Love you til the end skrev 2011-05-03 17:47:44 följande:
Hej på er alla! :)
Jag är ganska ny på detta med kinaklänningar, men känner mig väldigt sugen på att beställa en (Eller två eller tre
)
Jag är dock lite osäker på vad som sitter snyggt på mig (Är en storlek 36-38, men har höfter och byst). Jag är verkligen superduperpetig med hur kläder sitter, och vill att de ska sitta perfekt. Så jag har funderat på att gå till en bröllopsbutik och testa klänningar och se vad för sort jag passar i (Kanske till och med hitta drömklänningen). Känner mig ju dock jättetaskig, som tar personalens tid för att sen kanske inte köpa något (Förutom eventuellt tiara och slöja) av dem.
Hur har ni gjort? Har ni testat i butik först, eller bara beställt rakt av?
Hej och välkommen du oxå!!
Klart att du har all rätt i världen att prova kläder i olika butiker utan dåligt samvete! Första ggn jag var och tittade på klänningar visste jag inte ens att kinaklänningar fanns och jag var bara ute och spånade, kollade i vilken riktning jag skulle gå och vad jag kunde passa i. Vad är skillnaden? Vissa butiker tar tom betalt för att prova! Så deras tid för brudar som inte handlar är definitivt med i deras budgetar.
Nåt ska man ju betala för här i sverige...