Så här: Vad som blommar ute i natur och trädgård för säsongen, spelar inte så stor roll i snittvärlden, eftersom det inte är ute som våra blommor odlas, vanlligtvis.
som generell regel kan man säga att vi i snittbranschen ligger en bit före naturen. Som nu, när tulpansäsongen närmar sig i trädgårdarna-då är den över i blomsteraffären.
TS, jag beklagar att du fallit just för en blomma som verkligen har sin bästa säsong vinter och tidig vår. men du kommer såklart inte behöva vara utan brudbukett ändå! herregud,,, det finns mängder av blommor i augusti! I själva verket finns det mesta numera året om. Däremot är det upp till dig att låta bli att låsa dig fullsändigt, så att allt dissas redan i förväg.
du kommer inte att hitta en blomma som är vit med svart mitt som Anemnen är, i synnerhet inte om du inte gillar germini. Men både vitt och rosa är stora färger bland blommor, och det finns många blommor att välja bland.
Dahlior(rosa/vit)
Freesia(rosa/vit)
Orkidéer(rosa/vit)
Chrysanthemum-här finns väldigt många olika typer
Nerine(rosa eller vit)
Scabiosa (vit)
Eucharis(vit)
Nelumbo (rosa)
Liljor(rosa/vit)
Höstanemon (rosa eller vit)
Prärieklocka "eucharis"(rosa/vit)
Nejlikor(rosa/vit)
Glamini(som små Gladiolus)(rosa/vit)
och så vidare....
Jag vägrar tro att det bara skulle vara möjligt för dig att bland alla jordens blommor, gilla anemoner. Komigen nu, go google!