• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

sandis1977 skrev 2011-04-27 10:32:27 följande:
    Får man fråga vilken datum ni aktiva här gifter er och när ni planerar att få hem era klänningarna?
    Jag betalar idag och har förstått på Doris på Landy att det är lite brådis. Jag skrev att bröllopet var den 9/7 men det är i själva verket den 30/7.
    Vi gifter oss 13 augusti och mina klänningar borde anlända i början/mitten av juni. Jag har alltså hyffsat med tid, ifall det blir förseningar eller om klänningarna behöver ändras lite. Jag hoppas att det ska räcka :)
    sandis1977 skrev 2011-04-27 10:34:21 följande:
    Ska ni ge era gäster något?
    Jag har köpt små boxar som ska fyllas med något. Har ni några tips? Jag tänker godis eller tvål, men kan inte komma på Det..
    Vi ska inte ha något sådant. Personligen tycker jag att det känns lite.. fjantigt och är lite overkill med favours, men det är ju bara vad JAG tycker :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-04-27 11:05:11 följande:
    Inte förrän 2012 men jag är otålig ändå... Skrattande
    sandis1977 skrev 2011-04-27 10:34:21 följande:
    Ska ni ge era gäster något?
    Jag har köpt små boxar som ska fyllas med något. Har ni några tips? Jag tänker godis eller tvål, men kan inte komma på Det..
    Nej. Däremot ska vi om vi skippar efterrätten ha en tryffelboll vid varje tallrik som avrundning på maten. I en ask då. Men det är enbart av ekonomiska skäl då efterrätten kostar 10 ggr mer! OM vi väljer efterrätt så skippar vi askarna helt.Haha, att "välja" och styra vad gästerna behagar lyckönska oss med tycker däremot jag känns fjantigt och lite overkill, som du skrev om favors. Flört Nej, om gästerna vill lyckönska oss med riskastning enl gammal tradition så är det bara att tacka och ta emot i min bok... Man får väl skaka av sig riset sen så gott det går!
    Jaha, för här har vi då alltid så att brudparet står för riset till riskastningen och delar ut små påsar till gästerna. Jag tänkte då att man kanske kunde välja något annat, så man slipper alla riskorn i håret och innanför klänningen.
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-04-27 11:09:37 följande:
    Tur smaken är som baken :)
    Jag älskar favours, både att ge och få ;D
    Haha ja, det är ju så olika sånt där :)
  • Pinkgrape

Wow, rosenblad! Det har jag inte tid/råd till, men det kan säkert vara jättefint :D

Jo, jag såg att calligraphen har rea nu. Hur många köpte ni Lucky Heart, en varje gäst?
    Vi kommer att ca 90-100 gäster i kyrkan och det blir så himla dyrt! :P

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-04-27 11:36:47 följande:
    Finns det inte fejkade rosenblad som är ganska billiga? Då kan de ju återvändas oxå, kanske till bordsdukningen? Det borde väl inte kosta mer än bubblor eller hjärtris... Skrattande
    Då måste ju någon plocka upp alla bladen från kyrkbacken också ;P
  • Pinkgrape
    jennifaer skrev 2011-04-27 11:40:25 följande:
    Jag sommarjobbade som guide i en kyrka ett år och efter varje bröllop var det min uppgift att gå ut och sopa upp allt ris/konfetti eller vad de hade kastat och jag hoppas att de gör så på de flesta ställen eftersom det blir väldigt grisigt annarsSkrattande
    Ja, så kanske det är, att det finns någon där som kan göra det :) Jag tänkte mer på om man ville använda bladen igen, till dukningen eller liknande, att då måste man ju få med sig alla innan man lämnar kyrkan och någon måste ansvara för att de kommer ut på borden också.
  • Pinkgrape

Haha jaasi... det lutar nog åt såpbubblor iallafall då. Då är det inget som behöver sopas upp, inget som fastnar i håret och jag tycker det är jättefint :)

Lite dyrt bara... hm. Får beställa och INTE tala om det för min blivande ;P hihi

• Pinkgrape

Men det räcker ju om man beställer 72st, för jag och min blivande ska ju inte ha. Inte heller någon i brudföljet + att precis ALLA behöver ju inte ha en. Då blir det ju bara ca 300kr :)

• Pinkgrape
    zvartaliljan skrev 2011-04-27 11:52:22 följande:
    går ju o hitta samma mycket billigare på ebay. Jag har köpt 72st stavar med hjärtan på för ca.200kr inkl.frakt från England.
    Jasså, vart hittade du det? Vad ska man söka på då? :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-04-27 11:53:38 följande:
    Ja, jag började undra var du tog vägen... Men du var alltså på en annan sida..
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 11:49:00 följande:
    Haha jaasi... det lutar nog åt såpbubblor iallafall då. Då är det inget som behöver sopas upp, inget som fastnar i håret och jag tycker det är jättefint :)

Lite dyrt bara... hm. Får beställa och INTE tala om det för min blivande ;P hihi
    Haha, just det. Det är så det går till när bröllopsbudgeten bearbetas. Trolleri! Tänk vad billigt allt blir om man inte sparar kvitton och inte meddelar nån vad man handlar. Och OM man meddelar vad man handlar så justerar man summan beroende på vem som lyssnar!
    Tsss... så gör jag hela tiden när jag shoppar, oavsett om det till bröllop eller ej ;P haha
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!