• Emblas Mamma

Tycker att festhäften är precis likadana och lite tråkiga!

Jag kikar igenom massa festhäften från bröllop jag varit på,
    alla ser PRECIS likadana ut!
    Så hemska tråkigt tycker jag. Inte vill jag vara en i mängden med exakt likadant festhäfte som våra bekanta kan innan och utantill!

Det som absolut går bort för mig är alla fåniga visor!

Vi ska köra gamla vanliga Menyn, bordsplacering och en liten presentation av gästerna.
    annars har jag ingen aning vad det ska innehålla!

Alla får gärna komma med tips på vad ni kommer ha i ert häfte! även om ni tycker det är vanligt! Det kan ju vara så att det inte är vanligt där vi bor!
    Så snälla kom med tips! Sitter och försöker knåpa ihop lite grejer nu :)

• Svar på tråden Tycker att festhäften är precis likadana och lite tråkiga!
  • Bröllop201187

Får jag din mail så kan jag skicka vårat så kan du kolla om du vill?

• Chicita

Behöver det innehålla något mer än det då?

Vi har ordfläta och bröllopsbingo. Men det är ju mest för att vi tycker att det är roliga inslag som inte tar så mycket tid ifrån annat. Och som kan göra att vissa gäster blir lite spralligare än vanligt.
    Men inga sånger eller annat sånt som man "måste" medverka i.

Men alltså många festhäften har ju hur många sidor som helst, helt i onödan känner jag...
    Vårt består av 2 A4-sidor som är vikt på mitten (på längden) och då är fram och baksida bara enkla "välkommen" och "tack till".
    Sen är det meny, "händer under kvällen", ordfläta, bröllopsbingo och så har vi dom där knasiga "reglerna för en bra gäst" förståss... höll på att glömma dom *S*
    Men det var bara för att vi hade hela mittuppslaget tomt och ville ha något läsbart där utan att bli för puttenuttiga...

• Emblas Mamma
    Chicita skrev 2011-04-02 13:13:18 följande:
    Behöver det innehålla något mer än det då?

Vi har ordfläta och bröllopsbingo. Men det är ju mest för att vi tycker att det är roliga inslag som inte tar så mycket tid ifrån annat. Och som kan göra att vissa gäster blir lite spralligare än vanligt.
    Men inga sånger eller annat sånt som man "måste" medverka i.

Men alltså många festhäften har ju hur många sidor som helst, helt i onödan känner jag...
    Vårt består av 2 A4-sidor som är vikt på mitten (på längden) och då är fram och baksida bara enkla "välkommen" och "tack till".
    Sen är det meny, "händer under kvällen", ordfläta, bröllopsbingo och så har vi dom där knasiga "reglerna för en bra gäst" förståss... höll på att glömma dom *S*
    Men det var bara för att vi hade hela mittuppslaget tomt och ville ha något läsbart där utan att bli för puttenuttiga...
    tack för tipsen! Det är ändå inte riktigt vad som brukar finnas med i våra bekantas festhäfte så jag kanske får användning för någt!
    Vi ska ha samma som ni, A4sidor vikta på mitten, på längden här med tror jag? om du menar att dom blir så långa som möjligt och rektangulära :)
  • Bröllop201187

Skickat =)

Men nu har vi mkt i vårat festhäfte, men du kan juh välja och vraka då =) 

• Pinkgrape
    Bröllop201187 skrev 2011-04-02 13:27:16 följande:
    Skickat =)

Men nu har vi mkt i vårat festhäfte, men du kan juh välja och vraka då =) 
    Åh, kan inte jag också få kika på det? :D

Min mail finns på presentationen.
  • Bröllop201187
    Pinkgrape skrev 2011-04-02 13:32:22 följande:
    Åh, kan inte jag också få kika på det? :D

Min mail finns på presentationen.
    Jag skickar det nu =)
  • Gwennie

Jag brukar tycka att det är väldigt roligt att läsa "intervjuer" av brudparet och föräldrar där de pratar om brudparet. Brukar bli många härliga skratt när man ser hur olika och ibland lika man svarat.

• Chicita
    Emblas Mamma skrev 2011-04-02 13:22:16 följande:
    tack för tipsen! Det är ändå inte riktigt vad som brukar finnas med i våra bekantas festhäfte så jag kanske får användning för någt!
    Vi ska ha samma som ni, A4sidor vikta på mitten, på längden här med tror jag? om du menar att dom blir så långa som möjligt och rektangulära :)
    Precis så menar jag...
    Vill du så kan jag skicka det till dig om jag får din mail...
    Det är verkligen inget speciellt. Men du kan ju få idéer
Svar på tråden Tycker att festhäften är precis likadana och lite tråkiga!