• FelizLane

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Åh, jag har precis börjat prata med mylove om en ny klänning...... hosthost.... Men den skulle bli billig i alla fall.

Den jag skickade efter tidigare var ju lite förstor. (får skylla mig själv dock) Den är så fint sydd att jag inte vet om jag vill börja pilla med den. Tänker att någon annan lycklig som passar bättre i den vill ha den. 

daniiel skrev 2012-02-20 23:17:39 följande:
    Jag har ju beställt från Mylove två gånger och ingen av gångerna hörde jag något från dom från det att beställningen var lagd till att klänningen kom hem. Jag skickade något mejl och frågade om något och fick ett kort svar bara. Klänningarna kom ju dock då de skulle komma och jag använde båda klänningarna på min bröllopsdag. Slutet gott, allting gott. Men nog är man nervös de där veckorna när man går och trampar och väntar...

Just ja, man får ett mejl när klänningen är skickad, så man kan spåra paketet.
    Hur lång tid tog det för dig att få klänningarna? Du tog express en gång och vanlig en gång? 
  • FelizLane

tjejer! Tror ni att en som jag har gansak mycket höfter och tuttar, men smalare midja.. men endå lite mage. Skulle passa i en sjöjungfrumodell?

• FelizLane
    FelizLane skrev 2012-02-23 10:29:59 följande:
    tjejer! Tror ni att en som jag har gansak mycket höfter och tuttar, men smalare midja.. men endå lite mage. Skulle passa i en sjöjungfrumodell?
    Jag är 160 lång... ? Har det någon betydelse?
  • FelizLane

Nja, det var ju det jag trodde... Äh, fasen jag ska väl vara nöjd med den jag har.

Den är ju lite stor och så skulle jag vilja ha ett snyggt band i midjan. Tittat lite på etsy, men vissa av dom är ju så dyra. Helst skulle jag vilja ha i guldpärlor/strass. Men det verkar inte vara så vanligt. Har blivit lite galen av det här med att det ska matcha, smyckena etc. Vad tror ni? Tycker folk det är konstigt om man har guldsmycken, så kommer ett silverfärgat band i midjan? 

• FelizLane

Åh, tjejer! Vad gör man, mega ångest, har nästan varit vaken hela natten..... Fick ju hem min fina klänning från Milly tidigare. Den är superfint sydd, men den är för stor. Den är ju enkel utan nå paljetter eller grejs på. Visst skulle jag kunna låta någon sy in den.. 

Nu känner jag mig lite knäpp, börjar bli sugen på en "finare" klänning.. Tom, en annan modell.  Ena delen av mig säger åt mig att det är väl bara att vara nöjd med den du har. Men en del säger åt mig att beställ en ny klänning det är ju trotts allt ganska billigt...Problemet är, tänk om den också är "fel", för stor eller så. 

Jag vet ju att fler av er beställt klänningar, kan man sälja den man inte väljer sen? Får man igen något av det man lade på den?

Ska jag nöja mig med den jag har och pröva sy in den?

Ska försöka lägga upp bild på den klänningen jag har.. Så får ni väl säga vad ni tycker.. Känner mig så knäpp.

• FelizLane

Pulmonate, du har nog rätt. Nu när den hänger där vet jag ju att jag gillar den! Problemet ligger nog i att den är förstor och jag är rädd att ingen kommer kunna göra något åt det. 

Känns som att jag misshandlar den. Just nu hänger den i våran inglasade balkong. Vet inte riktigt vad jag ska göra av den. Har inte riktigt plats för den någonstanns :P Har en kanin som gnager på allts också. Livrädd att hon ska sätta tänderna i den.

• FelizLane

Ska absolut köpa en sån garderob, har bara inte kommit till någon butik som säljer sånna än sålänge..

Det är väl inte fluffet jag vill åt... Utan, mer det här romantiska old hollywood känslan. Tex, tycker jag att Pulmonates klänning är helt underbar. Kanske hade valt v.rigning fram bara.. Men annars sååå fin!

Men nu tog jag iallafall tag i saken och ringde en gammal barndomskompis mamma som jag vet är superduktig på att sy. Hon ska få titta på klänningen och se vad det går att göra åt, får se om hon kan göra det eller om jag måste lämna den till ett proffs. 

Kan det vara någon idé att köpa ett sånt här att i midjan? http://www.etsy.com/listing/84021119/crystal-jeweled-belt-custom-order 

• FelizLane

Ni är så snälla, det känns bättre nu i alla fall. Var iväg och fick bekräftat att det Går att sy in den! Dock hade inte hon tid :( Men det kan man ju förstå. Så hon skulle höra runt lite. 

Tror jag ska satsa på ett sådant bälte... Tycker det ser fint ut! 

• FelizLane

Nu.. Nu känner jag mig lite smådryg. Efter om och men och mycket tänkande har jag bestämt mig för att beställa en ny klänning. 

Det vart för mycket med att sy in och så med min klänning så det skulle gå på nästan lika mycket som att köpa en ny.

Men jag är ju så förbannat velig. Ska jag göra en exakt lika dan med ett band i midjan eller ska jag ändra på något?

Älskar ju spets.. gah. Någon som bemödar sig att ge mig lite reflektioner?

• FelizLane

Skulle även skriva, att den ser ju inte så stor ut. Men nyper åt den med armarna och jag tror att jag har minskat lite i vikt sen jag beställde den. 

Är modellen bra?

Tycker denna Lilly-klänning är så fin också.. Men min karl säger ju att den nästan ser exakt lika dan ut..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!