SkövdeSophie skrev 2012-01-21 00:26:05 följande:
Hej, jag är ny här
Gifter mig i vinter och har börjat titta på klänningar. Ni som har beställt av Milanoo, är ni nöjda? Jag blev lite sugen på denna:
www.milanoo.com/Beautiful-Strapless-Taffeta-M...Välkommen!
Himla söt klänning!! Jag har beställt en byxdress till min mamma från Milanoo. Vi blev väldigt ledsna då den kom, för den var riktigt dålig. Dåligt sydd, dålig kvalitet på tyget och dålig passform (gick absolut inte att använda).
Jag rekommenderar alltså inte milanoo. Men det finns de som fått hem fina klänningar också. Kvalitetsskillnaden beror nog till viss del på att milanoo har många olika fabriker, så man vet aldrig vilken fabrik som klänningen kommer att tillverkas i. Bilden på din klänning är ju milanoos egen, vilket borde betyda att de faktiskt har sytt upp modellen innan och att den du beställer därför har ganska stor chans att bli lik bilden!
Oftast har ju kinafabrikerna bilder från internet (designbilder, kändisbilder) på sina hemsidor, och då vet man ju inte riktigt hur resultatet blir (hur bra de är på att kopiera bilden). När de dock har "real sample" dresses, så är det bilder på klänningar de redan har sytt.
Mitt tips är att du tar bilderna och skickar till några andra kinaföretag, tex Landybridal och My love bridal, och frågar vad de skulle ta för att sy upp den. Då har du lite priser att jämföra med.
Ytterligare en sak är att just såna blommor som är på kjolen har jag hört många som blivit missnöjda med. Såna blomapplikationer har tyvärr visat en tendens att se slarvigt sydda ut, påklistrade och rent ut sagt fula. Om du kollar på bild två och zoomar, så ser man att blommorna är i väldigt tunt tyg och att de inte sitter särskilt tätt. Det finns nog en risk att det kan komma att se slarvigt ut...
Oj, vad långt inlägget blev. Ber om ursäkt för att jag svamlar...