• Pinkgrape

Hur gör ni med presenter till brudtärna?

Jag har köpt ett par örhängen och ett matchande armband till mina tärnor.

Det kommer få de på morgonen när vi gör oss klara på dagen till ära, för jag vill gärna att de har på sig det under dagen.

Jag vet inte, det kanske är extremt ofint att ge bort smycken som inte är äkta pärlor, silver, diamanter osv, men jag har inte råd med det. Jag betalade 39kr/armband och 29kr/örhänges par. Det passar min plånbok, de kommer matcha under dagen och jag vet att de båda tycker det är fint. Mer en symbolisk gest.
  • Pinkgrape

Ja, jag tycker inte heller priset spelar någon roll egentligen och alla vet att vi absolut inte har massor av pengar att spendera på presenter. Jag vill som ändå ge dom något :)

Jag har köpt det på Rusta faktiskt :)

• Pinkgrape

En liten fråga bara, men varför ska det stå typ "tärna" på det man ger till tärnan?

Jag personligen skulle ju inte vilja använda ett smycke sedan som det står tärna på, utan då skulle jag hellre vilja ha ett som det inte står något alls på, så att jag kan använda det efter själva dagen och sådär.

Lite som favors till gästerna som det står tex brudparets namn och vigseldatum på, varför skulle de vilja ha saker med brudparetsnamn på sedan? Det är ju inte så att de kommer plocka fram den saken på årsdagen varje år och fira.

Svar på tråden Hur gör ni med presenter till brudtärna?