag lite orolig över. (best i Sverige).
    Så nu vill jag få hem en klänning så fort det bara går. Gifter mig 29 oktober....
    Börjar bli lite trött på att va ororlig över klänning.....
    Kan någon av er alla tipsa om det bästa stället att köpa en klänning på ??
    Tacksam för hjälp !
    Vad vill du ha för klänning? :) Du kanske kan hitta här på Köp och sälj eller Blocket?

Jag beställde två klänningar från Mylove-bridal.com och det tog bara ca 4 veckor från beställning till att de var hemma. Är jättenöjd med klänningarna därifrån :)
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-04 13:38:52 följande:
    Letat med lyckta både här och på blocket :(
    Vill ha en klänning i spets med snörning..gärna lite släp i spets.
    4 veckor låter ju bra :) ! Ska titta in där.
    Man blir ju stressad. Hur ser dina ut ??
    Låter fint :) Ja, det kan ju vara värt att kasta in ett öga där iaf :)
    Haha man blir väldigt stressad! :P

Mina klänningar ser ut såhär, lite (väldugt) dåliga bilder dock, tyvärr.

Denna bytte jag till på kvällen, lite mindre och kortare modell.

Denna hade jag under vigseln.

• Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-04 13:52:34 följande:
    Va fin du va ! Klänningarna ser bra ut !
    Är inne och tittar runt lite på Mylove. 4 veckor borde ju funka :) Var det enkelt att beställa ??
    Tack så mycket :) Jag tycker det är väldigt enkelt att beställa och jag har haft bra kontakt med dom om extra önskemål tex svart band i midjan på klänningarna osv.
    Marys skrev 2011-09-04 13:59:32 följande:
    Hur är det att beställa från denna sida ???
    www.dhgate.com/fast-m11j52-new-2011-ivory-tul...
    Hur lång tid tar det att få hem klänningen ?
    Haha jag har även två klänningar från DHgate hemma. Brudklänningar alltså. De är väldigt fina tycker jag. Överdelar i spets, tyllkjolar, släp osv. Jag tycker dock det är mycket svårare att prata med säljarna på DH och ingen av mina klänningar kom med snörning i ryggen, trots att jag beställt med snörning och dubbelkollat det flera gånger med säljarna. Ja, båda klänningarna var dessutom för små, trots att jag beställde enligt deras egna måttabeller. Jag säger inte att alla säljare är dåliga eller avråder någon från att beställa där, men jag skulle inte rekommendera någon det heller.
  • Pinkgrape
    andersson1970 skrev 2011-09-04 22:14:50 följande:

Till er som har 50-talstema; Måste återigen tipsa om tärnklänning från Kinasäljare på e-bay. Denna finns bara i färdiga storleker, jag tog en M och den passade  perfekt. Ca 80.- inkl frakt. 6 veckors leverans för den ena och 4 veckor för den andra.  ( Köpte en till efteråt att ge bort )
    Hade jag känt mig bekväm i klänning, så hade jag absolut köpt en såndär. Jättefin verkligen! :)
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-05 00:04:21 följande:

Den här blev det !! Från Mylove-bridal.com. Tack Pinkgrape för tipset :) Nu håller vi tummar och tår att allt blir bra ! Tog den lite dyrare postgången. Så nu kommer man gå i väntans tider ;)

Den ser jättefin ut :) Haha nu håller jag tummarna för att den ska bli bra och att allt ska gå smidigt, annars kommer jag få dåligt samvete :P Jag valde den billigare första gången och för den klänningen tog frakten ca 1,5 vecka. Andra klänningen valde jag den snabbare och då tog frakten ca 3-4 dagar :)
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-05 00:21:28 följande:
    he he he jaa nu får vi hoppas att det blir bra ;) Annars får jag komma och Spöke för dig fniss..
    Men du, va konstiga storlekar dom har ? Men jag tog ju mina mått 2 gånger för säkerhetskull. Det visarsig om jag får tokbanta eller äta upp mig Tungan ute
    Haha ja, du får göra det :D Jag tycker deras storlekar var bra, passade mig utmärkt :P Men jag tog med snörning i ryggen för att vara på säkra sidan :) Ville inte stå där någon vecka före bröllopet och måsta sy in/lägga ut klänningen.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!