• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Just Me skrev 2011-09-05 17:54:24 följande:
    Vad tror ni tjejer.... för att ha nedan klänning... måste man vara smal som en sticka då?
    Eller fungerar den även om man är lite kurvig??

Det är ju lite av en smaksak samt vad man själv känner sig bekväm med, men jag tycker personligen att sådana klänningar är finare på någon med lite kurvor :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Fröken Söt skrev 2011-09-05 19:10:33 följande:
    Halloj (blivande) brudar! Nu har jag fått hem min tredje klänning, och tyvärr är det den jag är minst nöjd med. Den kändes okej, men inte mer. Livet är fint men tunt (alltså få lager) och tyllen över kjolen ser inte så snygg ut. Synd, för det var den dyraste klänningen, och definitivt den som tog längst tid. Jädra Millys!
    Nej, vad tråkigt :( Du har ingen bild att visa?
  • Pinkgrape
    Vickymb skrev 2011-09-05 20:51:28 följande:
    Nu kommer bild på min klänning till första bröllopsdagen...bandet i midjan var inte det som följde med...jag tyckte den var lite bred så den kommer jag att sy in lite senare..för jag ska på fest i oktober så då blir den möjlighet för att använda klänningen igen =)
    Åh, vad söt klänning :) Den ser ju jättefin ut! Kul också att kunna få användning för den flera gånger :)
  • Pinkgrape
    Fröken Söt skrev 2011-09-05 20:54:56 följande:
    Hmm... Ska se om det går att lösa. :) Det är ju egentligen inget fel på klänningen i sig, men Landy-klänningen satte ju ribban. Och ShopInDream-klänningen kändes också stadigare.
    Haha ja, har man annat att jämföra med, så kan jag tänka mig att det blir så :) Jag kanske är lite efter, men har du bilder på de två klänningarna? :)
  • Pinkgrape
    Vickymb skrev 2011-09-05 21:16:16 följande:
    Tack Pinkgrape =)

Jooo klart man ska det ;) Men jag börjar redan att se på klänning till trash the dress bilder til nästa år...pappersbröllop..tycker att potopapper borde gå under den genren =)
    Och kanske fin klänning till nyår....kan man få för många vackra klänningar i sin garderob...NEJ det kan man inte ;)
    Jag spanar också efter en nyårsklänning :) Ska ta trash the dress bilder till sommaren, hann tyvärr inte i år, men ska använda en av mina brudklänningar som jag redan har till det :P

Hoppas du ska hitta några riktigt fina :)
  • Pinkgrape
    Fröken Söt - Förstår vad du menar. Båda klänningarna är jättefina, men den från Landy är ju mer.. wow! :) Är den från SiD lik någon av de där klänningarna? Eller har du tre helt olika? :P
  • Pinkgrape
    Just Me skrev 2011-09-05 22:11:45 följande:
    Pinkgrape, Fröken Söt & Marys:
    Tack !! Jag fullkompligt äääääälskar den men detta har varit mitt enda "frågetecken" så att säga.....

Jag har funderat vad man ska ha under
    Man kanske ska ha ngt som ändå jämnar till lite eller vad tror ni?
    Känner du så för den, så är det nog din klänning :) Jättevacker är den verkligen :)
  • Pinkgrape
    Fröken Söt skrev 2011-09-05 23:23:53 följande:
    SiD-klänningen är en blue by enzoani danbury, fast knäkort. Och den är fluffig! :) Lite ballerinaklänning... Tänkte ha den att röja i senare på kvällen.
    Åh, den är ju superfin :D Kommer nog bli toppen!
  • Pinkgrape
    123ost skrev 2011-09-06 11:37:40 följande:

Hej!

Jag ska gifta mig nästa sommar och funderar på hur tidigt man ska beställa en kinaklänning egentligen?
    Tanken är att jag ska gå ner något kilo men man vet ju aldrig hur fort det går precis (om det ens går hehe..)

Hur har ni andra gjort?
    Någon som beställt långt i förväg?

Jag skulle vänta till ca 6 månader innan bröllopet (brukar ta 1-3 månader att få hem en klänning) och välja med snörning i ryggen och från ett företag som fått bra omdömen (tex Landy, Milly, Mylove). Med snörning får du ju lite mer spelrum på passform och får du hem en klänning som visar sig vara för liten eller för stor ändå, så har du tid på dig att sy om den lite. Alternativt beställa ännu en klänning, man faller lätt i den "fällan" ;P haha
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-06 15:25:26 följande:
    Jag skulle gift mig 11-11-11..........
    Men har skjutit det på framtiden, troligtvis ända till 12-12-01

Men har nu beställt klänning nr 3. Jag hoppas jag inte hittar fler att förälska mig i.....

Man kan beställa när man vill och hittar rätt men man får nog vara medveten om att man ändrar sig hela tiden och på 1 år hinner man beställa många klänningar. Eller hur Pinkis? 1700-tal hur många har du nu?
    Haha amen! Så är det absolut! Jag har ju 4st och jag började ändå bara beställa klänningar ca 6 månader före bröllopet :P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!