Farmall skrev 2011-05-04 07:45:10 följande:
Skumboll: Ne, det verkar som hon skjuter det framåt hela tiden. Var det inte du och jag som skulle få våra klänningar förra veckan?
När vi tränar på löftena så kan jag inte se min älskling i ögonen, det känns så stort på nåt sätt. Jag vill inget hellre så det är inte det, men att se in i hans ögon när jag säger löftena så skrattar jag bara. Kanske är det för han alltid ska skoja till allt, även om det är allvar, men jag vet inte hur jag ska komma över skrattet. Jag kan ju inte stå där framme i kyrkan och skratta när jag säger att jag ska älska honom och vara trogen osv. Jag vill ju säga det på riktigt, alltså verkligen SÄGA de orden och få honom att förstå att jag verkligen menar dem, om ni förstår hur jag menar. Han vet ju det, men jag vill inte att det ska bli en massa skratt och flams.
Antar att hur det än är så kommer jag skratta eller gråta eftersom jag är så känslig av mig. Men jag känner mig såå trygg med vår präst.
Jo precis, skulle fått klänningarna i slutet av april.
Nu har hon lovat mig bilder på de färdiga klänningarna tre gånger, men inte håller de det. Jag gick in för att kolla hur de låg till med de olika stegen och bägge ska vara klara. Får se vad som händer....
Det där är min största fasa, att jag kommer stå där framme i kyrkan och asgarva. Och det kommer att hända, speciellt när man ska avge löftena, det kommer inte gå!