• Pinkgrape

Blommor i augusti, hjälp!

Jag försöker igen, för jag blir inte klok på detta alltså.

Blommor som finns tillgängliga i augusti!

Utan specialbeställningar, något som blommar i augusti.
    Inte rosor, inte kallor, inte gerbera.

Vad finns det?

Jag vill helst ha ljusrosa och vita blommor.

(Jag har varit in till ett par florister, men blir bara hänvisad till internet och tidningar)

• Svar på tråden Blommor i augusti, hjälp!
  • Amejuli

Hej på dig. Vet att vi pratat om dahlior i en annan tråd, men jag pratade med min florist igen och hon försäkrade mig om att de var riktigt tåliga. Finns ju i jättefina ljusrosa färger och är dessutom billiga och har högsäsong i augusti.

Andra blommor som jag kan tipsa om är prärieklocka och nejlikor. De finns i jättemånga färger och är inte så dyra. Lycka till!

• Amejuli

Prärieklocka (Finns i andra färger också)

Dahlian som också finns i flera utformningar och färger.

och till sist nejlikan

Hoppas du hittar något du gillar!

• Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-04-03 19:21:19 följande:
    Hej på dig. Vet att vi pratat om dahlior i en annan tråd, men jag pratade med min florist igen och hon försäkrade mig om att de var riktigt tåliga. Finns ju i jättefina ljusrosa färger och är dessutom billiga och har högsäsong i augusti.

Andra blommor som jag kan tipsa om är prärieklocka och nejlikor. De finns i jättemånga färger och är inte så dyra. Lycka till!
    Det låter ju bra :) Dahlia är fin, men jag känner inte riktigt det där "klicket" :P

Klockor av alla de slag är inget jag vill ha och nejlikor, velar lite fram och tillbaka där.
    Det känns som att det borde finnas något mer än dahlia, nejlika, rosor, kallor och gerbera i augusti. Så himla mycket höst är det ju inte. Nåja...

Haha det är så fruktansvärt svårt när man snöat in sig på något, som inte går, och det inte finns något alternativ som är lika bra eller i närheten. Usch, jag är alldeles för kräsen :/
  • Amejuli

Btw, tycker det var lite dåligt av floristerna du träffade att inte kunna tipsa och hjälpa dig!

• Amejuli

Vad var det du ville ha från början som inte går? Pioner eller?

• Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-04-03 19:29:19 följande:
    Btw, tycker det var lite dåligt av floristerna du träffade att inte kunna tipsa och hjälpa dig!
    Jag tycker att det är extremt dåligt! På det ena ställen kunde hon dessutom inte svara på några av mina frågor, utan tjatade bara om BILLIGA blommor och buketter. Jag stod bara och tänkte "Ser jag verkligen så fattig ut?!"
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-04-03 19:30:25 följande:
    Vad var det du ville ha från början som inte går? Pioner eller?
    Först ville jag ha ranunkler, men sedan var det någon här som visade mig en bukett med ljusrosa anemoner och jag föll pladask. Den buketten var perfekt på alla sätt och vis. Nu jämför jag ju alla blommor och buketter med den. Inte bra :P
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:30:53 följande:
    Jag tycker att det är extremt dåligt! På det ena ställen kunde hon dessutom inte svara på några av mina frågor, utan tjatade bara om BILLIGA blommor och buketter. Jag stod bara och tänkte "Ser jag verkligen så fattig ut?!"
    Hahaha, fy så dåligt! De måste ju ändå vara lite serviceminded tycker man! Jag har haft tur med min tycker jag. Hon har varit så tillmötesgående. Hon har företaget helt själv, är ung och ny men väldigt ambitiös. Jag känner att jag fått förtroende för henne och att hon fattat min stil så hon har fått ganska fria händer. Men det känns lite läskigt att inte riktigt veta hur det ska se ut! Hu vad nervös jag kommer vara!
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:32:55 följande:
    Först ville jag ha ranunkler, men sedan var det någon här som visade mig en bukett med ljusrosa anemoner och jag föll pladask. Den buketten var perfekt på alla sätt och vis. Nu jämför jag ju alla blommor och buketter med den. Inte bra :P
    Åh, det är ju så lätt att det blir sådär! Lite så blev det för mig när jag skulle välja klänning. Inte lätt!
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-04-03 19:35:03 följande:
    Hahaha, fy så dåligt! De måste ju ändå vara lite serviceminded tycker man! Jag har haft tur med min tycker jag. Hon har varit så tillmötesgående. Hon har företaget helt själv, är ung och ny men väldigt ambitiös. Jag känner att jag fått förtroende för henne och att hon fattat min stil så hon har fått ganska fria händer. Men det känns lite läskigt att inte riktigt veta hur det ska se ut! Hu vad nervös jag kommer vara!
    Ja, det är synd bara att de är billigast i stan och alltid gör jättefina buketter :P
    Vad skönt att du kan känna förtroende för henne, det är ju så det ska vara :) Men jag måste säga att du är modig, jag skulle aldrig våga släppa det fritt till någon haha
Svar på tråden Blommor i augusti, hjälp!